Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

kaatje66

kaatje66

17-10-2015 om 15:25

wanneer weer beginnen met pil

onze dochter (17.5)is i.v.m. heftige menstruatieklachten al sinds haar 14e aan de pil. Omdat ze de laatste maanden ook tussentijdse bloedingen had en nog wat ongemakken adviseerde de arts om even te stoppen met de pil. En misschien over te stappen op andere conceptie. Ze heeft even gedacht aan het spiraaltje maar wil toch weer graag terug naar haar oude pil. Ook omdat in het spiraaltje hormonen zitten die haar acne verergeren.(haar 1e pil had deze hormonen ook) Nu ze gestopt is begint ook haar acne weer. Nu wil ze dus weer beginnen. Theoretisch is het het beste als ze begint op de 1e dag van haar menstruatie, ze heeft hiervoor natuurlijk ook even de dokter gebeld.
Maar ze is al 3 maanden niet meer ongesteld geweest. En dit kan nog wel even duren lazen we op google, heeft te maken met het zg. ontpillen. Op google is van alles te vinden maar dit soort vragen dus niet. (ook niet in bijsluiter) Ons lijkt het dat je ook op een willekeurig tijdstip mag beginnen maar dat je dan niet beschermd bent gedurende een maand.
Iemand hier ervaring mee?

marie

marie

17-10-2015 om 15:58

doorslikken?

Hoi,

Slikte ze de pil constant, dus zonder stopweek? Dat kan inderdaad tussentijdse bloedingen geven. Dochter hier heeft dat ook een poosje geprobeerd, maar kreeg ook tussentijdse bloedingen. Nu slikt ze de pil twee maanden achterelkaar en doet dan een stopweek en heeft geen last meer van tussentijds bloedverlies. Ooit toen ik zelf nog de pil slikte deed ik dat ook en dat beviel altijd prima.

Over het opnieuw beginnen. Ik als leek zou zeggen, gewoon op een moment weer beginnen. Des te eerder is ze weer beschermd tegen een evt. zwangerschap. Zo ben ik zelf destijds bewust zwanger geworden na het stoppen van de pil. Tussen stoppen en zwangerschap zat ook drie maanden, zonder menstruatie. Gaf weer veel gedoe bij verloskundige enzo, want die geloofde niet dat ik echt nog maar net zwanger was....

kaatje66

kaatje66

17-10-2015 om 16:09

niet doorgeslikt

Nee ze slikte niet door. Af en toe doet ze dat. En ja dat is ook onze gedachte om gewoon zomaar weer te beginnen. Ik ga haar wel zeggen dat het misschien wel slim is om hetzelfde te doen als jouw dochter. Bedankt...

Jamie

Jamie

17-10-2015 om 16:10

algemeen

Je kunt altijd beginnen maar dan ben je een week lang niet veilig als het gaat om anticonceptie. Kun je overal vinden.

kaatje66

kaatje66

17-10-2015 om 16:39

Maar dat je een week niet veilig bent is wanneer je later in de menstruatie begint. Dat kunnen wij ook wel vinden, maar nergens kunnen we vinden wat je moet doen als je geen menstruatie hebt. Dus we gaan er maar van uit dat ze eerst 1 pilstrip moet pakken.

Jamie

Jamie

17-10-2015 om 17:46

het is hetzelfde

Het is precies hetzelfde, je bent een week lang niet veilig. Dat is ook prima te beredeneren maar daar heb ik nu even geen tijd voor

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.