Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Sandra

Sandra

19-01-2021 om 21:57

Welke anticonceptie dochter

Dochter van 17 heeft sinds kort de pil maar lijkt er erg somber van te worden.
Doorslikken lijkt geen optie meer.
Maar wat dan? Waar kiezen jullie voor, of jullie dochters?
Heeft overschakelen op een andere pil zin, of is dat wrs meer van hetzelfde?
Erg naar dochter zo somber te zien.
Jammer dat er nog geen ideale anticonceptie is!

(Zelf heb ik mirena en ben daar wel tevreden over. Maar dochter durft een spiraaltje nog niet goed en dat snap ik wel)

Proberen

Lang geleden maar toch. De eerste pil die ik kreeg werkte ook op mijn stemming. Daarop kreeg ik een andere (tweede generatie pil) en die heb ik verder zonder problemen (ook door-)geslikt.

Bij mijn dochter werkte de 2e generatiepil, toevallig dezelfde die ik ook had destijds, ook prima.

Wij hadden Stederil. Ik zie niet helemaal of daar sprake is van meerdere typen maar in mijn herinnering had ik zelf Stederil D en iets met getallen en dochter heeft nu Stederil 30/150 zoiets.

Je kunt reviews van anticonceptie op het net vinden. En het is soms even (een paar maanden) uitproberen.

Sukke

Sukke

20-01-2021 om 02:25

Huisarts

Je huisarts is up to date vwb anticonceptie en kan haar voorlichten en helpen beslissen wat bij haar past.

Tessa

Tessa

20-01-2021 om 09:00

Leestip

Bij het woord anticonceptie denk je meteen aan de pil, want iedereen kent die (en gebruikt 'm, zo lijkt het). Iedereen die wel eens naar de alternatieven heeft gegoogeld weet echter ook dat dit een wirwar van informatie oplevert. LotteLust.nl en Laura Hiddinga besloten een helder en duidelijk boek te schrijven over alles wat je wilt weten van elke vorm van anticonceptie. Door de praktische informatie (o.a. de werking, effect op je hormoonhuishouding, kosten) te combineren met ervaringen van andere vrouwen. Ook deelt LotteLusts huisseksuologe Marjolein Abma de invloed op het seksleven per methode. De anticonceptiebijbel is een complete en toegankelijk geschreven informatiegids - in een stijlvol jasje.

https://www.bol.com/nl/p/de-anticonceptiebijbel/9200000132859981/?referrer=socialshare_pdp_www

prikpil

@Sandra: ik herken 't wel. Dochter ging (ondanks beetje schrik voor prikken) over op prikpil, nu inmiddels 4 jaar geleden. Eenmaal in 3 maanden en gewoon weer gezellige meid in huis. En zoals zij zegt, voordeel dat ze niet elke maand die k.tmenstruatie heeft

Hormonale anticonceptie sowieso slecht voor je gezondheid. Zelf een pessarium. Vergt wat handigheid en voor een jonge meid misschien wat onwennig om in je doos te zitten prutsen. Ideaal krijg je het in elk geval niet.

Imi

Imi

01-02-2021 om 22:41

Ik kon ook niet tegen de pil, werd er somber van, kreeg migraine en verloor mijn libido. Verschillende pillen geprobeerd, wat een ellende! Ik heb al vele jaren een hormoonvrij koperspiraaltje,  ideaal! Eens per 5 jaar vervangen en je hebt er totaal geen omkijken naar. Er bestaan vele modellen, ook extra kleine, die zijn nauwelijks meer dan een draad met een knoopje erin. De huisarts en de gynaecoloog kunnen er meer over vertellen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.