Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vraagsteller

Vraagsteller

18-02-2014 om 15:53

Weefsel bij menstruatiebloed

Ik ben achterin de 40 en menstrueer nog regelmatig. Het laatste jaar zitten er af en toe stukjes weefsel bij het bloed, ter grote van een 2 euro munt of iets groter. Het lijkt wel op de stukjes nageboorte die de eerste dagen na de bevalling nog mee kunnen komen. De menstruatie lijkt ook wel iets zwaarder dan ik gewend was.
Kent iemand dit? Moet je daarmee naar de huisarts?

Rafelkap

Rafelkap

18-02-2014 om 17:12

Bij alle gekke dingen is het helemaal niet gek om naar de huisarts te gaan. Ik herken het niet maar ik zou er wel even naar vragen.

Dalarna

Dalarna

18-02-2014 om 17:16

hmm

Dat had ik al voor mijn veertigste, of jij daarmee naar de huisarts moet kan ik niet zeggen maar mijn menstruaties werden toen te erg en toen ben ik in overleg met mijn huisarts begonnen met de pil doorslikken. Jij zit in een hele andere fase dus daar kan ik niets van zeggen.

Verzakking?

Als je baarmoeder wat naar achter gezakt is, hoopt het bloed zich daar wat op en stolt, en komt er dan in brokjes uit later.

Stenna

Stenna

19-02-2014 om 00:19

hee

Ik heb dat ook, inderdaad vanaf de tweede helft 40. Ik besteed(de) er nooit zoveel aandacht aan eerlijk gezegd, ook nooit aan huisarts gevraagd. Maar ik heb wel een naar achteren gedraaide baarmoeder (ook erg lastig bij uitstrijkjes). Wist niet dat het daar mee zou kunnen samenhangen.

Boontje

Boontje

19-02-2014 om 08:37

Heel herkenbaar

Heb het jaren gehad, het leek inderdaad op weefsel maar waren 'gewoon' enorme bloedstolsels. Als je er last van krijgt, of meer klachten (pijn) dan heeft het wel zin om het even na te laten kijken.

Ik heb altijd heel veel last hormonaal gezeur gehad (DESdochter, onregelmatig ongesteld, pijnlijk, vruchtbaarheidsproblemen, dat soort dingen) en liep daarom bij gynaecoloog en die kon altijd goed uitleggen. Dat stolsel gedoe is uiteindelijk van kwaad tot erger gegaan, ondanks de hoop dat overgang het juist zou verminderen. Bloedarmoede en moe-moe-moe, was het helemaal beu op het laatst en heb er wat aan laten doen. Dus, als je je zorgen maakt of er last van hebt: dokter!

Colafles

Colafles

19-02-2014 om 11:58

Hier

Bij mij werd het vergelijkbaar en steeds erger. Ik had ook veel rugpijn bij mijn menstruaties. En het bloedverlies kwam met tussenpozen. Een paar dagen heftig, dan niet meer, en dan ineens heel veel oud bloed en stolsels.

Toen ben ik uiteindelijk doorverwezen naar de gynaecoloog en bleek ik endometriose en een vleesboom te hebben. Bij een curretage, bleek dat die vleesboom teveel in mijn baarmoederwand zat om te verwijderen. Maar door die vleesboom, kan mijn baarmoeder zich dus niet meer goed legen. Ik heb nu een mirena spiraal en dat helpt uitstekend.

Het is echt een grote opluchting. Niet meer zoveel pijn rondom menstruaties en nauwelijks meer bloedverlies.

Monique D*

Monique D*

20-02-2014 om 17:19

Bloedstolsels: voor de geboorte van mijn kinderen

Vóór de geboorte van mijn kinderen waren mijn menstruaties behoorlijk zwaar en de eerste twee dagen kwamen met het bloed ook stolsels mee. Het leek inderdaad op weefsel of vlees. Ik heb er verder geen aandacht aan besteed.

Na de geboorte van mijn eerste kind had ik daar geen last meer van. Wel vloeide ik nog veel, maar die stolsels kwamen niet meer.
Voor zover ik weet heb ik geen baarmoeder die naar achteren is gedraaid, dit is mij nooit verteld en uitstrijkjes konden gewoon worden gemaakt.

Wat ik denk is dat bij heel veel vloeien zoveel bloed komt zodat dit samenklontert of stolt. Waarom het bij mij na de geboorte van de kinderen niet meer voorkwam weet ik niet.

Als je er erg veel last van hebt (pijn) en steeds meer stolsels krijgt dan kan je bij de dokter langs gaan.

Inmiddels menstrueer ik niet meer sinds 3 jaar, dus dat is voor mij verleden tijd.

Bonna

Bonna

22-02-2014 om 20:56

ja hoor.

Heel normaal, altijd gehad. Laat ik het zo stellen, je boft. Bij mij hebben ze vaak het formaat van een olympische medaille. Het is erger geworden na de zwangerschappen. Als je zo zwaar menstrueert, moet je wel je ijzer in de gaten houden.

Jeltje

Jeltje

22-02-2014 om 22:43

Toevallig

Deze week met soortgelijke klachten naar m'n huisarts geweest: zware menstruaties, overmatig bloedverlies, stolsels en nu ook een kortere cyclus. Sinds m'n bevallingen (laatste 6 jaar geleden). Huisarts zei dat je dit veel ziet bij vrouwen tussen 35 en 45. 'Toevallig' dus vaak na de zwangerschappen, maar daar heeft het niet mee te maken. Het is een hormonale verandering rond die leeftijd.
Hoe dan ook ga ik nu voor een mirena-spiraaltje, en heb ik een echo gehad om te kijken of ik vleesbomen had. Inderdaad bleek er een kleine poliep, dus die moet nu eerst weg.
Op naar de huisarts dus.

Ook

Rugpijn,zere heupen en bovenbenen, enorme stolsels, dan weer veel, dan weer weinig bloedverlies. Het hoort bij mij al vanaf mijn 14e. Soms kraamverband moeten dragen, maandverband voldeed vaak niet. Eigenlijk heb ik het nooit als klachten ervaren. Als het bij jou anders voelt, het hoort niet bij jou, als je je zorgen maakt zou ik even naar de huisarts gaan.Ik kan denken dat het stolsels zijn maar jij praat over weefsel. Heb je tussen de menstruaties door geen pijn of bloedverlies? Dat had ik namelijk niet, daarom maakte ik me geen zorgen.

Vraagsteller

Vraagsteller

26-02-2014 om 22:06

Bedankt

Ik heb met veel belangstelling de reacties gelezen. Boeiende het voor iedereen anders is. Ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat ondanks dat het plat en drammerig van structuur is het ws toch stelsels zijn. Ik ga er een bezoekje aan de huisarts aan besteden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.