Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

bloempje12

bloempje12

08-08-2015 om 14:15

wie heeft de tip om wespen weg te houden?

hallo

wie heeft de tip om wespen bij je weg te houden?
iets wat ik kan smeren op mijn lichaam?.
als ik het zwembad ben met mijn zoontje of in het park
komen ze gelijk op je af.
ook als je niks aan het eten bent
ik ben echt bang en mijn zoontje ook heel erg
we rennen steeds weg.
ik heb al deet geprobeerd maar dat helpt ook niet.
heb gelezen dat kruidnagelolie smeren op je lichaam
goed helpt tegen muggen maar helpt ook tegen wespen???

alvast bedankt
voor de gouden tip?!

groetjes
bloempje

nou goud

http://www.garantzadenshop.nl/elektrische-vliegenmepper

Ik zat gisteren bij vrienden in de tuin met een elektrische vliegenmepper.

Dan kun je in elk geval flink om je heen slaan om je ergernis af te reageren.

WIkke

WIkke

08-08-2015 om 14:48

in elk geval

Geen deo, haarlak, parfum, geurende sunblock gebruiken, geen zoete limonade drinken, geen lekkere zoetigheid op je boterham, geen koekjes enz.

Wikke

Wikke

08-08-2015 om 14:49

oh en

Niet bij geurende struiken/planten/bomen gaan zitten.

Hortensia

Hortensia

08-08-2015 om 16:27

Ik denk...

...aan therapie om van die enorme angst af te komen die je ook op je kind overbrengt? Het zijn krengen van beesten en ze kunnen naar prikken, maar wegrennen ervoor vind ik wat buiten proporties.

sterkte ermee!

Tango

Tango

09-08-2015 om 22:53

Rook

Ik heb geen idee of er iets is dat helpt tegen wespen en dat je op je lichaam kan smeren. Ik heb wel begrepen dat er dit jaar in sommmige gebieden extreem veel wespen zijn. Als ze al op je af komen zonder dat je iets te eten hebt dan draag je mogelijk toch iets van parfum dat ze lekker vinden.
Het enige wat wel lijkt te helpen tegen wespen is rook, als je de barbecue aan hebt is er geen wesp die op je eten af komt. Maar daar heb je weinig aan natuurlijk.
Rustig blijven zitten helpt naar mijn idee net zo goed als wegrennen, behalve als je dus echt iets op je lichaam hebt gesmeerd dat ze lekker vinden.
Ik heb het verder ook niet echt op die beesten maar wegrennen doe ik er niet voor. Hooguit wat wapperen.

mirreke

mirreke

11-08-2015 om 13:01

Waspinator verjaagt wespen

zonder ze te doden.

http://www.waspinator-holland.nl/

Simpel en effectief, werkt echt, wespvriendelijk. Wij hebben er een. Ik zou er nu twee kopen, en op ongeveer vier a vijf meter uit elkaar ophangen.

Stunnie Bun

Stunnie Bun

12-08-2015 om 00:22

geen

gele kleding

Bier

Ik heb bij toeval ontdekt dat ze dol zijn op bier. Sindsdien vul ik de wespenvanger altijd met een bodempje bier. Als je geen wespenvanger hebt, kun je er gemakkelijk eentje maken door een plastic flas in de breedte doomidden te knippen en de bovenste helft omgekeerd (dus met de opening naar beneden) in de onderste helft te leggen. In de fles doe je bier en voila: wesp kruipt door opening erin en kan er vervolgens niet meer uit.

Werkt prima.

Verder ben ik het erg met Hortensia eens: wespen zijn vervelend en een prik doet pijn, maar je gaat niet dood of zo (tenzij je hevig allergisch bent, dan is het een ander verhaal). Neem kortdurende therapie zodat je je angst niet op je kind overbrengt.

bier

Op advies van een mede campinggast heb ik ook wel eens bier in bakjes opgehangen. Echter omdat ze dat lekker vinden trok dat juist meer wespen aan die echt niet allemaal erin kropen en verdronken.

Barvaux

Barvaux

12-08-2015 om 15:13

wespenprik

Mijn oudste was ook helemaal niet bang voor wespen en zag altijd hoe jongste best in paniek raakte maar de hele vakantie probeerden we jongste rustig te laten zitten. Uiteindelijk werd oudste gestoken op zijn wreef en dat deed toch flink pijn en hij heeft er echt dagen moeilijk van gelopen. Dus nee, je gaat er niet dood aan maar een wespensteek kan flink lastig zijn op sommige plaatsen. Hij deed helemaal niet raar maar stond op en draaide zijn voet en daar zat net een wesp omheen die zich bedreigt voelde. Tegen jongste riep ik altijd: als je rustig doet steekt een wesp niet en net nadat ik dat weer eens had gezegd werd hij zomaar gestoken dus ook als je rustig doet gaat het mis.

Ik vind het echt vervelende dieren, ben ook jaren daarom niet in augustus op vakantie geweest want in onze eigen tuin hebben we ze nooit gehad. Juist in die maand worden ze agressief en hinderlijk.

Lusithania

Lusithania

12-08-2015 om 15:32

uitzuigen

Je hebt veel minder last van pijn van een wespenprik als je het 'gif' er uit zuigt.
Niet doorslikken en je mond spoelen.

aspivenin

Om aan te haken bij Lusithania:
gebruik indien mogelijk na een steek zo snel mogelijk de Aspivenin-uitzuiger. Heb hem al een paar keer gebruikt, en scheelt echt heel erg veel in pijn, zwelling en tijd dat je er last van hebt.
Zo'n apparaat zuigt veel beter dan als je het met je mond doet.

Thursday Next

Thursday Next

13-08-2015 om 22:18

wespenvanger

als je een wespenvanger makt met limonade of bier, is het handig om daar ook een drupje afwasmiddel bij te doen. Hierdoor kunnen de wespen niet op de vloeistof "lopen" maar zinken (en verdrinken) ze meteen.
Wij hadden overigens nauwelijks wespen op vakantie (in Noorwegen boven de poolcircel).

Tango

Tango

13-08-2015 om 22:51

Bier

Wespen zijn inderdaad dol op bier. Toen we op vakantie waren in Limburg zaten ze er zodra mijn man maar een flesje bier gepakt had. Als hij naar binnen ging met zijn bier waren de wespen weg. Een wespenval met bier lokt dus naar mijn idee inderdaad meer wespen aan.
Wij hadden een wespenval van een lege wijnfles met daarin een bodem limonade. Zodra de wesp erin ging en naar beneden was geploft, ging de dop er even op en werd er geschud. Wesp verzoop dan meestal snel. Daarna het dopje er weer af. Zo hebben we zeker 10 van die beesten gevangen.
Nu weer thuis hebben we gelukkig weinig wespen, maar toevallig wel weer laatst toen we buiten aten en man er een biertje bij nam.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

16-08-2015 om 11:26

Waspinator

Wij hebben ook een waspinator, al jaren. En we hebben ook al jaren geen westen in de tuin.
Geen idee of dit toeval is.

Elfje65

Elfje65

17-08-2015 om 13:12

kruidnagels

Wat kruidnagels rondstrooien. Daar houden ze niet van.

"doe wat je wilt, steken doen ze toch"

Nav Barvaux: ik heb een groot deel van mijn kindertijd stijf van angst stilgezeten als er weer eens een wesp langskwam, want "Rustig stilzitten! Als je rustig blijft doen ze niks!".
Toen werd ik eens een keer zonder enige aanleiding lafhartig van achteren gestoken door zo'n kreng. Deed wel flink zeer, maar nou ook weer niet heel dramatisch en gelukkig had ik er niet zo heel lang last van (wel die keer dat ik op een wesp ging staan en hij in mijn grote teen stak). Sindsdien mep ik gewoon naar wespen, want kennelijk maakt het niet zo bar veel uit hoe rustig je bent. Ben nooit meer gestoken [klopt af].

Dank voor de tip van het afwasmiddel in de val. Mijn moeder had deze zomer een keer een wespenval met limonade gemaakt en heeft uiteindelijk de gevangen wesp weer vrijgelaten want de doodsstrijd was te pijnlijk om te blijven aanzien. Beest bleef meer dan een uur water/limonadetrappen.

Groeten

Temet

mirreke

mirreke

17-08-2015 om 18:07

Waspinator!!! koekoek!!

Lees je het wel? Bloempje? Koop een waspinator. Veel diervriendelijker ook. Wij kunnen wespen wel laatig vinden, maar het zijn gewoon insecten die ook hun leven.
Als je een val neerzet met lokstof erin, dan komen er juist veel meer wespen waardoor de angst bij je zoontje groter wordt. En je moet hetgespartel van stervende wespen aanzien. Leg dat maar eens uit aan je kind!

Koop zo'n nepwespennest en ze blijven gewoon uit de buurt.

Oh, en als je naar wespen gaat slaan worden ze bang of boos en scheiden ze een hormoon af waardoor er meer wespen op af komen om ze te helpen.

Tine

Tine

17-08-2015 om 19:04

Maar mirreke

Bloempje heeft last van wespen in het zwembad en in het park.Waspinator met een touwtje achter je aanslepen dan maar?

Wikke

Wikke

17-08-2015 om 20:32

ja of je zet m op je hoofd

Je kunt je kind ook gewoon niets uitleggen of dat de wesp aan het zwemmen is natuurlijk. Zo kun je overal een drama van maken. Mijn dochter is allergisch, dat vind ik eigenlijk erger.

oh

Wespen mogen ze hier doodslaan. Net als muggen. Al het andere leven moeten ze koesteren maar hiervoor maken wij graag een uitzondering.
Oudste zoon was altijd panisch voor wespen, toen hebben we er een wedstrijd van gemaakt: wie er de meeste dood kon meppen. Dat hielp enorm goed, want toen was hij juist blij als hij er weer eentje zag

Jessica O

Jessica O

17-08-2015 om 22:15

hoorde vandaag

Tocotolin. Kun je kopen bij de drogist. Munt met ??? Schijnt super te werken en kun je makkelijk mee nemen in je tas

Katniss

Katniss

18-08-2015 om 00:14

Agressieve krengen

Ik ga ook op de vlucht voor wespen, is dat heel idioot? Mijn ervaring is dat ze toch wel steken, met en zonder wapperen. Dat is heel pijnlijk, en ik heb daarna een week een dof gevoel in het lichaamsdeel waarin gestoken is. Wij eten ook nooit buiten, omdat we dan niet rustig zitten. En gek genoeg komen ze altijd op mij af, zelfs als ik alles geurloos heb.

Mijntje

Mijntje

18-08-2015 om 06:41

honing

Op de camping zetten we een bakje met een lepel honing neer. Dan hadden wij nauwelijks last meer van wespen. Verder loop ik altijd weg als er 1 hinderlijk om mij zoemt, zo leer ik dat mijn kind ook: niet bang zijn, gewoon negeren (hij is namelijk wel allergisch, maar dankzij de honing niet gestoken).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.