Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

zebra

zebra

30-04-2014 om 13:10

wanneer starten met primolut?

ben vandaag ongesteld geworden en verwacht dit eind mei weer te worden. Dit komt me echter slecht uit want in die periode ga ik met de bus naar Frankrijk om daar wandelend de Alp d'Huez op te gaan.

Mijn cyclus duurt meestal zo'n 24 dagen maar soms ook 28 dagen, zoals nu het geval is. De verwachting is dan ook dat mijn volgende menstruatie tussen 24 en 28 mei komt. Wanneer moet ik dan starten met de primolut? Moet ik dan uitgaan van de kortere cyclus en al een paar dagen voor 24 mei beginnen?

Natuurlijk bel ik nog naar de huisarts om een recept te vragen maar die is nu op vakantie, er is wel een vervanger maar bij dit soort vragen heb ik liever de huisarts zelf aan de lijn.

Jessica O

Jessica O

30-04-2014 om 14:09

3 dagen

3 dagen voor de verwachte menstruatie. Ik kijk zelf vaak hoe ver het is, kan het aardig goed inschatten.

Dalarna

Dalarna

01-05-2014 om 09:18

Of je neemt gewoon twee pilstrippen en je slikt door tot een dag voor je weer naar huis gaat. Zo krijg je veel minder hormonen binnen en beter verdeeld. Ik zou nooit zonder experiment gewoon thuis beginnen met primolut.

zebra

zebra

01-05-2014 om 16:02

niet op eigen houtje

ben zeker niet van plan om op eigen houtje primolut te gaan gebruiken maar omdat onze huisarts nu vakantie heeft wilde ik het hier alvast vragen, dit vooral omdat mijn cyclus de ene maand langer duurt dan de andere.

Twee pilstrippen na elkaar slikken is geen optie want ik slik de pil niet, heb ook geen mirena overigens.

Dalarna

Dalarna

01-05-2014 om 21:11

zebra

Ja, dat begreep ik ook nog wel maar ik vind het gewoon in het algemeen een betere optie dan primolut. Het gaat niet over het op eigen houtje maar ik vind dat je primolut eerst eens moet uittesten zonder dat je op vakantie bent. Je hoort te vaak dat de bijwerkingen erger zijn dan een menstruatie. In dat geval zou ik dus kiezen voor twee pilstrips halen en die doorslikken.

Werkt heel goed hoor

Meestal beginnen een dag of drie voordat je denkt ongesteld te moeten worden. En als het niet zeker is begin je gewoon voor de zekerheid nog wat eerder. Mijn dochter van net 12 gebruikt het regelmatig. Op die leeftijd komt het niet altijd goed uit en is het een super middel om een paar dagen uit te stellen. heftiger ongesteld wordt ze dan ook niet, en ik heb het zelf pas een keer gebruikt en had ook geen bijwerkingen. En als je niet slikt weet je zeker ongesteld te worden...

Hanne.

Hanne.

01-05-2014 om 22:35

zomaar de pil

Zomaar 2 strippen van de pil slikken zou ik ook niet doen als je daar niet aan gewend bent. Ik hrb de eerste 3 maanden bv altijd last van tussentijdse bloedingen. Dan kom je ook van de regen in de drup.

zebra

zebra

02-05-2014 om 16:04

al eerder

primolut gebruikt maar dat is al een aantal jaar geleden. Heb zelden bijwerkingen van medicijnen (heb destijds heel wat hormonen toegediend gekregen om zwanger te worden) dus dat scheelt.

Buikpijn tijdens de menstruatie kan ik wel verhelpen met wat paracetamol maar dat bloedverlies kan ik tijdens die 5 dagen Frankrijk echt niet gebruiken.

Dalarna

Dalarna

03-05-2014 om 21:25

Hanne

In dit geval hoeft ze de pil waarschijnlijk maar een week langer door te slikken, wellicht nog korter.

zebra

zebra

14-05-2014 om 17:23

huisarts gebeld

ik krijg inderdaad primolut voorgeschreven en het advies om op 18 mei al te starten en door te gaan t/m de dag van terugkomst.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.