Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Zelf luizen kammen in heel dik lang haar....zucht

Wie heeft de gouden tip?
Zoonlief is "genezen" van luizen, maar ik nog niet: nog iedere dag kam ik wel een paar neten uit mijn heel dikke, lang haar...

Ik wordt gek van dat gekam, het kost me iedere ochtend en avond minstens een half uur en het schiet niet op.

Manlief hoef ik voor dit klusje niet te vragen, zoonlief is nog te jong. Dus sta ik voor de spiegel te klooien, met mn hoofd ondersteboven en probeer maar door het stugge haar heen te komen...

Met een conditioner onder de douche lijkt me nog veel tijdrovender want dan moet ook ook nog eens 2x per dag een half uur douchen....

Kortom: ik heb er genoeg van! Afknippen is geen optie....wie heeft de gouden zelf-kam-tip???

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Primavera

Primavera

01-05-2013 om 18:07

Antiluis-middel

Ons gezin heeft één keer luis gehad en daarbij was ik helaas zelf ook de klos. Bij drie van de vier kinderen ging het kammen prima, maar helaas bij mijzelf en bij mijn oudste die ook van dat lange dikke haar heeft werkte kannem van geen meter. Zelfs de tanden van metalen kammetjes (die toch zeker niet goedkoop zijn) braken af en bovendien kwam ik er zo langzaam doorheen dat de luizen gewoon lachtend voor het kammetje wegliepen.
Antiluisspul (gif) gebruiken en vervolgens jeuk of niet na twee weken weer met een ander middel, hielp ons er uiteindelijk definitief vanaf. Ik hoop vurig ze nooit meer tegen te komen, maar voor de zekerheid heb ik wel een bus antiluismiddel in huis. Ik weet helaas niet meer wat ik toen precies gebruikt had, maar weg is weg. Ik heb gelezen dat er ook een verstikkend middel zonder gif voor ze op de markt is. Dan gaan ze tenminste gifloos het hoekje on

Koolmees

Koolmees

01-05-2013 om 20:00

Pfff

Ik was ook de klos, toen oudste en jongste luis hadden. En ik heb ook wel dik golvend, droog haar. Wat ik deed was elke morgen en avond, mijn haren nat maken met van die 'blijf in je haar' haarverzachter. Care en repair van andrelon bijv. En dan ging ik kammen als het haar helemaal vochtig was. Ik had nooit het idee, dat ik alle luizen en neten had, maar na behandeling met zo;n anti luizen olie was ik er uiteindelijk toch wel vanaf.
Het was vervelend, ben blij dat het nu weer klaar is.

Tijgeroog

Tijgeroog

01-05-2013 om 20:06

Elektrische kam

Met een elektrische kam schijn je het goed zelf te kunnen kammen, maar ik heb geen ervaring.
Xtluis is het spul dat de luizen verstikt, dat legt een siliconenlaagje om de luizen heen.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

01-05-2013 om 23:20

Luizenkliniek?

Is het een idee om ze er door een prof uit te laten halen?

Rafelkap

Rafelkap

02-05-2013 om 06:12

Stug doorgaan

Je hoeft niet helemaal ondersteboven te hangen, gewoon een beetje gebogen boven de wastafel. Ik zou 's ochtends droog kammen (assy kam) en 's avonds uitgebreid met haarconditioner boven de wastafel. En idd iets van xt-luis gebruiken zodra het babyluisjes worden en dan een week erna (volgens de gebruiksaanwijzing) herhalen.
Nog een keer extra droog kammen kan ook gewoon tijdens het tv kijken.
Stug doorgaan! Je raakt ze wel kwijt.

Rafelkap

Rafelkap

02-05-2013 om 06:15

Besmettingsbron

En is zoon echt genezen? En je man? Ik bleef luizen houden omdat mijn man beweerde dat hij niets had. Bleek hij toch de besmettingsbron te zijn waardoor ze niet weg gingen. Dus hup: iedereen in het gezin aan de xt-luis. Mijn man is scheikundige van huis uit en vond dit wel een prima goedje

Toch onder de douche

Oudste hier heeft krullend dik stug haar, daar kom je met een borstel al niet droog door heen, laat staan met een kam! Dus 'normaal' kamt/borstelt ze haar haar niet. In ieder geval niet droog. Ze borstelt haar haar alleen maar als het nat is met cremespoeling en al erin...(onder de douche dus, douche uit, borstelen en dan pas uitspoelen). De dagen dat ze niet doucht gebruikt ze zo'n afro-kam met van die superbrede tanden om een beetje slaapnestjes eruit te kammen....Met kleinere kammen kan je het echt vergeten.
Die heeft een paar keer luizen gehad en was toen al 'groot' en schreeuwde moord en brand als ik het deed. Ze werkte toen (bijbaantje en stage) met kinderen waarvan een groot gedeelte uit niet zo goed functionerende gezinnen kwamen. Dus luizeaanval, na luizeaanval daar. En ze raakte meerdere keren besmet. Ze kamde zelf. Wij deden: Elke dag douchen met anti-luis spul en voor de behandeling en erna onder de douche uitkammen. En dat deed ze 's avonds...'s morgens dus niks. Dat gáát gewoonweg niet, je komt er niet door.
En ze is er toch heus afgekomen. En elke dag kussensloop verschonen en evt. beddegoed extra vaak (3 keer per week ofzo) en jas appart ophangen.
Ik controleerde zo nu en dan of het al een beetje opschoot (neten eruit halen zoals ik met jongste wel eens deed is ook onbegonnen werk, maar je kan wel checken). Het duurt iets langer, dus je moet waken voor besmetting van de rest van het gezin, maar het gaat zo ook echt wel over hoor.
groeten albana

jopi

jopi

02-05-2013 om 21:33 Topicstarter

Tnx!

Al was het maar om wat mede drama verhalen te lezen.

Xt luis komt morgen in huis en dan maar met al jullie tips stug doorgaan....

hetkomtgoedhetkomtgoedhetkomtgoedhetkomtgoedhetkomtgoedhetkomtgoed.......

Yura

Yura

06-05-2013 om 11:37

Huismerk

Je kunt hetzelfde merk als XT luis ook bij de apotheek halen van eigen merk, dimeticon heet de werkzame stof. Is goedkoper en als je net als wij elke week behandelt maakt dat een hoop uit. Wij zijn al vanaf februari bezig. Dochter en ik ook lang en dik haar. Eerste week dagelijks kammen, maar die neten blijven toch zitten, die krijg je er alleen uit als je ze met je vinger eraf schuift, hebben we ook geprobeerd. Om de zoveel weken was het weer raak. Toen ze 3 weken geleden weer terug waren zijn we maar begonnen met elke week behandelen en daar gaan we mee door tot aan de grote vakantie. Dochter zit op de middelbare school en daar doen ze niet aan luizenprotocollen, dus het blijft toch terug komen. Man en zoon hebben ze ook gehad, maar die gebruiken nu de tondeuze methode, veruit de beste methode.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.