Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Daisy

Daisy

28-02-2019 om 22:06

Zelfmoordpoging

Mijn zoon heeft een zelfmoordpoging gedaan met helium.
Hij belde huilend op vanuit zijn studentenstad.
Mijn man is er nu om hem te halen.

De reden heeft hij verteld en daar sta ik niet van te kijken

Triest.

Je kind die zo in de knoop zit en tot deze wanhoopsdaad komt. Wat fijn dat hij jullie kon bellen voor hulp.
Je staat niet te kijken van de reden, dat betekent dat hij al wel psychische hulp kreeg, zijn problemen zijn bekend?

Heftig Daisy

Fijn dat je man je zoon op kan halen. Wat een vreselijk bericht. Je kind in de wereld en dan een zelfmoordpoging doen.
Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte voor de komende tijd.

Alison

Alison

28-02-2019 om 23:37

Daisy

Heel veel sterkte voor jullie allemaal gewenst.
Hier hoorde ik het naderhand omdat de vader mij niet informeerde maar dan schrik je evengoed. Zoon kreeg hier via de crisishulp consulten bij de psychiater en medicatie. Dat kan een steuntje in de rug zijn. Maar wat je ook doet, ik zou zeker de huisarts informeren.
Hier kwam zoon daarna weer thuis wonen, bij mij dus en niet meer bij zijn vader en heb ik hem de TLC behandeling gegeven. Tender Loving Care. Geen vragen, geen grote gesprekken maar lekker eten, kopjes thee, wandelingetjes, samen op de bank tv kijken en vooral veel knuffels. Uiteraard al naar gelang zijn behoefte.
Toen zoon weer "in mijn handen was" heb ik uitgedokterd wat er nou allemaal gebeurd was in dat jaar dat hij bij zijn vader gewoond heeft, hoe het tot dit allemaal had kunnen komen en wat nu precies jongste z'n problemen waren.Er bleek een hele beerput te liggen waarvan de vader mij dus geen woord had gezegd. Maar daar gaat het niet om, ik heb zo gauw jongste er aan toe was, alle registers opengetrokken om tot goede hulp en begeleiding te komen. Ik kan niet veel, maar drammen kan ik als de beste dus er zijn een hoop dingen opgestart.
Fast forward naar nu, 2 jaar later, jongste zit vol levenslust en energie. Doet een werk-en leren traject maar gaat zo gauw hij het diploma heeft, een opleiding tot hulpverlener doen. Hij wil jongeren helpen die ook zo in de knoop zitten. Hij doet al vrijwilligerswerk in die richting en ik moet zeggen, het ligt hem. Het gaat hem weer zo goed en ik ben zo trots en blij en opgelucht.
Hou dus moed, Daisy. Dit kan ook het kantelpunt zijn waardoor het de goede richting in gaat. Wat ik als heel groot positief teken zie is dat hij jullie heeft gebeld. Dat is veel waard.
Komt goed, ik denk aan jullie en als jij of je zoon met mijn zoon wil praten weet je me te vinden.

Daisy

Daisy

28-02-2019 om 23:47

Naar huis

Na voor de zekerheid een afspraak te hebben gehad met de dienstdoende huisarts, zijn vader en zoon nu op weg naar huis.
Hij blijft voorlopig hier bij ons
Maar hoe ga je om met een depressief persoon (met zelfmoordneiging)?

Paasei

Paasei

01-03-2019 om 09:47

Voorzichtig

Ik denk dat het er aan ligt wat de achtergrond is. Heeft hij de poging gedaan in reactie op een specifieke gebeurtenis (verkering uit, studie mislukt) of zit er een ziekte/stoornis achter? In het eerste geval is TLC zeker aangewezen. De kans om te praten, met jullie, is dan al genoeg. De gelegenheid om te verwerken. Gepamperd worden. Zit er meer achter, dan de huisarts bellen als eerste stap (ik neem aan dat zoon nog niet bekend is bij de GGZ) voor een doorverwijzing naar de crisisdienst, zodat therapie en medicatie opgestart kan worden.

Ik denk dat die oorzaak ook bepaald hoe groot de kans op herhaling is. Maar dat je hem voorlopig goed in de gaten houdt lijkt me logisch.

mede ouder

mede ouder

01-03-2019 om 11:35

Daisy

Als antwoord op jouw vraag Daisy
Zoek hulp voor je kind, wat de oorzaak ook is.
Laat je kind merken dat je onvoorwaarlijk van hem houdt dat hij altijd met je kan praten.
Natuurlijk ben je bezorgd over je kind, en je mag hem best vertellen dat je enorm geschrokken bent, maar controleer hem niet dag en nacht.
Blijf hem als een volwassene behandelen.
Hier is het na veel therapie uiteindelijk goed gekomen, al zal zij nooit zo evenwichtig als haar broers worden, maar dat heeft wel een paar jaar geduurd.

Daisy

Daisy

01-03-2019 om 17:28

Bedankt

De basis ligt in echte fysieke pijn die steeds erger wordt en daardoor ook een aantasting heeft op het geestelijke vlak. De pijnpoli is ook al bezocht.
TLC passen wij nu ook toe en na wat telefoontjes met de huisarts hier en daar staat er een lang onderhoud met de huisarts gepland maandag. Dan wordt bekeken hoeveel toeters en bellen ingezet gaan worden.
Maar omdat het geen impulsactie was maar uren werk omdat er geen passende slang was, heeft hij het veel zwaarder dan wij dachten.
Gelukkig kwam hij bij en heeft in tranen ons gebeld.

mirreke

mirreke

01-03-2019 om 19:24

Ach wat verschrikkelijk...

fysieke pijn is slopend.

Emmawee

Emmawee

01-03-2019 om 21:32

Dit is zo pijnlijk en verdrietig. Het raakt me.
Ik kan je alleen maar heel veel sterkte wensen. Chronische pijn is verschrikkelijk. Ik hoop van harte dat er helpende toeters en bellen worden gevonden voor je zoon.

Wat erg.

Ook ik hoop dat alle toeters en bellen hem wat verlichting gaan brengen.

Alison

Alison

02-03-2019 om 00:53

Daisy

Is er op het vlak van zijn medisch probleem nog iets te bereiken? Zijn jullie ooit voor een second opinion geweest, zowel voor het probleem als voor de pijn?
Ik kan me heel goed voorstellen dat hij deze uitweg wilde nemen. Al die jaren zoveel pijn en niks wat helpt. Arme jongen.
TLC is altijd goed en ik hoop dat er iets bruikbaar uit komt bij dat wat nu ingezet is.

Emmawee

Emmawee

02-03-2019 om 11:04

TLC

Ik stuit bij Google op de televisiezender. Wat is TLC?

rode krullenbol

rode krullenbol

02-03-2019 om 11:09

TLC

TLC staat voor "Tender Loving Care"

Emmawee

Emmawee

02-03-2019 om 12:24

Rode Krullenbol

Bedankt.

rode krullenbol

rode krullenbol

02-03-2019 om 12:28

@Emmawee

Niets te danken; graag gedaan!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.