Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Zorgen dochter bloedverlies

Mijn dochter vertelde me vandaag iets waar ik erg van ben geschrokken.
Zij en haar zusje hebben een paar dagen bij hun opa (mijn vader) gelogeerd, en ze vertelde me dat ze al een tijdje erge buikpijn had, en na het plassen merkte dat er bloed uit haar vagina kwam. Een beetje op het toiletpapier en op de wcbril, zei ze.
Ik heb goed naar haar geluisterd en ben heel rustig gebleven, maar ik schrok me rot. Heb voorzichtig gevraagd of ze er zelf iets in had gestopt, daar zei ze stellig nee op. Ze was ook niet gevallen en had het niet gestoten. Toen ik haar rustig vroeg of iemand anders er iets in had gestopt zei ze dat ze dat niet wist. Dat vind ik best gek.. Ook vertelde ze dat als ze bij opa is, ze wel vaker dingen vergeet. Waarschijnlijk bedoelt ze dat totaal onschuldig (zo van: we doen zoveel leuks, dat ik me niet altijd alles herinner), maar ik schrik daar in deze context van. Ligt dat aan mij? Ik zou nooit mijn eigen vader verdenken, maar ik hoor zo vaak achteraf: Oh, dat hadden we nooit achter die persoon gezocht, het was zo'n lieve man/vrouw die geen vlieg kwaad deed...

Ik ga me vanalles in mijn hoofd halen, maar online vind ik ook niets anders over mogelijk bloedverlies behalve beginnende menstruatie, en dat kan bij haar echt nog niet. Ik ga morgen de huisarts bellen, is het gek om dan te vragen om een vrouwelijke arts? Ik laat me zelf ook nooit vaginaal onderzoeken door mijn vaste mannelijke arts..

Kan iemand me gerust stellen?

white_queen

white_queen

03-01-2018 om 22:41 Topicstarter

Misschien wel

handig te vermelden: ze is 6 jaar.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

03-01-2018 om 22:55

Misschien heeft ze blaasontsteking

daar kun je ook flinke buikpijn van hebben en bloed plassen. Dan komt het natuurlijk niet uit haar vagina maar uit deplasbuis. Ik betwijfel of zij het verschil kan aangeven, dat is voor volwassen vrouwen ook al lastig.

Ik zou dus niet meteen het ergste denken, niet meteen in de paniek schieten maar urine naar de huisarts brengen.

Succes

Aagje

Ja.

Een blaasontsteking dacht ik ook aan, vooral omdat ze al een tijdje buikpijn heeft.
En als ze morgenochtend moet plassen kan je natuurlijk even kijken of er idd bloed bij de urine zit.

white_queen

white_queen

03-01-2018 om 23:44 Topicstarter

Hmmm

ik hoop dat jullie gelijk hebben. Heb zelf nooit een blaasontsteking gehad, dus weet er niets van, maar ze zei dat het druppeltjes bloed waren, niet dat ze bloed plaste.. maar je hebt gelijk Aagje, zou bijzonder zijn als ze dat verschil met zekerheid kon aangeven. Blij met jullie reacties, hopelijk is het inderdaad iets onschuldigs!

Tango

Tango

04-01-2018 om 10:47

Denk ook blaasontsteking

Dochter hier had dat ook een keer, met inderdaad bloed plassen. Dan kunnen er best wat druppeltjes bloed in je onderbroek komen natuurlijk. En lijkt me voor een jong kind lastig om aan te geven uit welk gaatje het komt.
Buikpijn kan zeker ook op blaasontsteking wijzen. Heb je al contact met de huisarts gehad?
Over dat vergeten kan je misschien daarna nog eens een gesprekje aan gaan. Wat ze daar nu precies mee bedoelt. En verder kan je even aan je ouders vragen of ze daar ook al buikpijn aan gaf.

margaretha

margaretha

04-01-2018 om 17:01

kan vergeten ook te maken hebben met

veel gedaan hebben en geen zin hebben om alles weer op te lepelen nav de vragen van moeder. Sommige kinderen hebben al genoeg van na 1 vraag (en als moede, belangstellend, wil je meer weten) en door "vergeten"te zeggen is ze er snel vanaf.

white_queen

white_queen

08-01-2018 om 15:07 Topicstarter

huisarts

geeft aan te bellen als het weer voorkomt, aangezien ze nu geen klachten heeft, en we niet weten wanneer het precies voorkwam, maar dat het idd op blaasontsteking kan duiden. Ze heeft niks tegen mijn vader gezegd over pijn of bloedverlies. Afwachten dus maar.

Tango

Tango

08-01-2018 om 17:20

Raar

Vreemde reactie van de huisarts. Ik zou toch voor de zekerheid even een potje ochtendurine langs brengen bij de assistente. Een blaasontsteking is niet zomaar weg lijkt me, zeker niet als het al met bloed in de urine was.
Zou het wel willen uitsluiten in ieder geval.
En als het inderdaad geen blaasontsteking was zou ik nog even verder met haar praten over het logeren. Misschien had ze wel heimwee waardoor ze buikpijn kreeg of is er iets anders gebeurd dat ze niet zo leuk vond. Zou niet meteen van het ergste uitgaan maar vind het toch wel bijzonder dat ze daar niets verteld heeft.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.