Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

En nu

En nu

21-04-2020 om 07:41

Ziekenhuis afspraak moeder maar verhoging

Ik moet zo naar een belangrijke afspraak in het ziekenhuis met mijn moeder.
Maar nu heb ik verhoging en flinke hoofdpijn. Maar geen andere symptomen kan dit ook Corona zijn? Ik heb 37,5 maar normaal is dat echt veel lager bij mij

Ik durf nu niet zo goed naar mijn moeder en die afspraak mijn man zou kunnen gaan maar goed als ik het heb is de kans groot dat hij het ook heeft.

Claire

Claire

21-04-2020 om 07:54

Ziekenhuis bellen

Eerst het ziekenhuis bellen! Absoluut niet meegaan. De bedoeling is dat we niet bij elkaar in de buurt komen en nu wil jij met koorts met je oude moeder in een auto gaan zitten en naar het ziekenhuis gaan?

Bij ons in het kankerziekenhuis mogen begeleiders niet mee naar binnen, tenzij de patiënt echt niet alleen kan. Dus je moet je man laten meegaan anders wordt je moeder misschien ook weggestuurd omdat jij verhoging hebt. Mensen worden ondervraagd bij de ingang. Jij hebt verhoging en kunt dus van alles hebben, hoeft geen covid-19 te zijn, maar zelfs als je het wel hebt is het nog niet gezegd dat je man het heeft.

Eef

Eef

21-04-2020 om 07:55

Iemand anders

Ja, het kan corona zijn.
Je wilt je moeder niet aansteken.

Kan je in deze noodsituatie niemand anders vragen te rijden en mee te gaan?
Je wilt je moeder toch niet aansteken met corona.

En ook niet andere mensen in het ziekenhuis.

En nu

En nu

21-04-2020 om 08:02

Niet alleen

mijn moeder kan in elk geval niet alleen. Mijn man heeft geen nut hij heeft nergens last van maar ligt natuurlijk wel naast me.
Ik ga verder denken hoe ik dit op kan lossen.

@Emma

@Emma

21-04-2020 om 08:25

Ziekenhuis

Als er niemand in je omgeving is kun je misschien de huisarts bellen, anders het ziekenhuis zelf? Misschien hebben ze tips, vrijwilligers, geen idee......

Triva

Triva

21-04-2020 om 08:37

Dit is geen koorts

Blijf thuis bij 1 of meer van deze klachten: verkoudheid, niezen, hoesten, keelpijn, moeilijk ademen, koorts (38 graden of hoger).
Blijf thuis tot u 24 uur geen klachten heeft.
U hoeft de huisarts niet te bellen.

Je hebt dit allemaal niet, maar bel het zkh.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

21-04-2020 om 08:39

Regels

Je hebt geen verhoging, dus dan blijft alleen de hoofdpijn over. Ik zou gewoon een paracetamol nemen en gaan.

En nu

En nu

21-04-2020 om 08:43

Gebeld

Heb gebeld maar ook met verhoging mag je het ziekenhuis niet in. En mijn man mag nu ook niet. Daar komt bij dat 37,5 geen koorts is maar mijn temperatuur ligt in de ochtend altijd onder de 36
Er gaat nu iemand anders maar die moest nu wel uit zijn werk weg.
Ik denk dat het geen Corona is maar goed wil niemand besmetten dus ga me toch maar aan alle regels houden.

@Emma

@Emma

21-04-2020 om 08:58

Ziekenhuis

Fijn dat er iemand is die kan gaan. Verhoging ten opzichte van jezelf is eigenljjk ook al verhoging. Bij mij zou 37,5 normaal zijn.

Claire

Claire

21-04-2020 om 09:30

Goed gehandeld

Je hebt goed gehandeld, maar ik vraag me af waarom mensen toch altijd denken dat de regels niet voor hun gelden. Je hebt overwogen om wel met je moeder te gaan.

Hopelijk heb je gewoon hoofdpijn en is dat straks weer over en heb je geen Covid. Beterschap.

Pluis

Pluis

21-04-2020 om 09:31

Zelf na blijven denken

Dus inderdaad, als jouw normale temperatuur onder de 36 ligt is 37,5 gewoon flinke verhoging. Die richtlijn is gebaseerd op een normale temperatuur van 37 graden, dus het gaat om een graad verhoging of meer.
Fijn dat je iemand anders hebt kunnen vinden. En zorg goed voor jezelf (en je man), veel mensen komen er met milde klachten vanaf, maar dat geldt helaas niet voor iedereen. Ik duim voor je dat het (toch) iets anders is, en anders dat jullie bij de eerste groep horen!

En nu

En nu

21-04-2020 om 10:56

Regels

Ik denk niet dat de regels niet voor mij gelden. Maar behalve die verhoging zijn het geen Corona symptomen ik ben ook niet verkouden en hoest ook niet geen keelpijn niks.
En die afspraak voor mijn moeder was echt belangrijk het gaat niet goed met haar maar doorvallende Corona maatregelen gebeurd er bijna niks en we maken ons echt zorgen on haar. (Geen Corona)
Ik heb iemand gevonden om met haar te gaan maar die moest wel weg bij zijn werk wat eigenlijk niet kon.

Pluis

Pluis

21-04-2020 om 11:02

Wel Coronasymptomen

Het probleem met Corona is dat het geen eenduidig beeld geeft. Maar koorts en hoofdpijn zijn wel degelijk mogelijke symptomen van Corona hoor. En er zijn zelfs mensen positief getest die helemaal geen klachten of symptomen hebben, dus er valt echt geen peil op te trekken.
Op plekken als ziekenhuizen moet je (zeker op dit moment) gewoon dubbel voorzichtig zijn. Dus niet gaan als je wat voor klachten dan ook hebt.

Claire

Claire

21-04-2020 om 11:52

En nu

Je had verhoging en een flinke hoofdpijn. Juist die flinke hoofdpijn is een van de symptomen.
Maar waarschijnlijk is de hoofdpijn alweer wat gezakt, nu je hier weer schrijft. Fijn dat iemand met je moeder mee kon en hopelijk worden jij en je man niet zieker.

rode krullenbol

rode krullenbol

21-04-2020 om 11:58

Respect!

Zo goed van jou, dat je zo alert en verantwoordelijk hebt gehandeld.

Beterschap en sterkte toegewenst!

Rode krullenbol

Tessa

Tessa

21-04-2020 om 12:35

Top!

Lieve reactie van jou, Rode krullenbol en ik ben het helemaal met je eens. Goed gedaan En nu en hopelijk ben en blijf je gezond.

Mara

Mara

21-04-2020 om 12:36

Die 38 graden regel

Vind ik zo discutabel, al jaren eigenlijk.
Mijn basaal temperatuur is 36,2. Dus in de ochtend gemeten op een niet zieke dag. Als ik 37,5 heb, vindt de dokter dat "een beetje verhoging" maar voor mij voelt het toch wel als koorts.
Ik bedoel als mensen normaal als basaal temperatuur 37 hebben en ze hebben 38,3 is het toch ook koorts?

Als je het vraagt aan artsen of verpleegkundigen, krijg je er nooit antwoord op. Ik snap dat wel, er is een gemiddelde vastgesteld en ze kunnen niet met alle randgevallen rekening houden
Blijft wel dat je zelf wel kunt omrekenen en navenant kunt handelen. Niet gaan!

Mara

Mara

21-04-2020 om 12:37

En nu

Lees nu pas het vervolg... goed gehandeld en beterschap

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.