Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Pien

Pien

02-01-2015 om 17:05

Wat is de ultieme tip tegen klittend haar?

Mijn zoon heeft lang haar dat onvoorstelbaar hardnekkig blijft klitten. Kammen is iedere dag weer een drama. Hij doet er crèmespoeling in (veel), ik kam het na het uitspoelen direct helemaal uit. Maar als het dan opgedroogd is, is het alweer behoorlijk aan het klitten. Het lijkt verdorie wel of het vol weerhaakjes zit! Heb antiklitspray van GlissKur gebruikt, dat werkt amper.
Heeft iemand de ultieme tip? Knippen is geen optie.


vast maken?

Staartje of vlecht erin? Al is het alleen maar voor de nacht?

mijk

mijk

02-01-2015 om 18:25

'Snachts vlechten maakt enorm verschil...

Hier werktde glisskur wel redelijk goed... Maar viriendin bij wie dat niet werkt oliet haar van kinderen af en toe met beetje olijfolie...

Christel

Christel

02-01-2015 om 18:34

Vlechten

jammer dat de Gliss kür niet werkt, heb je al eens de antiklitspray van het Kruidvat eigen merk gebruikt? En verder: vlechten, soms gaat mijn dochter na het haren wassen zonder vlechten naar bed en dan is het een drama 's ochtends.

Jessica O

Jessica O

02-01-2015 om 18:38

pien

Heb jij toevallig mijn zoon? Herken het verhaal namelijk. Staart of vlecht wil hij echt niet, zie je ook terug in zijn rechte haar.
Puntjes steeds goed bijknippen, die klitten het snelst. En bij zijn haar de crème spoeling van nivea, voor lang haar. En goed borstelen, hij heeft een goede kwaliteit borstel. Ook fijner.
Nat haar trouwens voorzichtig borstelen hè.

Marie

Marie

02-01-2015 om 18:44

kapper?

Wat zegt de kapper ervan?
En een stukje eraf moet zo nu en dan echt. Want de punten gaan pluizen en klitten.
En anders spul halen voor kroeshaaf bij een Afro-kapper.

amk

amk

02-01-2015 om 18:50

tangle teezer

er zijn meer fans hier op het forum. Mijn dochter heeft haar tot op haar middel en dit is met de tangle teaser goed te kammen, ook als ze een keer met los haar geslapen heeft.

Goed de punten bij houden idd en verder gebruiken we bij erge klitten hema haarserum als antiklit.

Nastia

Nastia

02-01-2015 om 19:42

Knippen

Ik heb zelf halflang haar dat HEEL makkelijk klit. Ik heb dun haar met heel lichte slag, maar als ik met los haar ga slapen word ik wakker met al mijn haar in één grote knoop achterop mijn hoofd.. echt vervilt (en ik slaap niet extreem onrustig ). Zelfs een tangle teezer komt er niet doorheen... (ik snap niet waarom iedereen daar zo enthousiast over is... het is echt geen magische borstel).

Ik heb verder alle soorten ontklitter geprobeerd, maar niks zorgt voor een klitvrij hoofd. Het enige wat hier helpt is eens in de zoveel tijd de onderste 5cm weg te snoeien, daarna ben ik weer een paar maanden van m'n klitten af.

Zoon hier heeft ook lang haar, maar die gaat echt regelmatig naar de kapper. Als we dat niet doen verandert z'n haar in een bos dreads als je het een dag niet kamt.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

02-01-2015 om 19:59

tangle teezer

Ja, hier zijn wij ook fan van de tangle teezer, onze kapper trouwens ook.
Dochter sprayd haar haar ook met Schwarzkopf BC en dan een variant met olie.
Maar evengoed heeft ze snel klitten. 's Nachts slaapt ze met een vlecht.

guera

guera

02-01-2015 om 20:03

jep

Hier een dochter van 9 met een vogelnest op haar hoofd. Soms nept ze me en kamt de bovenlaag...ha ha. Op het oog lijkt het ok maar eronder 1 grote klit.
Ik heb met haar besproken dat ze er een stuk af zou laten knippen. Dat hebben we nu gedaan, net iets over de schouder. Een dikke 10 cm eraf. Een wereld van verschil!
Daarbij inderdaad een vlecht erin met slapen of een staart. Ook wij hebben gliss antiklitspray en de tangle teezer. Deze combi werkt goed.

Lynna

Lynna

02-01-2015 om 22:35

Kokosolie?

Een pot met kokosolie werkt hier heel goed tegen klittend haar. Mocht het bij jouw zoon niet werken kun je het altijd nog op je lijf smeren of je eten erin bakken

Lucerna

Lucerna

02-01-2015 om 22:49

twee met lang haar

En dat houden we in bedwang met 's nachts een vlecht en consequent twee keer per dag volledig uitborstelen, zowel 's avonds voor de vlecht erin gaat als 's ochtends als de vlecht eruit gaat. En als dat niet gebeurt, zijn de klitten niet meer mijn probleem. Dat klinkt misschien heel akelig, maar deze aanpak heeft inmiddels ruimschoots zijn nut bewezen bij ons. Dan hebben we geen andere middelen meer nodig.

Juno

Juno

02-01-2015 om 22:57

Satijnen kussensloop

Een satijnen kussensloop schijnt wonderen te doen. Wij gebruiken argan olie van Moroccon oil, werkt ook heel goed. Wil je siliconenvrij werken dan kan je ook wat pure jojobaolie nemen. Minder vet en een wat betere geur dan olijfolie.
Verder hebben we een föhnborstel van Babyliss, als je daarmee je haar doet blijft het bijna de hele dag klitvrij zitten. Niet even hup doorborstelen maar echt lok voor lok.
En natuurlijk niet met nat haar gaan slapen of met een gewone handdoek ruw afdrogen, maar dat lijkt me een inkoppertje.

Pien

Pien

03-01-2015 om 13:01

Veel tips

Veel tips waar ik nog niet van op de hoogte was, dank! Tangle teezer, nooit van gehoord, ga ik proberen, evenals toch maar weer andere crèmespoeling. Olie voor mijn part.
Ik bedoelde met "knippen is geen optie" dat het haar er niet helemaal af mag, in de zin van geen kort kapsel. Wel gaat er regelmatig een stukje af, gewoon de punten, soms een cm of 5 à 10 in één keer.
Net als Jessica's zoon (soulmates op haargebied wil hij per-ti-nent geen staart of vlechten in, ook niet 's nachts, ook niet als niemand het ziet. Heb het wel voorgesteld maar hij begint letterlijk keihard te huilen als ik aanstalten maak (hij is 9, misschien dat hij wat meer voor rede vatbaar wordt als hij wat ouder is).

Is het beter om (nat) haar te borstelen dan te kammen? Tot nu toe gebruik ik een heel grove kam, met een borstel maak ik alleen de bovenlaag glanzend, en blijft dat vogelnest idd gewoon zitten.

Emmawee

Emmawee

03-01-2015 om 13:26

Perfecte krul

Hier ook 2 jongens met lang haar. De één met krul, de ander zonder (beetje slag). Beiden met flink wat klitten. En écht niet dat daar een vlecht in gaat 's nachts!!

Wij gebruiken zo'n pompje met "perfecte krul" van Andrelon, dat is van mij (lang haar met krul en veel pluis en klitten). Mijn vriendin met kappersopleiding tipte dit. Ze zijn normaal best prijzig, vind ik, maar ook heel vaak in de aanbieding bij Kruidvat.
Gebruiken met heel nat haar en bij krullend haar (heeft hij dat??) vrij ruim gebruiken. Belangrijk met kammen (maar dat weet je waarschijnlijk al): van beneden naar boven kammen. Dus niet: bovenaan beginnen en de klit naar beneden duwen, maar de boel van onder af uit de knoop kammen.

Als je dit dagelijks doet, gaat het steeds makkelijker. Een dag overslaan wordt wel meteen afgestraft.

Groeten! Maw.

Tine Winkel

Tine Winkel

03-01-2015 om 14:36

idd Andrelon

en dan zo'n pompje. Wij hebben die van Care&Repair (of zoiets?). Werkt erg goed, ook in droog haar. Enige nadeel is dat daarna alles echt superglad aanvoelt, dus als je je theeglas pakt glijdt dat bijna uit je handen. Eens per 2 dagen gebruiken is hier voldoende.

amk

amk

03-01-2015 om 15:12

niet nat kammen

wij borstelen het pas als het droog is.

helga

helga

03-01-2015 om 15:12

pompje ja

Haar van dochter klitte vroeger nogal. Even sprayen met pompje (verschillende, maar iig met iets van olie erin!) borstelen en klaar. Vreemd, pompje staat al lang onaangeroerd, want haar haar klit bijna niet meer. Terwijl het veel langer is nu en we echt weinig naar kapper gaan..
Ben erg blij dat haar van zoon niet klit. Lang haar, moet het perse zijn van hem, en het woord borstel is een heel vies woord. Doe hij dus echt nooit, gelukkig heeft hij mooi dik haar dat nauwelijks klit. (Want cremespoeling is ook al een vies woord, moet moeite doen om er regelmatig shampoo in te krijgen. Met vlechten zou ik hem de oorlog verklaren..)

Pien

Pien

03-01-2015 om 15:17

nat of droog, en kam vs borstel

Als ik het eerst laat opdrogen, voor ik het kam, heeft het het vogelneststadium al bereikt eer het goed droog is. Gaat echt niet met dit haar. Het is behoorlijk dik, steil haar, geen krul te bekennen. Het ziet er, eenmaal goed doorgekamd, zijdezacht uit. Maar het is dus een bos touw met weerhaakjes

Nog even over borstel vs kammen: wat is de meerwaarde van een borstel boven een grove kam?

Emmawee: bedoel je met geen dag overslaan dat je dagelijks kamt, of smeer je er ook dagelijks dat spul in? Dat kan ik nog wel eens proberen, tot nu toe doe ik dus alleen crèmespoeling na wassen.

Jessica O

Jessica O

03-01-2015 om 15:27

pien

Mijn zoon is 11 en wil er nog steeds geen staart in hoor, erg genoeg dat het met gym op school moet......

Als hij crème spoeling in doet kun je het dan door kammen? Dat deed ik bij mezelf nml wel vaak. Goed kammen terwijl de crème er nog in zit, daarna uitspoelen en een handdoek er omheen, zo'n tulband vond ik het makkelijkst.

Wat heerlijk om te lezen trouwens, dat er veel meer jongens met lang haar zijn.... gezien het commentaar wat er bij ons altijd op komt heb ik wel eens het idee dat hij de enigste is. Gelukkig kan zoon er goed tegen en is hij trots op sijn bos haar!

amk

amk

03-01-2015 om 15:53

Pien

anti-klit kun je gewoon elke dag gebruiken. Wij gebruiken zoals gezegd van dat haarserum van de hema. En daar heb je maar een paar druppels van nodig voor een enorme bos haar (dik, veel en tot op haar middel) Helpt ook tegen statisch worden. (ik zie de proef op de middelbare school al

http://www.hema.nl/winkel/beauty/persoonlijkeverzorging/haarverzorging/shampooenconditioner/shiny-serum-(11057020)

Emmawee

Emmawee

04-01-2015 om 00:09

elke dag

Pien, ik bedoel dat we elke dag kammen. Bij voorkeur met nat haar en spul. We wassen trouwens bijna nooit! Spoelen alleen maar uit. En ook dat is nog een overweging waard (zo min mogelijk wassen)

Of we doen het met droog haar en spul Als het alleen maar nat is, is het geen goed idee, maar nat, met spul: top! Je kunt het ook voelen, alleen maar nat haar maakt het haar stroever en zo'n spulletje beschermt het wel en maakt het zachter en gladder.

Borstelen is sowieso niet bedoeld om het haar te ontwarren,maar meer om het haar te laten glanzen, door het stof eruit te kloppen en het talg te verdelen. Maar met kammen ontwar je de boel.
Die tangle teezer schijnt het trouwens vooral goed te doen bij minder dikke bossen haar.

Tot zover wat ik er ongeveer van weet
Maw.

Lucerna

Lucerna

04-01-2015 om 02:37

totaal andere oplossing

Als dit alles niet genoeg helpt, geef hem dan eens voorzichtig in overweging of hij misschien dreadlocks wil. Dan ben je van die niet te bevechten bierkaai af.

amk

amk

04-01-2015 om 08:21

emmawee

de tangleteezer doet het juist heel goed op dikke bossen haar. Het duurt alleen langer dan met een gewone borstel omdat je minder haar er uittrekt. Maar dat is met een dunnere haardos ook het geval.

Carla

Carla

04-01-2015 om 10:25

tangleteezer

Heb m hier ook. Krullend lang haar, bovenste laag enorm klitterig fijn steiler haar. Werkt prima.
Dochter, met dikke bos steil haar vindt het de enige borstel waarmee ze zonder pijn in haar armen in kortere tijd haar haar kan borstelen.
Borstelen met een extension borstel werkt ook goed, alleen duurt iets langer bij mij.
Maar wat hier de truc is is laag voor laag en van onder naar boven.
Ik borstel 's morgens en 's avonds.
Antiklit op handdoek droog haar, 's avonds voor het borstelen weer antiklit en even in laten trekken en daarna borstelen, 's morgens weer enz.

Tink

Tink

07-01-2015 om 22:48

en hier

... een dochter met haar tot bijna aan haar taille, een dikke bos redelijk krullerig haar, dat snel klit. We wassen het eens per week, met shampoo en daarna cremespoeling, en vervolgens antiklitspul erin van Gliss Kur. Ik geloof dat het Hair Repair of zoiets heet, het zit in een witte tube.
Ook als ze nat haar heeft na de zwemles gaat dat spulletje erin.
Dat, en een vlecht in het haar voor ze gaat slapen, houdt de boel enigszins in bedwang. En we borstelen inderdaad voor de vlecht en ook weer als ie er net uit is.

Maar dat haar klit gewoon heel snel, wat we ook doen. Als ze een half uur een staart in heeft is het alweer een klitterige bos. Zelfs als het in een vlecht of knot heeft gezeten ziet dat haar kans om te klitten. En helaas loopt de jongedame ook nog eens graag met los haar rond (want dat is zo prinsessig he... tja 7 jaar) dus je blijft aan de gang.
Naar school moet het van mij overigens altijd in een staart, vlecht, knot of iets dergelijks.

AMK, je link doet het niet, maar als ik zoek op de site van de Hema vind ik diverse soorten serum. Welke bedoel jij? Shiny serum, caring serum?

Inanna

Inanna

07-01-2015 om 23:07

cremespoeling Etos

Hier een zoon met haar tot halverwege zijn rug dat ook erg wil klitten. Hij gebruikt de allergoedkoopste crèmespoeling van de Etos, met een oranje etiket. Hij gebruikt er veel van, maar een flesje kost maar iets van 40 cent, dus daar doe ik niet moeilijk over. Deze vindt hij het fijnste en ik heb het idee dat het ook makkelijker doorborstelbaar is dan wanneer hij iets anders gebruikt.

amk

amk

08-01-2015 om 09:29

Tink

caring serum. Klitten betekend dat het haar in elkaar kan haken. Dus toen ben ik deze gaan proberen.

Tink

Tink

08-01-2015 om 15:49

aha

Dank AMK, ik zal er eens naar kijken als ik daar toevallig ben.

Ohja, wat doet dit draadje eigenlijk in Gezondheid, het lijkt me meer iets voor Huishouden eerlijk gezegd

Fiorucci

Fiorucci

08-01-2015 om 16:27

als hij ouder wordt....

Als hij ouder wordt, wordt hij wijzer. Mijn zoon, bijna 18, slaapt met knot. Anders heeft in notime dreads en zitten we uren uit te kammem. Antiklit werkt averechts op lange duur, is erg vettig spul wat het er niet beter op maakt, is onze ervaring. Het gaat beter sinds we daarmee zijn gestopt.

Pien

Pien

08-01-2015 om 20:50

LOL Fiorucci

Dat duurt nog 8 jaar!

Ja, de rubriek is misschien toch niet juist gekozen, ik vind HNH ook weer niet zo kloppen. En omdat het lichaamsverzorging is, heb ik het dan maar in Gezondheid gezet.
Heb inmiddels Perfecte krulspul gekocht, én het serum van de Hema. Tanghle teezer hadden ze nog nooit van gehoord bij het Kruidvat, dat zal wel online gekocht moeten worden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.