Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Cecile

Cecile

01-01-2017 om 11:19

Wel of geen paracetamol?

Ik voel me beroerd, flink verkouden, niezen, snotteren, tranende ogen en nu vooral ook pijnlijke keel en hoesten. Uitputtend.

Is het nou slim of juist minder slim om paracetamol te gebruiken om met (iets) beter te voelen? Of is het beter gewoon uit te zieken en me beroerd te voelen?

En is het nou dom (en dan m.n. voor het herstelproces) of maakt het niet uit als ik (met paracetamol) toch wat zooi van het feest gisteren ga opruimen?

Tijgeroog

Tijgeroog

01-01-2017 om 11:25

Volgens mijn huisarts

"Met paracetamol duurt het een week, zonder paracetamol 7 dagen."

Ik zou gewoon die paracetamol pakken. Beterschap!

Vogel

Vogel

01-01-2017 om 11:28

Ik ben geen arts

Maar als je je beter voelt met, waarom dan niet? Ander verhaal is het als je koortsig bent, omdat koorts volgens mij een manier is om ziekmakers in je lijf sneller op te ruimen.
Verkoudheid moet je gewoon uitzieken. En als het kan zou ik het uitbuiten: met een dekentje en een glas kamillethee op de bank. "Sorry jongens, ik voel me echt beroerd, willen jullie alsjeblieft opruimen?"
Beterschap!!

Triva

Triva

01-01-2017 om 11:42

tuurlijk

Je mag gewoon aan symptoombestrijding doen. Bijv neusdruppels met Xylometazoline, mijn neusverkoudenheid zal vast niet eerder over gaan maar als ik al na twee minuten veel minder last heb van een loopneus maakt het dat mijn leven een stuk prettiger. Zo ook paracetamol, het is een stuk fijner als je je prettiger voelt. Ik zou er geen seconde over nadenken.

Je hebt niet eens koorts dus praten over het wel of niet onderdrukken van koorts is geen issue nu.

Tango

Tango

01-01-2017 om 12:42

Gewoon doen

Ik was van de week ook flink verkouden met ook zo'n vol gevoel in mijn hoofd zeg maar. Heb toen af en toe ook paracetamol genomen als ik echt iets moest doen en dat hielp dan wel om me net wat beter te voelen. Neusspray gebruik ik ook regelmatig. Ook vooral om me beter te voelen, vind het echt heel akelig om met zo'n verstopte neus te lopen.
Inmiddels ben ik aardig opgeknapt en heeft man het overgenomen. Hij is natuurlijk heel ziek en kan meteen niet meer mee naar de nieuwjaarsborrel bij familie. Maar hij is dus zo eigenwijs om heel zuinig met neusspray om te gaan (alleen voor het slapen) en ook geen paracetamol te gebruiken.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

01-01-2017 om 12:55

Tango

Dan heeft hij vast geen zin in die borrel. Prachtig excuus

Marjoleine64

Marjoleine64

01-01-2017 om 14:05

Wel doen

en dan vooral voor het slapen gaan. Ik slaap er in zo'n geval echt beter van, en alleen dat al helpt bij mij echt enorm aan een sneller herstel. Zolang je het met mate gebruikt en niet langer dan een paar dagen zo af en toe kan het echt geen kwaad.

Tango

Tango

01-01-2017 om 20:06

Borrel

Dendy, die borrel was bij zijn familie en uiteindelijk is hij toch maar mee gegaan. Ging ook best wel, vond hij achteraf. Natuurlijk is het een prachtig excuus als het gaat om een borrel van verre vrienden etc. maar ik vond het nu wel netjes dat hij toch mee ging.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.