Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Moontje

Moontje

07-10-2013 om 23:15

wondpijn na sleutelbeenbreuk operatie

Ben nadat ik 6 Sept. ongeluk heb gehad ruim 2 wk geleden geopereer d, mijn sleutelbeen is vastgezet met plaat en 7 schroeven. Zit nu in de 3e week rust in sling, na 4 wk sling mag ik met fysio mijn bezigheden weer oppakken.
De 15 cm lange wond ziet er "mooi" uit, is niet ontstoken oid en de pleister is er afgelopen do. afgegaan.
Onder de snede is een groot gebied een soort van pijnlijk doof, in een brede strook van een cm. of drie. Aan de bovenzijde van de snede is het juist hypergevoelig, een heel brandend naar gevoel.
Ik bedoel dus echt de huid. Of dit mede door het ijzerwerk komt weet ik niet.
Buiten m'n gekneusde ribben is mijn wond zo pijnlijk, dat ik me afvraag of dit een keer gaat luwen, de pleister eraf heeft zeker niet voor minder last gezorgd.
Het doet gewoon nog altijd heel erg zeer.
Dit was mijn 8e?? operatie in mijn leven, dus ik ben wel iets gewend.
Het valt me ontzettend tegen allemaal en ik zou graag willen weten wie er ook ervaring heeft met een dergelijke pijnlijke wond c.q. operatie en t verdere verloop.
Zit nu een maand in de lappenmand en ik voel me beetje moedoos...

Tijgeroog

Tijgeroog

07-10-2013 om 23:21

Ijzerwerk?

Zelf gelukkig geen ervaring, maar op de middelbare school had ik een vriendinnetje met heupproblemen. De een tweede operatie, waarbij alles goed was gezet en het weer beter zou moeten gaan bleef ze pijn houden, veel meer pijn dan verwacht. Iedereen verwachtte toen dat het snel slechter zou worden, kunstheup etc. Een jaar later is er nog een operatie geweest om de ijzeren platen te verwijderen en daarna was ze van de pijn af. Achteraf gezien heeft ze dat laatste jaar dus last van de platen gehad, en niet van de heup zelf.

jessica 5

jessica 5

07-10-2013 om 23:50

Moontje

Ik neem aan dat je dit ook al gemeld hebt bij je chirurg ?. Huidzenuwen worden doorgesneden tijdens een operatie dus dit kan een "doof" gevoel geven. ook kan de huid een stuk gevoeliger zijn dan voorheen meestal trekt dit na een week of zes wel weer langzaam weg. Doofheid van de huid kan wel blijven bestaan is mijn ervaring. Had je hechtingen van binnenuit, die vanzelf oplossen of waren er hechtingen die ze eruit moesten halen na een week/ toen dagen?. Hechtingen die vanzelf oplossen kunnen ook wat langer last geven.
Sterkte ermee.

Moontje

Moontje

08-10-2013 om 00:13

Jessica

Het is gehecht met oplosbaar hechtmateriaal. Ik moet 31 okt. op controle bij de orthopeed. Aan de pijn is totaal geen aandacht besteed, het is me erg tegengevallen en het zou prettiger zijn als artsen daar ook wat aandacht voor hebben.
Ik ben via ehbo ed het traject ingegaan en kreeg te horen dat er geen folders oid zijn omdat dit zo weinig voorkomt.
Met het dove gevoel kan ik nog wel leven, maar het branden vind ik erg vervelend. Moet er niet aan denken dat dit zo blijft. Misschien moet ik veel meer geduld hebben..

Moontje

Moontje

08-10-2013 om 00:14

ps Jessica

Van binnenuit met oplosbaar materieel

Puck

Puck

08-10-2013 om 15:20

zenuwen

Het is goed mogelijk dat er zenuwen zijn beschadigd. Ik heb dat bij mijn keizersnede gehad. Van mijn navel tot mijn schaambeen heb ik bijna een jaar lang last gehad van een vervelend branderig gevoel, daarna is het langzaam verdwenen. Het dove gevoel is nu, 12 jaar na die tijd nog steeds niet weg, maar dat is geen vervelend gevoel in die zin dat je er "last" van hebt. Denk dat dat nooit meer wordt als voor die operatie.

jessica 5

jessica 5

08-10-2013 om 23:41

Moontje

Als de wond goed geheeld is dan zou je er Bio oil op kunnen gaan smeren, bevorderd de doorbloeding e.d. Misschien als je start met fysio kan die je er meer over vertellen?. Jammer dat er een slechte nazorg is voor die pijn. En ja geduld hebben!. Heb je niets aan als je pijn hebt weet ik. Sterkte!.

jessica 5

jessica 5

18-10-2013 om 00:27

Moontje

En hoe gaat het nu met je?.

Superjuffie

Superjuffie

24-03-2014 om 10:32

Zenuwpijn?

Ook ik heb een sleutelbeenbreuk opgelopen waaraan ik 2 weken geleden ben geopereerd.
Het ergste op dit moment is de pijn aan de huid onder de snede. Het voelt heel branderig en kleding erop brandt echt. Ook een deel van mijn bovenarm heeft dat gevoel, maar in mindere mate.
Moortje, hoe is dat bij jou afgelopen, ben je van dat branderige gevoel af? Heb je hier iets speciaals voor gedaan?
Zijn er anderen die ervaringen en eventueel oplossingen hebben?
Ik hoor het graag.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.