Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Yoga?

Dag allemaal,
Ik ben aan het herstellen van een beginnende burnout, gelukkig heb ik vroeg genoeg op de rem getrapt en door minder te werken en vel te rusten ben ik aan het opkrabbelen. Ik heb echter nog veel last van een te hoge spierspanning door jaren stress en vermoeidheid. De neuroloog en de reumatoloog raden me allebei aan om met yoga te beginnen.
Ik vind het op zich een prima idee, maar door de bomen zie ik het bos niet meer. Waar? Met wie? Wat voor soort yoga? Het idee is de spierspanning minder maken, leniger worden, fitter, etc. Bikram lijkt het me niet (zo heet wil ik het alleen in de hamam of sauna hebben) maar hoe vind ik een goede yoga les/school? Ik ben behoorlijk onfit, behalve naar mijn werk en terugfietsen (4 km per dag...) doe ik niets lichamelijks, en ik ben ook nog te zwaar. Moet dus behoorlijk "low impact" beginnen.
Sini
(Haarlem/heemstede)

chrysant

chrysant

13-03-2016 om 18:46

leuk

Ik doe al een jaar of 5 aan yoga. Ik ben begonnen met yoga voor ontspanning maar nu vind ik een fijne bijkomstigheid dat je er lenig van wordt. Ik ben ook geen sporter maar merk wel dat ik soepel ervan blijf. Ik ben bij deze groep gekomen, doordat een vriendin van mij erop zat. Ik ben een paar keer wezen kijken, vond het fijn en ben gebleven. Mijn vriendin is al jaren geleden gestopt.
Ik doe geen poweryoga of zo maar gewoon normale yoga. Er zijn ook allerlei themagroepen mogelijk, zeg maar, bijvoorbeeld 50plus yoga maar dat doet mijn yogalerares niet.
Ik merk wel dat je gemotiveerd moet zijn. Ik heb al heel wat mensen (eigenlijk alleen vrouwen maar er zijn ook mannen die yoga doen) zien gaan en komen omdat ze op doktersadvies yoga doen maar het toch na een paar maanden niet meer op konden brengen te komen.