Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Julia

Julia

04-11-2017 om 16:08

Ziekte van Pfeiffer en depressie

Onze dochter van 12 is voor de tweede keer ziek geworden door PFeiffer. Na 2 weken te zijn begonnen op de middelbare school, viel ze weer uit met dezelfde symptomen. Dit nadat ze 3 maanden is thuisgeweest. Ze werd ziek door een voorval op school: ze is nl zowel Spaans als Nederlands en dar werden vervelende opmerkingen over gemaakt. Van discriminerende aard. Mijn man en ik hebben een melding gemaakt bij de directie.

De laatste maanden gaat het slechter met haar, nu met de pfeiffer kan ze fysiek ook niet veel.
Ze is in korte tijd 3 keer geconfronteerd met de dood. Op school is er erg veel geweld. Ze heeft geen vriendinnen.
Un heeft ze nachtmerries, en zegt dat ze dood wil! Ze is negatief over alles en vooral over haar zelf.
We wonen in het buitenland. Ben bang dat ze een (beginnende )depressie heeft?? Moet nu ingrpijpen voordat het erger wordt?! Graag advies!

Omgeving

De omgeving is belangrijk. Kan ze niet op een andere manier onderwijs krijgen of naar een andere school? Je bent ziek en zit voortduren in een onveilige omgeving. Wat denk je zelf? Bovendien zou ik een goede vrijgevestigde psychiater zoeken voor haar depressie, nachtmerries en doodswens.
Mijn dochter heeft ook Pfeiffer gehad en dat heeft nogal lang aangehouden. Ze is uiteindelijk veel opgeknapt nadat ze dit voorjaar een half jaar thuis bleef. Eigen dingen deed, vriendinnen opzocht, en thuis hielp met de inrichting verfraaien en verbeteren.
Mijn dochter heeft overigens ook medicatie.Dat heeft haar al eerder een goede boost gegeven om het leven aan te kunnen.

Tango

Tango

04-11-2017 om 22:50

Pfeiffer

Kan je pfeiffer krijgen door een voorval op school? Dat vraag ik me af. En verder eens met Annej. Kan ze naar een andere school? Ziek of niet, ik zou niet willen dat mijn kind zo'n school zou bezoeken. Wat heeft de directie van de school uiteindelijk met jullie klacht gedaan?
Geen idee in welk land je woont en hoe de (gezondheids)zorg daar is geregeld. Dus zomaar een psycholoog bezoeken is misschien niet mogelijk. Hebben jullie er wel een huisarts? Kan je daar je verhaal doen, samen met je dochter?
Ik vind het een zeer trieste situatie en erg begrijpelijk dat je dochter zo reageert. 3 keer geconfronteerd worden met de dood, geweld op school. Wie kan zich wel staande houden in zo'n situatie? Ze is pas 12. Met welke reden wonen jullie in het buitenland? Is er een verhuizing mogelijk naar een veiliger land? Want dit klinkt niet echt goed.

Conflict en geweld

http://wje.org.nz/index.php/WJE/article/view/77/66

Niet best dat Spaanse schoolsysteem. Volgens deze onderzoekers uit Nieuw-Zeeland wordt er niet sociaal omgegaan met vanzelfsprekende conflicten.
Er is een autoritaire straffende stijl van orde houden in de les die niet meer past bij deze tijd en waar leerlingen bang en boos van worden.
Ouders voeden niet op en laten kinderen naar gewelddadige programmas kijken.

En dat terwijl uit onderzoek en zelfopgave blijkt dat pesten en gewelddadige incidenten al jaren stijgen.

Met aanbevelingen.

Homeschooling?

https://www.citizensadvice.org.es/faq/homeschooling-allowed-spain/

"There are cases of people getting fined for homeschooling, mostly when kids have been taken out of school and the school did not agree and denounced the parents. There are also cases of parents having obtained the cooperation of the local school, and those who never registered their children in the Spanish school system.

There is an organisation ¨Libre Educación´ that offers information on all aspects and how to do it as legally as possible."

Ook daar kan een goede onderwijsjurist broodnodig zijn, maar er zijn mogelijkheden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.