Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Karola

Karola

11-02-2014 om 15:16

ziek worden op vakantie

Tja moet dit nu onder gezondheid of onder vakantie, ik zet het hier maar even. Ik zit me wat af te vragen. Wij waren vorige week met de nachtbus naar Oostenrijk en daar werd mijn man ziek, de een na laatste dag. Het leek op te knappen maar de laatste dag was hij toch nog steeds ziek. Omdat het de laatste dag was zijn we daar niet naar de dokter gegaan maar zijn vrijdagavond de bus ingegaan en zaterdag bij thuiskomst hier naar de HAP, door naar de SEH, en opgenomen in het ziekenhuis en hij blijft daar zeker nog wel deze week uit.
Gelukkig dat we Nederland gehaald hebben, we moesten er allebei niet aan denken dat hij nu in Oostenrijk zou liggen. Want, dat is mijn vraag, wat zou er dan met mij gebeuren? Iemand dat al eens meegemaakt? Moet ik dan wél met die bus terug want ik ben immers niet ziek? Of krijg ik een hotel bij het ziekenhuis en gaan we samen terug zodra dat kan? Ik moet deze week ook gewoon weer werken, hoe zit dat dan als ik er niet ben? Kost mij dat extra vakantiedagen? Wie weet het?

bibi63

bibi63

11-02-2014 om 15:37

ik denk

De eerste vraag volledig afhankelijk is van je zorgverzekering en/of reisverzekering. Jouw hotelkosten lijken mij niet een standaard vergoeding, dus zal je je polis moeten bekijken en/of contact opnemen met je zorg- c.q. reisverzekering.

De tweede vraag: Je hebt recht op calamiteitenverlof (max. 10 dagen bij een ft dienstverband).

Bibi

Tijgeroog

Tijgeroog

11-02-2014 om 15:40

Reisverzekering

Dat zijn volgens mij typisch dingen die door een reisverzekering vergoed worden. Lees de polis maar eens, daar staat het allemaal in. Hoe het zit met je werk weet ik niet, dat zal ook in overleg met je werkgever gaan.

De ziekenhuizen in Oostenrijk zijn trouwens erg goed hoor.

Karola

Karola

11-02-2014 om 16:22

kosten

zullen vergoed worden door de reisverzekering, dat denk ik ook en die hebben we altijd, zo'n doorlopende. Mijn vraag is een als-wat vraag en ik vind het een beetje raar om daarmee de reisverzekering te bellen want hij IS niet meer in Oostenrijk.
Daarom hoopte ik dat iemand hier het weet, wat zegt een doorsnee reisverzekering? Mevrouw u bent niet ziek en u kunt dus gewoon op de geplande tijd in de geboekte bus naar huis, of gut mevrouw maar natuurlijk mag u óók in Oostenrijk blijven bij uw man en wij betalen de extra hotelkosten.
Dat de ziekenhuizen in Oostenrijk erg goed zijn daar twijfel ik niet aan hoor maar nu dicht bij huis (op fietsafstand) is toch wel een stuk fijner.

amk

amk

11-02-2014 om 16:52

mits

Je bij dezelfde maatschappij en bijvoorkeur opdezelfde polis staat mag er tenminste 1 iemand blijven en bij een gezin, het gezin is een vrij algemene regel. Als je bv als 2 vrienden reist moet het wel duidelijk zijn dat de reisgenoten elkaar voor de reis al kenden en gezamelijk boekten wil de nietzieke mogen blijven op kosten van de verzekering.
Hoe dat dan met de werkgerelaterde zaken zit weet ik niet, bij een gezin komt zorgverlof of buitengewoonverlof (zit meestal ruimte voor een manager) om de hoek kijken.

bibi63

bibi63

11-02-2014 om 16:55

Karola

Je hoeft ze toch niet te bellen? Je hebt een doorlopende reisverz , dus ook een polis en anders vind je die polis ongetwijfeld op hun site. Dus niet moeilijk om achter te komen lijkt mij.
Bibi

Karola

Karola

12-02-2014 om 07:49

polis

klopt hoor bibi, het zal wel ergens in de polis staan misschien. Maar ik ben niet zo goed in het doorspitten van al die kleine lettertjes en dan vind ik nog vaak niet wat ik zoek, dus vandaar dat ik dacht misschien heeft iemand hier het al eens meegemaakt.
amk dank je wel, het is dus wel gewoonte dat 1 iemand bij de paiënt mag blijven dat is al een geruststellend idee. Niet dat we dit ooit nog eens hopen mee te maken! Het gaat nog niet echt goed en hij ligt er nog wel even, zouden we toch mooi 2-3 weken extra in het buitenland zitten, brrr.

Tijgeroog

Tijgeroog

12-02-2014 om 09:37

Mijn polis

Dit zijn mijn voorwaarden
http://www.nkbv.nl/fileupload/verzekering/Reisverzekering/Polisvoorwaarden/polisvoorwaarden_verzekering_2014.pdf
Weliswaar een uitgebreide bergsportverzekering, maar voor dit soort dingen zal het vergelijkbaar met zijn andere verzekeringen.

Artikel 4, blz 13 gaat over onvoorziene kosten. Punt 1 daarbij is de situatie van je man, namelijk acute ziekte. Dus extra kosten in het geval van acute ziekte worden vergoed.
Vervolgens wordt bij A aangegeven welke kosten in geval van die acute ziekte vergoed worden. a en b zijn de kosten voor je man, langer verblijf en de reis naar huis. En dan staat bij c dat de kosten van a en b (dus langer verblijf en reis naar huis) ook vergoed worden voor meeverzekerde gezinsleden. Voor jou dus, er vanuit gaande dat jullie dezelfde verzekering hebben. En op voorwaarde dat je daar voor hem blijft, en niet een week langer aan het strand gaat liggen. Bij d staat dan nog dat mocht je man alleen reizen (maar dat was nu niet het geval) dat de reis- en verblijfskosten van maximaal twee anderen ook vergoed worden,dus je zou dan naar hem toe kunnen gaan om bij hem te zijn.

En in jouw voorwaarden zal ook wel zoiets staan.

Tine Winkel

Tine Winkel

12-02-2014 om 19:27

maar je kan toch gewoon bellen voor zoiets?

ik vind het een heel logische vraag en zou dus ook gewoon even bellen. Stel nou dat jouw verzekering het niet zou vergoeden (kans lijkt me klein, maar je weet maar nooit), dan zou dat voor jou een reden kunnen zijn om over te stappen op een andere verzekering lijkt me. Dus gewoon even bellen, zeggen zij of en waar het in de polisvoorwaarden staat en dan kan je het zelf nog eens rustig nalezen. Of, als het niet is zoals je wenst, dan kan je nu veilig switchen naar een andere club.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.