Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Moontje

Moontje

22-04-2015 om 17:46

Wat heerst er? en smaak/reuk weg <ff zeuren>

Ben al de nodige dagen verkouden maar de top is er nu wel af qua snot stromen, verstopte neus etc. Ik doe het nu alleen nog met homeopatische neusspray en een paracetamol.
Ik proef noch ruik al dagen iets, dit vind ik bijzonder vervelend.
Ik heb wel eens vaker dat ik één of twee dagen niks proef, maar nu is het wel heel hardnekkig. Ik heb al vanaf vrijdag niets meer gedaan en voel me ronduit belabberd. Moe, sjagrijnig, lusteloos, kan niet goed denken en ik voel me niet in staat om te werken. Ik heb vreselijke keelpijn gehad die nu gelukkig ietswat weg begint te trekken maar het was echt afschuwelijk. Ik denk aan een virale keelontsteking dus uitzieken.
Iemand in hetzelfde schuitje? Ik heb géén griep, koorts, pijn in mijn ledematen etc.

Angela67

Angela67

22-04-2015 om 19:21

echte neusdruppels

waarom niet? symptoombestrijding is het enige wat je kunt doen.
tenzij je even naar de huisarts gaat en in je keel laat kijken of er witte puntjes opzitten dan had je angina en daar valt ook niets meer tegen te doen als je al aan de beterende hand bent.
gr Angela

Charis

Charis

23-04-2015 om 09:27

Vervelend

Voor zover ik weet heerst er niks bijzonders. Als je niks proeft of ruikt, zit er toch nog ergens een blokkade in je neus. Ook als je neus niet verstopt is, kunnen je holtes nog wel vol zijn. Misschien toch een bijholte-/voorhoofdsholteontsteking? Dat voel je door een drukkend gevoel als je bijvoorbeeld bukt. Daarvoor wordt een neusspray aangeraden met xylometazoline. Mijn huisarts raadt dit ten minste altijd aan bij (beginnende) bijholte-/voorhoofdsholteontsteking.

Beterschap in ieder geval, ik weet uit ervaring hoe vervelend het is om dagenlang niks te ruiken en proeven!

Neusspray

Ik ben mijn reukvermogen eens een poos kwijt geweest door het gebruik van neusspray. Gewoon kunnen ademen, geen blokkade, maar niets kunnen ruiken. Ik was ontzettend dankbaar toen mijn reukvermogen weer terugkwam!

Angela67

Angela67

23-04-2015 om 20:12

moedermop

Hoe wist je dat het daardoor kwam?
gr Angela

Tja...

Ik had een flink verstopte neus, gebruikte neusspray voordat ik ging slapen en werd midden in de nacht wakker met een helemaal open neus zonder dat ik wat ruiken kon.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.