Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

wratjes op de voetzool

Heeft iemand nog tips hoe ik wratjes op de voetzool kan bestrijden? Een paar wat grotere vereelten, maar ik heb nu ook een paar kleine erbij, het worden er steeds meer. Het doet niet zeer, maar ik voel ze wel zitten. Hoe kom ik ervan af?

hier

Had onze dochter een hele grote onder haar voet. Wat goed hielp was elke avond insmeren met salicylzuurzalf (en dan een pleister erover) en dan 's ochtends -als de huid helemaal week was- voorzichtig afschuren met zo'n puimsteen blokje.
Na een paar weken stug volhouden was de wrat weg.

guera

guera

21-04-2015 om 19:11

zelfde als jippox

even op recept halen dat werkt beter dan het vrij verkrijgbare spul. Wij hadden de tinctuur overigens

Carla

Carla

22-04-2015 om 00:08

en dan vragen

naar de extra sterke van ik meen 40 %.

Een gaatje in een stuk leukoplast knippen en dat over de wrat heenplakken zodat de huid er omheen bedekt is.
Daarna zalf er op, ik doe dan nog een stukje afgeknipt verband/gaasje er op en plak daarna dakpansgewijs wat stukken leukoplast er over.
Twee dagen laten zitten, gewoon mee douchen en na 2 dagen vervangen en wat huid wegpeuteren.
Heeft bij dochter 9 weken geduurd, maar toen was ze er voorgoed vanaf; ze had er 12 onder 1 voet.

Thura

Thura

22-04-2015 om 07:12

Ik zing mee

In het koor: salicylzuur, de "sterkste" (via de huisarts! niet bij drogist) en dan geduld hebben. Duurde hier 2 maanden, toen was alles echt weg.
Daarvóór was al vanalles vruchteloos geprobeerd: formule W, "wegbranden" met stikstof (3x).

Auwereel

Auwereel

22-04-2015 om 16:09 Topicstarter

Salicylzuurpleister

Heb ik geprobeerd, op de grootste plek, ik kreeg het weg, maar het komt vrolijk weer terug. Ik ben ook naar de pedicure geweest, maar die mag het niet helemaal weghalen, hooguit wat bijvijlen. Het was vrij gevoelig daarna.
En het grootste probleem is dus, dat er steeds meer bij komen. Maar aanstippen met tinctuur is wel een optie voor die kleintjes.
Toch maar eens langs de huisarts, maar dat vind ik zo lullig, met 5 plekjes die 1x1 mm zijn en een grotere van 1x1 cm, zo'n huisarts heeft toch wel iets beters te doen dan zich bezig houden met zulke irritatiefactortjes.

Auwereel

Auwereel

22-04-2015 om 16:11 Topicstarter

Hoe loopt en fietst dat trouwens

12 dakpansgewijze leukoplastpleisters op 1 voet voor 9 weken?!

Hanne.

Hanne.

22-04-2015 om 16:16

last van?

Hoeveel last heb je er van de salicylzuur werkt inderdaad om het weg te krijgen maar uiteindelijk is het een virus waar je lijf iets tegen moet doen.

Dat ze na de salicylzuur behandeling weer de kop op steken is dus niet raar. Als je er geen last van hebt zou ik ze dus lekker laten zitten.

Hadewich

Hadewich

22-04-2015 om 17:18

Gaan vanzelf weg...

Als het goed is, gaan ze uiteindelijk vanzelf weg, maar dat kan jaren duren. Salicylzuur hielp hier niet, niks hielp, alleen wachten. Dus als je er geen last van hebt: niks doen en geduld hebben!

virus

Het is inderdaad een virus. Dat moet je lichaam dus zelf overwinnen. Maar als er eentje op een vervelende plek zit, dan helpt die sterke salicylzuurzalf in combinatie met afschuren vaak nog het best. Beter dan aanstippen met vloeibare stikstof. Nog een andere optie is het 'weglepelen' van de wrat (eigenlijk eruit snijden dus).
En meer opties dan die 3 heeft de huisarts ook niet...

Carla

Carla

22-04-2015 om 21:16

nou

Nou vrij eenvoudig, je neemt voor elk wratje een stukje leukoplast met een gaatje en over het geheel doe je dan de leukoplast. Kun je prima mee lopen, fietsen of douchen.

Noet

Noet

23-04-2015 om 11:20

salicylzuur

is vooral bedoeld om de huid te verweken, dat gaat beter dan met gewone zalf of cremes omdat de salicylzuur inwerkt.
Het is een virus en kan lang duren voor je lichaam het verwerkt heeft.

meer over wratten

Ik denk dat het beter is om er zoveel mogelijk af te blijven (http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/kinderen/119481-wratten-bij-jonge-kinderen.html) en anders toch naar de dokter te gaan als je er echt last van hebt en niet kan wachten tot ze vanzelf weggaan.

meer over wratten

Ik denk dat het beter is om er zoveel mogelijk af te blijven (http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/kinderen/119481-wratten-bij-jonge-kinderen.html) en anders toch naar de dokter te gaan als je er echt last van hebt en niet kan wachten tot ze vanzelf weggaan.

ps artikeltitel staat wratten en jonge kinderen, maar de inhoud gaat ook op voor volwassenen

Bellefleur

Bellefleur

23-04-2015 om 13:06

Huisarts

Waarschijnlijk hoef je niet naar de huisarts, maar kun je naar het wrattenspreekuur van de assistente. Die van mij raakt niet geirriteerd van zulke klusjes, maar vindt het eigenlijk 'wel leuk'.

Carla

Carla

23-04-2015 om 13:34

de huisarts

Het kan wel, de huisarts/assistente, maar grote kans dat je net zo lang bezig bent als thuis zelf en met meer pijn.
Dochter had een wrat en die heeft ze in 12 weken 5 keer moeten laten bevriezen eer die weg was.
Daarnaast was het de huisarts die me de salicylzuurzalf aanbood met eventuele optie om nog te laten bevriezen als de ergste boel verdwenen was bij andere dochter.
Dat tegen de 9 weken pijnloos van andere dochter geeft bij mij dat toch de eerste voorkeur.

Auwereel

Auwereel

23-04-2015 om 13:49 Topicstarter

Weerstand

Ik moet geloof ik maar eens een draadje beginnen "Hoe verbeter ik mijn weerstand", want als ik iets mankeer en ik zoek het op internet op, staat er "verminderde weerstand" bij...

Tink

Tink

27-04-2015 om 23:53

hier

Ik liet een paar maanden geleden een wrat op mijn vingerkootje bevriezen door de assistente en meldde nog even dat het een paar weken eerder ook prima had geholpen bij een grote wrat onder de teen van mijn jongste.
Zegt ze: dan ben je net op tijd geweest, dat mogen we met voeten/tenen niet meer doen omdat wratten onder de voet vaak toch dieper zitten.
Dat moet voortaan idd blijkbaar met een middeltje dat je erop smeert en dan steeds de wrat 'afkrabben', tot ie weg is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.