Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Bellefleur

Bellefleur

01-02-2016 om 11:29

Vriendin met griep. Hoe te verzorgen, hoe voorkomen?

Een vriendin van mij heeft griep. Ze is alleenstaand, en ze heeft steun nodig. Ik weet niets van griep. De laatste keer dat ik zelf griep had is 34 jaar geleden. Wat kan ik haar het beste geven? En hoe voorkom ik dat ik zelf griep krijg?

40er

40er

01-02-2016 om 11:38

zelf

Zelf goed je handen wassen.
Als ik griep heb wil ik niet teveel gedoe om me heen. Beetje slappe thee of appelsap met water. Cracker of biscuitjes en bij zin in wat hartigs beetje bouillon.

Goudvis

Goudvis

01-02-2016 om 11:41

kippensoep natuurlijk

Natuurlijk kippensoep. Wel van echte kippenbouillon natuurlijk. En een tijdschriftje, paracetamol...

Verder, zie hier:
http://www.gezondheidsnet.nl/griep-en-verkoudheid/tips-om-griep-te-voorkomen

Hortensia

Hortensia

01-02-2016 om 11:44

Praktische dingetjes

Zorgen dat er genoeg eten en drinken in huis is, en genoeg paracetamol en neusdruppels, eventueel koken want als je echt ziek bent is ook dat teveel. Hou het simpel, kippensoep is al genoeg

Yep, soep

Soep, voldoende drinken in huis waar ze trek in heeft (sap, thee) en pijnstillers op voorraad houden. Evt alvast wat beschuit/rijstwafels halen voor als ze wat trek krijgt. Fruit misschien. En afleiding in de vorm van tijdschriften, serie op tv regelen, dat soort dingen.

Tokyo

Tokyo

01-02-2016 om 13:37

hygiene

Als ze ligt te hoesten en te proesten ben je zelf de pineut. In elk geval goed je handen blijven wassen.
Zorg voor genoeg te drinken en te eten. Drinken is hiervan het belangrijkste. Verder zal ze het toch uit moeten zieken, daarom is het handig boodschappen in huis te hebben zodat ze dat niet hoeft te doen.
Soepje is altijd goed, vocht en zout.

Bellefleur

Bellefleur

01-02-2016 om 16:32

Geweest

Ik ben geweest. Voorzien van sapjes, bananen, tijdschriften enz. Waar ik niet op gerekend had was haar slechte humeur als bijwerking. . Gezond is ze een stuk aardiger. Morgen maar weer even kijken.

Hanne.

Hanne.

01-02-2016 om 17:42

lief

Lief dat je geweest ben.

En wat ik me herinner van de laatste keer dat ik Griep had is dat ik vooral behoefte had aan slapen slapen slapen en verder niets. Smalltalk was me al veel te veel.

Dus ze zal je het vast in dank afnemen dat je langs bent geweest. En op het moment dat ze zich beter voelt er dubbel van genieten dat de koelkast gevuld is.

Maar op dit moment... trek het je maar niet aan zou ik zeggen.

complicaties

Bij mij is het 16 jaar geleden maar toen was het ook erg. 40 graden koorts, dat soort werk. Je voelt je hondsberoerd en wil het liefst alleen maar slapen. Bij mij was de koorts na 4 tot 5 dagen nog niet weg. De huisarts kwam toen controleren of er geen longontsteking onder zat. Echte griep kan namelijk complicaties geven. Let daar ook op. Bel anders echt de huisarts op.

nonono

nonono

01-02-2016 om 20:16

calippo's

, lekker vanwege de keelpijn en meteen vocht binnen.

Bellefleur

Je lijkt mij een heel lieve vriendin!
Vergis ik me nu, of had jij ook zo'n vriendin waarvoor je het huis hebt opgeruimd toen ze een gebroken enkel had?
In ieder geval denk ik dat jouw vriendin heel blij met jou mag zijn.

Bellefleur

Bellefleur

02-02-2016 om 16:27

N@nny,

Dat was vorig jaar in maart geloof ik. Deze vriendin is een heel ander type gelukkig. Zeer georganiseerd. En ze heeft gelukkig ook wat minder zorg nodig.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.