Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Wendelmoed

Wendelmoed

24-09-2020 om 10:29

Wel of geen corona

Vanmorgen werd ik wakker met een berichtje van mijn jongste zoon (15), hij had snachts diarree gehad en koorts. Ik vond hem smorgens niet heel koortsig, wel iets warm. Hij hoest niet en na twee bekers limonade was de droge keel en de hoofdpijn ook een stuk minder (wat wil je, na die leegloop vannacht).

Wel ziekgemeld op school natuurlijk, maar ik kan me niet zo goed voorstellen dat dit corona is. Hij hoest niet, hij snottert niet. Dan kan alles wel corona zijn.

Wie thuis kan blijven van ons gezin blijft vandaag thuis en ik heb gelijk het sanitair maar goed gelapt, want een buikgriepje is ook niet leuk om te hebben of te verspreiden. Maar dit lijkt me niet iets om de wereld stil te zetten, toch?

Tine Winkel

Tine Winkel

24-09-2020 om 11:03

who

even wat gegevens geknipt uit een ander draadje:

De WHO casusdefinitie:

Deze is in augustus nog bijgewerkt. Er staat ook in de inleiding dat ze hebben onderzocht welke symptomen wel/geen voorspellende waarde (validity) hebben.

https://www.who.int/publications/i/item/who-2019-nCoV-surveillanceguidan...

De casusdefinitie van het RIVM is denk ik sinds maart (sinds het schrappen van koorts als harde vereiste) niet meer gewijzigd?

Suspected cases = mensen die getest moeten worden.

1 Acute onset of fever AND cough;
OR
2. Acute onset of ANY THREE OR MORE of the following signs or symptoms: fever, cough, general weakness/fatigue , headache, myalgia, sore throat, coryza, dyspnoea, anorexia/nausea/vomiting, diarrhoea, altered mental status.

Dingen met een slash ertussen tellen als slechts 1 symptoom.

Kortom, tel even of je 3 van die symptomen haalt: ik lees diarree, droge keel, hoofdpijn en koorts - dat is 4...

groet,
Tine

Erica

Erica

24-09-2020 om 11:28

Ja kan

Ik heb kort corona gehad. Verhoging, diarree, hoofdpijn en moe. Wat later ook misselijk en beetje duizelig. Niet benauwd of verkouden wel, ook wat later, een raar gevoel in mijn borstkas en hals.

Erica

Erica

24-09-2020 om 11:33

Toch wel even

Ben nu al weer vergeten toch heb ik 1 dag beetje verkoudheidsklachten gehad en in combinatie met verhoging, beroerd voelen en besmettingen in klas kind gelijk test aangevraagd.

Ad Hombre

Ad Hombre

24-09-2020 om 12:07

Asymptomatisch

Corona manifesteert zich in een spectrum van 0 symptomen (asymptomatisch) tot aan de dood.

Ieder rijtje met symptomen als 'vereiste' voor een test is dus hoogstens een bureaucratisch middel om het aantal testkandidaten te beperken of het nou van de WHO of van het RIVM komt.

Realiseer je dat en behandel het niet als een geschreven evangelie.

Sowieso zou eerder contact met een positief geteste behoorlijk moeten meewegen.

Wendelmoed

Wendelmoed

26-09-2020 om 21:32

In maart

Zijn mijn man en ik allebei ziek geweest. Echt goed ziek, een paar dagen fiks koorts. Hoesten, hoofdpijn, geen reuk (die was bij mij pas na drie maanden terug, ik begon al even te vrezen dat ik Parkinson zou kunnen hebben), na een week je een dag goed voelen en dan savonds ineens weer hoge koorts en benauwd. Nee dat waren geen leuke weken.

Deze zoon was toen ook ziek, koorts, hoesten en veel hoofdpijn, wekenlang.
Maar uiteraard zijn we toen niet getest, want dat werd toen niet gedaan.

Dan denk ik nu: of we hebben het toen al gehad, en dan is het raar als hij het weer krijgt. Of hij heeft hetzelfde als toen en dan is het vast niks. Overigens is hij nu lang zo ziek niet, ik hoor hem al de hele avond lachen achter zijn discord.

Voor ik op zoek ga naar een teststraat wacht ik wel even af hoe het dit weekend gaat. Ondertussen maar een DigiD voor hem aanvragen.

We houden maar een beetje quarantaine en blijven uit zijn buurt.

Ik snap iedereen die vindt dat het veel strenger en strakker moet, maar ik voorzie ook dat we dan elke week in zelfisolatie zitten omdat er steeds meer verkoudheden aankomen en ik denk niet dat ik dat aan mijn huisgenoten verkocht krijg.

De kans dat het iets anders is, lijkt toch nog altijd op 20 tegen 1 te liggen. En verder is het een kwestie van uitzieken en geen anderen besmetten.

Ad Hombre

Ad Hombre

26-09-2020 om 22:37

Wendelmoed

Er blijven toch druppelsgewijs steeds weer deprimerende berichten over herbesmettingen opduiken. Sterkte en beterschap wat er ook uit de test mag komen!

Daar ga je met je groepsimmuniteit als dit echt een veelvoorkomend ding blijkt.

Ad Hombre

Ad Hombre

26-09-2020 om 22:56

Herbesmetting

Zo zie je dat herbesmetting lastig te bewijzen is want inderdaad in maart werd niemand getest, dus ook al test hij nu positief dan weet je het nog niet zeker.

Toch zou het goed zijn om te weten al is het maar voor het forum...

Wendelmoed

Wendelmoed

27-09-2020 om 20:34

Eindeloos gedoe

Oudste zoon kreeg vanavond bericht dat iemand van zijn kennissenkring positief getest is. Nou heeft hij haar bijna tien dagen geleden voor het laatst gezien en nog geen klachten gehad, dus dat is op zich mooi.
Alleen is haar broer nu ook net getest en daar is de uitslag nog niet van bekend, en gisteravond was mijn zoon de hele avond in gezelschao van die broer. Hrmpf.
Dus terwijl we zitten te twijfelen over het laten testen van jongste, die niet echt duidelijke klachten heeft maar ondertussen maar wel vast zijn DigiD aangevraagd (dat schijnt handig te zijn om een test aan te vragen, las ik hier?), zitten we nu in de problemen door de oudste.

Nou werk ik sowieso nog thuis, dus eigenlijk verandert er voor mij niks, maar het geeft wel snel irritatie als huisgenoten er een iets lossere leefstijl op na houden - en ik zou liever zien dat iedereen wel gewoon naar school kan, wat zo ook steeds op losse schroeven komt.

Laatst stond een stuk in de krant over een studentenhuis, hoe die in een soort eindeloze reeks van gestapelde quarantaines terecht dreigden te komen met flinke ruzie onderling als resultaat. Ik kan het me steeds beter voorstellen.

En ik begin steeds meer voordelen te zien aan kinderen die op zichzelf wonen... toch maar eens op funda kijken .

Watervrouw

Watervrouw

27-09-2020 om 23:41

Net getest

Jij kan er niets aan doen maar die broer van dat meisje wist gisteren toch al wel dat hij vandaag getest zou worden? En dan gaat hij vrolijk tijd doorbrengen met jouw zoon? Grote kans dat die jongen besmet is en jullie zoon vanaf gisteren 10 dagen in quarantaine moet. Ik zou thuis nu voor de zekerheid ook zo ver mogelijk uit elkaar gaan en zaken als wc's verdelen, in afwachting wat er de komende dagen gebeurt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.