Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vreemd soort hoofdpijn

Sinds gistermiddag heb ik een vreemd soort hoofdpijn. Het komt met steken, is niet voortdurend aanwezig. Het zit rechtsachter in mijn hoofd. Ook de buitenkant voelt daar een beetje beurs aan, alsof ik mijn hoofd heb gestoten. Maar dat laatste is dus niet het geval.
Ik dacht eerst dat het te maken had met mijn bril die ik heb bij laten stellen en die dus een beetje strak zat. Maar het zit eigenlijk op een heel andere plek en ook na het tijdelijk afzetten van de bril en na het slapen is het gebleven. 
Het kan minuten lang afwezig zijn en dan ineens met bewegen of slikken weer opkomen. Heel vreemd. Iemand weleens zoiets gehad? Het is niet dusdanig ernstig dat ik er meteen mee naar een huisarts ga, maar toch wel vervelend. 

Hm, ik heb dit een paar dagen lang na mijn boosterprik gehad. Net toen ik naar de dokter wilde bellen, ging het weg. 

Nu heb ik helemaal geen klachten meer. Booster was 15 dagen geleden.

Tango

Tango

19-12-2021 om 12:56 Topicstarter

A-nick schreef op 19-12-2021 om 12:55:

Hm, ik heb dit een paar dagen lang na mijn boosterprik gehad. Net toen ik naar de dokter wilde bellen, ging het weg.

Ik heb nog geen booster gehad, dus dat kan het niet zijn....

Heb ook maar voor de zekerheid gisteren een zelftest gedaan, was toch al handig omdat we naar schoonouders gingen. Die was negatief. Ik vond het overigens ook niet echt lijken op corona-klachten.

Occipitales neuralgie? Kan voortkomen uit een verkeerde houding of stress. De oorzaak zit dan in de nek.

Vervelend!
Ik herken het niet (mijn hoofpijn zit eigenlijk altijd voor - tenzij het bonkende koppijn is door het hele hoofd heen snijdt.
Hopen dat het snel over is.

Misschien is het een idee om even een afspraak te maken voor het telefonisch spreekuur van je huisarts? Hij of zij kan zo wel beoordelen aan je verhaal of het belangrijk is verder te kijken. Dat kan toch niet door een huisarts, vermoed ik. Of hij/zij bepaalt met jouw verhaal of het nodig is te komen. Dan kunnen ze misschien kijken of het iets te maken heeft met de spieren vanuit je nek.
Ik vind het toch belangrijk dat je aangeeft dat het anders dan anders is. Moet je toch even alert zijn.

Tango

Tango

19-12-2021 om 16:58 Topicstarter

poekiepoek schreef op 19-12-2021 om 12:57:

Occipitales neuralgie? Kan voortkomen uit een verkeerde houding of stress. De oorzaak zit dan in de nek.

Het zou kunnen. Ik heb al langere tijd last van wat nekklachten, veroorzaakt door veel achter de computer zitten en op de telefoon. Zeker nu met thuiswerken. Het was echter nog niet hinderlijk genoeg om er mee naar een arts te gaan. Op dagen dat ik meer beweeg zijn de klachten ook beduidend minder. Stress valt op zich wel mee, maar misschien toch nog voldoende om dit te veroorzaken in combinatie met die nekklachten. 

De hoofdpijn erbij is echter nieuw en heel vervelend, vooral omdat hij zo aanvalsgewijs komt, je bent er niet op voorbereid. Je kan volgens mij beter voortdurend hoofdpijn hebben, al is dat natuurlijk ook geen pretje. Ik ben maar begonnen met wat ibuprofen te slikken, want dat zou kunnen helpen lees ik. 

Als het morgen niet beter gaat inderdaad maar even bellen, want heb ook geen zin er met de kerstdagen nog mee te lopen.

Ik zou een fysiotherapeut zoeken die goed is in dit soort problemen. Nek en hoofd zijn goed te behandelen. En dan kun jij je richten op meer ontspanning, betere houding als de klachten door de behandeling minder zijn.

hoe is het nu, Tango?

Tango

Tango

21-12-2021 om 19:23 Topicstarter

Het is eigenlijk weer verdwenen. Zondag na de ibuprofen werd het minder. Maandag nog wat last, toen paracetamol genomen (ik ben niet zo'n voorstander van ibuprofen want heb snel last van maag/darmklachten) en daarna nagenoeg geen last meer. Vandaag nog niets genomen, de pijn is vrijwel verdwenen.
Ik ben de afgelopen dagen wel meer op gaan letten op houden, meer wandelen etc. Dus hopelijk heeft dat ook mee geholpen. Ben blij dat het weg is.

Hopelijk blijft het weg. Vast wel, want jij blijft lekker wandelen en letten op je houding...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.