Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Cecile

Cecile

01-01-2017 om 11:19

Wel of geen paracetamol?

Ik voel me beroerd, flink verkouden, niezen, snotteren, tranende ogen en nu vooral ook pijnlijke keel en hoesten. Uitputtend.

Is het nou slim of juist minder slim om paracetamol te gebruiken om met (iets) beter te voelen? Of is het beter gewoon uit te zieken en me beroerd te voelen?

En is het nou dom (en dan m.n. voor het herstelproces) of maakt het niet uit als ik (met paracetamol) toch wat zooi van het feest gisteren ga opruimen?

Tijgeroog

Tijgeroog

01-01-2017 om 11:25

Volgens mijn huisarts

"Met paracetamol duurt het een week, zonder paracetamol 7 dagen."

Ik zou gewoon die paracetamol pakken. Beterschap!

Vogel

Vogel

01-01-2017 om 11:28

Ik ben geen arts

Maar als je je beter voelt met, waarom dan niet? Ander verhaal is het als je koortsig bent, omdat koorts volgens mij een manier is om ziekmakers in je lijf sneller op te ruimen.
Verkoudheid moet je gewoon uitzieken. En als het kan zou ik het uitbuiten: met een dekentje en een glas kamillethee op de bank. "Sorry jongens, ik voel me echt beroerd, willen jullie alsjeblieft opruimen?"
Beterschap!!

Triva

Triva

01-01-2017 om 11:42

tuurlijk

Je mag gewoon aan symptoombestrijding doen. Bijv neusdruppels met Xylometazoline, mijn neusverkoudenheid zal vast niet eerder over gaan maar als ik al na twee minuten veel minder last heb van een loopneus maakt het dat mijn leven een stuk prettiger. Zo ook paracetamol, het is een stuk fijner als je je prettiger voelt. Ik zou er geen seconde over nadenken.

Je hebt niet eens koorts dus praten over het wel of niet onderdrukken van koorts is geen issue nu.

Tango

Tango

01-01-2017 om 12:42

Gewoon doen