Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Ivanka10

Ivanka10

19-07-2016 om 17:00

zonneallergie en zonnecreme

Ik heb veel last van een jeukerige huid en ben bekent met zonneallergie wat dus nu de kop opsteekt ik vraag me nu af wat is de beste zonnecreme ?
Dokter zei zonder parfum maar ja welke ?

Bij de apotheek

Ik haalde een vet zalfje op waterbasis bij de apotheek. Dat is overigens geen zonnecreme. Het is evengoed zaak om niet openlijk in de zon te gaan zitten.
Ik nam ook antihistaminica en dronk (veel) extra water en thee. Dat is goed voor je huid.
Nadat ik vruchteloos diverse zalfjes had geprobeerd vanwege de jeuk, die het alleen maar erger maakten.

Niks meer.

Hoe meer ik smeerde, des te meer jeuk. Uit de zon en t-shirt aan is het enige dat hielp.Wat iets verlichtte was talkpoeder.

Mams

Mams

19-07-2016 om 18:41

Geen zonnebrandcreme

Allebei mijn kinderen krijgen elke zomer een soort zonneuitslag/eczeem van de combi zonnebrandcreme en veel zon. Op 'gewone' dagen smeer ik ze niet in en gaat het allemaal prima. Zodra we op vakantie gaan en we dus vooral buiten leven moeten ze wel ingesmeerd en krijgen ze in een dag of drie ernstige jeuk en uitslag (soms met open plekken). Huisarts zegt dat het de combi zon en zonnebrandcreme is. Maar ja, niet insmeren is ook niet echt een optie natuurlijk... Ben al jaren op zoek naar een merk dat ze wel verdragen. Deze zomer proberen we vision.

Daarnaast probeer ik ze zoveel mogelijk in een uv-werend shirtje te laten lopen, met name op de camping en in het zwembad. Zo kunnen we ontstaan van de zonneuitslag ietsje vertragen. Als het er eenmaal is zit er niets anders op dan VOLLEDIG uit de zon blijven, stoppen met smeren van zonnebrandcreme en hopen dat het snel slecht weer wordt

Die optie van antihistaminicum geven ga ik zeker ff proberen!

Vogel

Vogel

19-07-2016 om 19:06

Hangt er van af

waarvoor je precies allergisch bent. Vriendin van mij heeft ook eindeloos getobd, allerlei dure crèmes gekocht en voorzover ik weet gebruikt ze nu iets van Kruidvat eigen merk. Daar zat blijkbaar het stofje waarvoor ze allergisch is niet in.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-07-2016 om 20:06

Jarengeleden

had ik door de pil een zonne-allergie, gek genoeg. Eenmaal van merk gewisseld was het over. Ik kreeg toen ook een lotion voorgeschreven en dat hielp tegen de jeuk. Ik heb het over 35 jaar geleden.

Pandora

Pandora

22-07-2016 om 13:09

Hier Avene

Ik kreeg zonne-allergie van alle grote merken waterbestendige zonnebrandcremes. Sindsdien ik ben overgestapt op Avene en gaat het wel goed, ik kan ook tegen de waterbestendige creme. Maar het is helaas heel persoonlijk, je moet het uitproberen.

Engelandvaarder

Engelandvaarder

23-07-2016 om 21:36

hier gaat Piz Buin goed

In ons gezin hebben de kinderen en ik hier ook last vast en ik had de link met waterbestendige zonnebrandmiddelen ook al gelegd. Ons gezin kan goed tegenn Piz Buin, mijn dochter gebruikt factor 50 van Ambre Solaire (maar dus niet de waterbestendige of de versie voor kinderen). Avene gaat ook goed, maar die is een stuk duurder.
Het is een kwestie van uitvinden wat goed gaat en dan gewoon niet meer experimenteren. Elke keer als wij dat doen gaat het weer mis.

Stenna

Stenna

23-07-2016 om 22:46

tip

Ik kreeg het van Delial, Ambre Solaire, en nog een paar merken. Maar ik verdraag wel Nivea en Vision.

Nog betere tip: vakantie naar IJsland.Sowieso de moeite waard

Dochter van collega kan nergens tegen, kreeg heftige reacties

Maar heeft van dat merk wat ook van die schoonmaakpartys doet. Prowin. Via een andere collega die dat doet geprobeerd n Dat is t enige wat ze verdraagt.
Ik kan weer goed tegen vision, dat geeft bij mij geen exceem

Taruh

Taruh

25-07-2016 om 11:32

Stenna

ook in IJsland moet je smeren, ik heb daar destijds een nare verbranding van mijn voeten opgelopen. Stroompje door kruizen en dan met wat vochtige voeten lekker verder wandelen in het zonnetje.

Prachtig land idd, en ik ga er zeker nog een keer naar terug.

mama2

mama2

28-07-2016 om 11:23

dus

helaas een kwestie van uitproberen waar jouw huid het minst slecht op reageert. De hierboven gebruikte producten zijn een ramp bij mij en ik gebruik dus juist weer iets heel anders.

Ik heb al mijn hele leven last van zonneallergie helaas en gebruik het liefst niets. Wel helpt opbouwen in de zon. Maarja, in Nederland hebben we 1 dag zon en 4 dagen regen dus opbouwen lukt niet zo heel erg

Elisa Gemani

Elisa Gemani

28-07-2016 om 13:55

Zonneallergie

Ik heb zonneallergie en een heel gevoelige huid die alleen maar verbrandt. Het is idd afhankelijk van welke ingrediënten en zonnefilters jouw huid niet verdraagt maar in het algemeen geldt dat je het beste produkten kan gebruiken zonder parfum en zonder emulgatoren. Eucerin, La Roche Posay en Ladival hebben zonnebrandprodukten speciaal voor zonneallergie. Daarnaast kun je als het zonseizoen aanbreekt of voordat je op vakantie gaat Urtizon korrels gaan slikken. Blijf deze nemen zolang als je veel in de zon komt. Sinds ik dit doe heb ik geen last meer gehad van zonneallergie. Uiteraard blijf ik nog steeds zoveel mogelijk uit de zon maar beide dingen hebben mij geholpen. Kijk ook eens op de blog van Jetske Ultee; veel van haar artikelen en adviezen zijn heel nuttig
http://www.dr-jetskeultee.nl/jeuk-en-bultjes-door-de-zon/obj7777530

Elisa Gemani

Elisa Gemani

28-07-2016 om 13:59

Antihistaminica

Oh en idd antihistaminica slikken. Ik neem dagelijks op voorschrift een Desloratadine; ook voor mijn Rosacea. Maar het is en blijft een kwestie van dingen uitproberen omdat het voor iedereen anders is.

Naar oorzaken kijken.

Als je toch al een jeukerige huid hebt kunnen daar bepaalde oorzaken voor zijn. Tekorten aan bepaalde stoffen en of een gevoeligheid voor histamine. Histamine zit in producten als kaas, zuurkool en vette vis. Een zonneallergie kan ook samenhangen met bepaalde tekorten, zoals een tekort aan vitamine B12 maar ook andere stoffen. Ook kan het soms zo zijn dat bepaalde cosmetica in combinatie met de zon een reactie kan geven. Sowieso het beste om natuurlijke producten te gebruiken.
Zelf had ik in het verleden dat ik behandeld werd door een anthroposofisch fysiotherapeut, die mijn buik masseerde met een bepaalde olie. Nog jaren daarna dat ik uitslag kreeg in dat gebied als ik in de zon kwam of bij bepaalde badproducten. Kan soms zomaar de combinatie van dingen zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.