Brr.. Koud! Check onze hacks om je kind lekker warm én gezond te houden
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Carlijn

Carlijn

08-05-2013 om 02:58

Wat kan ik nog eten?

Ik heb de ziekte van crohn en ben de laatste maanden weer erg aan het tobben. Ik heb erg veel last van mijn darmen. Gister ook weer. Het leek wel of ik een voetbal had ingeslikt. Ik had zo'n opgeblazen buik. Het leek wel of ik zwanger was. Mijn buik was ook keihard. Ik heb de afgelopen maanden ook wat onderzoekjes gehad en het blijkt dat ik heftig reageer op lactose. Ook is suiker erg slecht voor mij ( dan krijg ik met name last van het dumpings syndroom). Ook reageer ik sterk op koolhydraten. Volgende maand moet ik weer naar het ziekenhuis en dan ga ik echt vragen om een verwijzing naar een goede diëtist, maar tot die tijd wil ik zelf ook alvast uitzoeken wat ik nog kan eten en waar ik wel goed op reageer. Wie heeft tips voor mij? Ik mag dus eigenlijk geen fruit, yoghurt etc. Koolhydraten zijn niet zo goed, dus brood is ws ook niet zo goed. Ik heb ook aan glutenvrije producten zitten denken. Wat is wijsheid? Verder ben ik geen held in eten van onbekende dingen. Soja producten heb ik nog nooit geprobeerd. Ik ben een beetje een zeur wel in smaak. Maar ik moet nu echt iets doen, het kan zo niet verder. Wie heeft tips voor mij. En als iemand een hele goede diëtist kent in de omgeving van Leiden dan hou ik me aanbevolen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
marjanne

marjanne

08-05-2013 om 07:36

Paleo

Misschien moet je je eens verdiepen in Paleo
Had daar laatst een lezing over en dat klonk goed
Het is wel een heel andere manier van eten, oervoeding noemen ze het
maar koolhydraatarm en zonder geraffineerde suiker

Fiorucci

Fiorucci

08-05-2013 om 08:29

Mlds

http://www.mlds.nl/ Via deze organisatie kun je vast wel een adres vinden van een dietiste in jouw omgeving!

Mijn zus

heeft de ziekte van Crohn, in een vrij heftige vorm ook. Bij haar (en volgens mij de meeste Crohn patiënten) is het erg oppassen met vezels (dus rauw eten, brood, etc) en idd melk producten. Ze heeft veel baat bij een dieet waar ze voornamelijk rauwe groenten laat staan, koolsoorten ook (gasvorming), en bruin brood en melkproducten. Er blijft soms niet veel over wat ze eten kan wanneer ze weer een aanval heeft (maar bij de meeste serieuze aanvallen heeft ze dan medicijnen).
Een poos lang zag ik haar voornamelijk kip en kalkoen eten, vis, gekookte wortels, pasta en rijst en gekookte fruit (appels en peer in fijn gemalen compote geven niet te veel klachten). Het is erg saai maar beter dan de afschuwelijke krampaanvallen.
Een goede diëtist (verbonden aan het ziekenhuis waar je onder behandeling bent?) zou je kunnen helpen,
sterkte!

Sinilind

Wilma

Wilma

08-05-2013 om 15:56

Deze site

Www.eetgoedvoeljegoed.nl . Dat is glutenvrij en lactosevrij en suikervrij. En dan filter je er zelf nog uit wat je zelf niet mag hebben.

Ik heb ook een waslijst aan verboden producten en heb ook coeliakie (glutenallergie). Ze verkopen ook goedkoop kookboekjes.

Soms best wel (gruwelijk) irritant dat je niet alles kunt eten hè! K weet er helaas alles van.

Succes!

Polletje Piekhaar

Polletje Piekhaar

08-05-2013 om 19:47

Tip:

het boekje darm EHBO van kathinka huiskamp en....
Heeel praktisch! Voor als je gevoelige darmen hebt in welke vorm dan ook.

Yta Chalne

Yta Chalne

09-05-2013 om 17:24

Fructose

Behalve lactose is ook fructose (en dus suikers) een beruchte darmprobleemveroorzaker.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.