Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

marietje2

marietje2

28-05-2013 om 12:55

Zichtbare bloed/haarvaatjes in gezicht kind schadelijk/ernstig?

1 van mijn kinderen heeft vanaf haar geboorte zichtbare haarvaatjes in haar gezicht.
Nu ze 11 jaar is lijken dit er meer en zichtbaarder geworden met ook zgn spinnekopjes er bij.
Ze is zich er nog niet van bewust maar dat zal wel gaan komen.
Weet iemand of dit ernstig of schadelijk is, hoe het komt en of er iets tegen te doen is?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rafelkap

Rafelkap

28-05-2013 om 13:52

Couperose

Marietje, bedoel je couperose? Google er maar eens op, en nee; het is niet ernstig en het is behandelbaar, maar dat zou ik voorlopig niet doen, zeker nu ze het zelf niet erg vindt.

Jaymza

Jaymza

28-05-2013 om 20:41

Simpel te behandelen

Mijn zoon had het ook op 1 plek. Zo gebeurt , is elektrisch? Met een naald dichtgeschroeid. Paar dagen genezen en klaar.

Jaymza

marietje2

marietje2

29-05-2013 om 07:30

Rafelkap en jaymza

Bedankt voor jullie reakties.
De couperose blijkt dan aangeboren? Ik zie dat eigenlijk nooit bij andere kinderen. Ook omdat het erger is geworden vroeg ik mij af of het kwaad kan.
Jaymza, door wat voor arts en hoe precies werd het bij jou zoon weggehaald?
Ik heb zelf wel eens een paar van die haarvaatjes in mijn gezicht weg laten laseren en vond dat toch aardig pijnlijk.

Jaymza

Jaymza

29-05-2013 om 17:13

Huisarts

Het was niet aangeboren maar ontstaan. De huisarts heeft dat gedaan met een soort naald elektrisch die vaatjes dichtgebrand. Was zo gepiept. Ik had niet de indruk dat het pijn deed, maar mijn zoon is niet echt kleinzerig en was toen een jaar of 10.

Jaymza

Rafelkap

Rafelkap

30-05-2013 om 09:51

Marietje

als je erop googelt zie je hoe je het kan voorkomen (haar goed inpakken tegen de kou bv).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.