Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

une femme

une femme

20-11-2013 om 20:37

zijn dit opvliegers?

Ik ben 44 en ik heb soms een aantal nachten achter elkaar dat ik om de paar uur drijfnat van het zweet wakker word. ik trek dan een schoon t-shirt aan, val weer in slaap en word na een paar uur weer drijfnat wakker. Erg vermoeiend. Overdag heb ik nergens last van eigenlijk. Of ik nog ongesteld ben, weet ik niet omdat ik door mijn mirena spiraal al jaren niet meer ongesteld word. Ik dacht eerst dat die zweetaanvallen misschien met stress te maken hebben. Niet dat ik veel stress heb, maar misschien onbewust ofzo. Tot ik opeens bedacht dat dit misschien wel opvliegers zijn. Zou dat kunnen?
Groet une femme

Wat

Wat

20-11-2013 om 21:11

lees maar: nachtelijk zweten

http://www.vrouwenovergang.nl/overgang_verschijnselen/nachtzweten.php

Heb het zelf ook, sinds de zomer verergerd en het is om gek van te worden. Wapperen met de dekens om het vervolgens koud te krijgen. Deken erop, deken eraf, schoon shirt, even wassen, om vervolgens de hele riedel weer overnieuw te krijgen

Aagje Helderder

Aagje Helderder

20-11-2013 om 21:36

Zou

zo maar kunnen! Herken het wel, zit er zelf midden in.

Aagje

une femme

une femme

20-11-2013 om 22:03

wat

Dank voor de link!! omdat ik er overdag eigenlijk nooit last van heb, dacht ik niet meteen aan opvliegers. Ik dacht eerst aan stress omdat ik tegelijk met dat zweten ook vaak wat hartkloppingen en een wat angstig gevoel heb. Maar ik lees nu dat dat ook met die opvliegers samenhangt. Ik heb het eigenlijk al een paar jaar zo nu en dan een aantal nachten achter elkaar. Wel vermoeiend, want de dag na zo'n nacht ben ik behoorlijk moe
Une Femme

Brianna F

Brianna F

21-11-2013 om 10:39

Dacht het wel

En ik heb er overdag geen last van, de opvliegers wachten netjes tot 's nachts. Maar ik kreeg er pas last van toen ik mijn mirena liet verwijderen. De hormonen in het spiraaltje hielden de opvliegers tegen leek het wel.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

21-11-2013 om 10:57

Heb ik ook en ik denk ook dat het opvliegers zijn. Om het zweet wat op te vangen slaap ik op een badlaken. Dan word ik 's nacht ook niet zo koud.

Dendy

Als de oorzaak niet duidelijk is, naar de HA

Nachtzweten kan komen door een te warme slaapkamer, te gekruid eten (chilipoeder), medicatie, stress, koorts, diabetes, hormoonschommelingen (overgang, synthetisch dekbed of nachtkleding) angst (relationele problemen of werkgerelateerd)onderliggende ernstige aandoening (bijnieren b.v)Virusinfectie (Griep, HIV)Bacteriële infectie (TBC)

De overgang kan heel makkelijk getest en aangetoond worden.

Polletje Piekhaar

Polletje Piekhaar

22-11-2013 om 12:37

absoluut

dat dit overgangsverschijnselen kunnen zijn. Ik heb vooral overdag opvliegers. Worden bij mij wel duidelijk gestimuleerd door koffie/alcohol en spanningen. Gekruid eten doe ik toch al niet om mijn darmpjes te sparen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.