Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Laura

Laura

27-02-2015 om 22:13

Zo moe na laparoscopie

Ik ben twee weken geleden geopereerd aan een cyste aan m'n eierstok. Ik ging voor een echo van m'n darmen maar ze vonden iets anders. De cyste was gaan scheuren wat plotseling die helse pijn gaf. Daarvoor lag ik al 14 dagen in bed omdat ik vreselijk moe was en een vreemde zeurende pijn in m'n buik had. Het was dus een cyste en die is verwijderd. Het valt me zo tegen na de operatie, ik blijf maar zo moe van de narcose, de wond rondom mijn navel is vrij pijnlijk.
Ik ben sinds gister weer een uurtje aan het werk, maar ik voel mezelf hoogbejaard na wat inspanning. Ik sliep niet meer overdag maar nu ik twee x een uurtje heb gewerkt lig ik meteen weer plat s middags. Ik eet en drink goed,zorg goed voor mezelf. Hoort dit er nu gewoon bij, ik ben anders altijd een zeer actieve en sportieve vrouw en voel me nu zo oud

Henriette123

Henriette123

27-02-2015 om 23:34

Ook gehad

Of het normaal is weet ik niet, maar zelf ben ik ook weken moe geweest na een laproscopie waarbij een cyste verwijderd werd.
Hoewel de gynaecoloog zei, dat je na een week zo ongeveer weer alles behalve zwemmen mag en kan, duurde het bij mij wel een week of zes voordat ik weer de oude was.
Volgens haar, had ik slecht op de narcose gereageerd. Het had ook veel moeite gekost voordat ik wakker werd.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

28-02-2015 om 13:53

Herstellen

Die vermoeidheid is heel normaal. Herstel kost energie, en je was daarvoor al niet lekker. Dan nog een narcose en een narcose heeft altijd een impact op het lijf en de hersenen. Geef het de tijd en luister naar je lichaam. Het komt vanzelf weer goed.

bertje1

bertje1

01-03-2015 om 18:33

rust!

tja, gewoon rust nemen, denk niet dat het zomaar weg is na de operatie. Je hebt er voor namelijk ook al 'stress' gehad voor je lichaam.
Niet te snel gaan werken.
Wel rustig opbouwen, anders kom je ook niet uit de vermoeidheid.
Opbouwen met bewegen.
succes.

Stenna

Stenna

03-03-2015 om 00:07

Het is al erg lang geleden, maar ik kan me dat nog wel herinneren. Doe moeheid die zo lang aanhield na de laprascopie verbaasde mij toen ook. En toen was ik nog helemaal niet oud
Is echt iets met de laprascopie / de buikoperatie volgens mij, want van een narcose voor iets anders had ik dat niet zo erg, of niet zo lang.

Hier ook

Eind januari is mijn galblaas met een laparoscopische ingreep verwijderd. Ik ben een week of 2 heel moe geweest. Daarna ben ik heel voorzichtig begonnen met werken, 2 uur per dag. De vermoeidheid trekt nu weg, en ik werk vandaag voor het eerst 8 uur. Maar dat is dus pas na 5 weken na de ingreep. Terwijl in alle foldertjes heel rooskleurig wordt verteld dat je binnen 2 weken weer alle activiteiten kunt oppakken.
Waar ik ook nog steeds last van heb is de wond in mijn navel, dat blijft echt een heel gevoelig punt. De andere wondjes heb ik geen last meer van.
Ik vind het herstel wel tegenvallen eigenlijk. Succes!
Sanneke*

Tink

Tink

03-03-2015 om 17:01

die 2 weken

Die beruchte 2 weken ja, dat werd het bij mij ook niet. Het is nu 4 jaar geleden (eierstok verwijderen, Novasure behandeling en 'knoopje' aan de andere kant). Na die 2 weken belde een collega hoe het ging en of ik alweer aan werken dacht, en ik zat patsboem in tranen op de bank.
Nou dat was dus meteen duidelijk: nee, werken zat er nog niet in.
En dat is als ik me goed herinner nog een dikke maand zo gebleven ook.
Dus ik sluit me aan bij de rest: heb geduld en doe rustig aan, het komt vanzelf goed alleen niet meteen nu.
Sterkte!

Laura

Laura

03-03-2015 om 19:26

Bedankt!

Het gaat elke dag wat beter, ik ben steeds fitter aan het worden. De gynaecoloog zei ook tegen mij dat ik na een week gerust aan het werk kon, ik denk dat ik daarom zo twijfelde of de vermoeidheid wel klopte. Ik ben blij te lezen dat jullie het ook als vermoeiend hebben ervaren! Volgende week moet ik op na controle, zal het tegen de goede man zeggen dat een week wel heel erg kort os om te herstellen.

evelien

evelien

01-08-2015 om 11:55

Ook moe

Dag,

"goed"om te lezen dat het normaal is om moe te zijnna een laproscopie.
mijn situatie is wel iets anders, maar ben ook doodmoe.
Ik ben 11 mei via een laprosopie geopereerd; de baarmoeder is verwijderd. Nu ben ik van 12 t/m 26 juli naar angola op vakantie geweest. ben nu ongeveer een week terug, ik ben erg verkouden en dooooodmoe.
Zou dat ook nog te maken kunnen hebben met de narcose bij de laproscopie?
dank

Wikke

Wikke

01-08-2015 om 12:08

evelien

Nee, je hebt een behoorlijke ingreep gehad waarna je lichaam wekenlang moet herstellen. Dat is wat je voelt aan moeheid enz.

Verder, als je je voorheen goed voelde en ná je vakantie in angola je verkouden bent en extreem moe en je hebt je prikken voor de reis gehaald enz., dan zou ik je huisarts bellen voor advies omdat je dan net zo goed daar één of ander virus kunt hebben opgelopen. Gewoon better safe than sorry.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

01-08-2015 om 14:00

Evelien

In het algemeen wordt gezegd dat je een herstelperiode van 6 weken aan moet houden na een baarmoederverwijdering maar de ervaring leert dat het volledige herstel veel langer kan duren. Toen mijn baarmoeder werd verwijderd kon ik na 6 weken net wat lichte dagelijkse werkzaamheden doen maar meer ook niet; dan was ik doodmoe. Al met al had ik pas na een half jaar het gevoel dat ik weer 100% was. Mensen onderschatten de impact van een narcose en wat er allemaal in hun lijf is gebeurd. En nemen niet de tijd om rustig volledig te herstellen. Ik vind het knap dat je al na twee maanden op vakantie hebt kunnen gaan en het is niet vreemd dat je nu doodmoe bent en niet lekker. Neem nu alle tijd om echt goed bij te komen en ga idd uit voorzorg toch even naar de huisarts. Je bent toch vatbaarder voor van alles en nog wat dus laat dat even checken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.