Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Ano45

Ano45

06-09-2020 om 23:13

Zelftest baarmoederhals kanker

Dag,

Ik word 45 en dan word ik weer opgeroepen voor het bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker.

Ik weet dat het niet goed te praten is, maar deze alleen op m’n 35 laten doen. (Op m’n 30e was ik zwanger)
Het was een hel. Wat een nare ervaring was het. Plus door mijn misbruikverleden negeerde ik de uitnodigingen de afgelopen keren. Ik kón gewoon niet.

Maar nu kan je ook zelftesten.
Wie heeft ervaring?
Wie herkend zich in mijn verhaal?

Want ik vind toch echt dat ik me moet laten testen, maar het is zooooo ingewikkeld voor mij!
En even tanden op elkaar is niet de oplossing!

Lavendel

Lavendel

06-09-2020 om 23:34

Ik heb zo'n zelftest gedaan. Ik heb meerdere IUI en IVF pogingen gehad en was wel klaar met al het gepruts down under. Toen ik las dat je ook zo'n zelftest kon aanvragen, heb ik dat gedaan. Het was voor mij echt appeltje-eitje. Er zit een hele duidelijke instructie bij en het was in een minuut gepiept. Je stuurt het op en ik had de (goede) uitslag heel snel, sneller dan er voor stond.

Die zelftests zijn er niet voor niets, ze schelen werk voor de huisartsassistentes, het is gemakkelijk en betrouwbaar (anders zouden ze niet bestaan).

Addmoeder

Addmoeder

07-09-2020 om 07:30

zelftest

Ik heb ook een zelftest gedaan en die was positief. Moest toen alsnog een uitstrijkje en daar was niks aan de hand. HPV kan ook vanzelf verdwijnen, maar niet altijd.

Merel

Merel

07-09-2020 om 09:15

ook gedaan

Een tijdje geleden heb ik ook de zelftest gedaan, volgens mij stond die optie in de oproep brief. Leek me fijner om het zelf te doen dan de assistente van de huisarts (waar het ook altijd een eitje was hoor, maar leuk vond ik het nooit om in mijn blote kont te liggen daar)
Test is heel simpel en praktisch niet fout te doen, dus ja, ik zal het volgende keer weer zelf doen.

Eitje

Ik heb dat gedaan. Supermakkelijk, snel de uitslag: geen HPV dus ik ben er weer voor 10 jaar vanaf. Was er wel HPV gevonden dan had ik alsnog een gewoon uitstrijkje moeten laten maken.

Bo

Bo

07-09-2020 om 22:39

ook

Ik heb het ook gedaan, was supermakkelijk en zou het volgende keer weer zo doen. Geen HPV dus uitstrijkje niet nodig. Ik herken je gedachten wel hoor en dat was ook de reden voor mij om voor de zelftest te kiezen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.