Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Johanna

Johanna

17-08-2020 om 23:23

Welk middel bij pijn NA het vrijen?

Tijdens het vrijen is het nat genoeg, soms zelfs iets te, maar de dag erna heb ik best pijnlijke schaamlippen. Dus ik zoek iets wat ik er dan op kan smeren. Geen smeersels met menthol oid want dat heb ik één keer gehad en toen ging ik tegen het plafond van de irritatie, Verder ben ik nergens allergisch of overgevoelig voor. Normaal gesproken heb ik ook verder nergens last van, alleen dus na het vrijen.
Op het forum lezend en op internet zijn er de volgende middelen
-Hyalofemme.
-Vagisan
-Lannettecreme
-Pjur Med Repair Glide 29,95!
-Zinkzalf
-Eros Bodyglide
Wie kan iets zeggen over wat gezien mijn klachten het beste middel zou zijn om eens uit te proberen?

Wax

Wax

17-08-2020 om 23:43

Zinkzalf

Ik gebruik het zelf, maar ook bij mijn baby als de huid rond die tere gebieden rood en geïrriteerd is. Binnen een paar uur is de boel al tot rust gekomen. Ik gebruik het ook bij ontharen. Bij jeuk ernaast gebruik ik nestosyl; basis van zinkzalf met nog wat verzachtende producten.

40er

40er

18-08-2020 om 07:44

Pjur

Dit specifieke middel van pjur ken ik niet, maar andere producten van pjur vind ik wel heel fijn. Prijzig, maar heel goed.

Paasei

Paasei

18-08-2020 om 09:26

Duur!

Pjur Med Repair vind ik goed spul; formeel is het glijmiddel, maar omdat er hyaluron in zit kan het gewoon ook elke dag als onderhoud gebruikt worden. Om de boel soepel te houden. Wel duur, daar waar jij kijkt. Ik hen nog nooit meer dan ca Eur 10 betaald voor een flesje (online, bij Bol of de online drogist) en je doet er eindeloos lang mee.

Klinkt toch alsof je schraal wordt. Leeftijdsdingetje. Smeren dus. Mijn advies; vergeet het drogisterijschap vol dure producten (Vagisan e.d.) en smeer met lanettecreme of (kokos/amandel)olie. Veel goedkoper en net zo effectief. Lanettecreme wordt ook door huisartsen voor geschreven; stimuleert de doorbloeding van de huid. En volhouden.... als je dag- en nachtcreme op je gezicht smeert, waarom dan niet daar..

Johanna

Johanna

18-08-2020 om 10:18

Leeftijd

Jakkes, begint dat nu dan al? Ik ben pas 51.
Zinkzalf gebruikte ik natuurlijk bij mijn zonen maar ik ben wat huiverig om het voor mezelf te gebruiken. Ik wil het alleen op de buitenkant smeren maar ben bang dat er toch wat in de binnenkant terecht komt. Zou dat kwaad kunnen?
Over Pjur hoor ik veel goeie dingen. Er zijn veel verschillende soorten, onder andere een hele dure. Maar ik begrijp dat die niet nodig is en dat de goedkopere voldoet.
Voor de lanettencreme en de olie geldt hetzelfde als de voor de zinkzalf. Kan het kwaad als het aan binnenkant terecht komt? Ik ga dat eens googlen, kijken wat ik er over vind.

Sudocrème.

Ik smeer dat, dunnetjes, voor en na een lange fietstocht.

Paasei

Paasei

18-08-2020 om 15:22

Juist

Ik was begin 50 toen ik pijn kreeg. Gewoon overdag. Ging zo irriteren, jeuken en branden dat ik geen spijkerbroek meer aan kon.. Uiteindelijk bij de huisarts terecht gekomen. En ja hoor.. 'vaginale atrofie'. Iets met hormonen en overgang. Ik kreeg een vaginale creme met hormonen (Synapause) en die hielp. Maar de lijst bijwerkingen is lang. En je hebt levenslang, in feite. Dus ben ik andere oplossingen gaan zoeken. Begonnen met Hyalofemme (vaginale gel zonder hormonen), in combinatie met smeren. Ja, lanette creme mag. Niet bedoeld voor inwendig gebruik maar een beetje naar binnen gesmeerd kan geen kwaad. Zelfde geldt (uiteraard) voor de Pjur.

Ondertussen heb ik de zaak onder controle. Geen Hyalofemme meer nodig. Smeer alleen nog.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.