Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vraagje over wondheling

En dan blijkt een hardnekkig eczeemplekje een plaveiselcelcarcinoom te zijn. In principe niet heel ernstig maar lig er toch even wakker van.Komende week weer even terug naar dermatoloog op eigen verzoek. Want na de uitslag van gisteren zien ineens al mijn eczeemplekjes er eng uit. Plastisch chirurg vandaag adviseerde ook om even alles te laten nakijken voor mijn eigen gemoedsrust

Wordt over 2 weken geopereeerd. Plastisch chirurg gaat dit doen. Ook voor het cosmetisch effect. Omdat het op been zit en moeilijk te hechten is, blijft de wond de 1e week open. Ze doen er dan een sponsje in. Na 1 week moet ik terug komen en weten ze ook of alles weg is gesneden en gaan ze het dicht maken. Iemand hier mee bekend??? Waarvoor dient dat sponsje bijvoorbeeld? Het is allemaal zo snel gegaan dat ik de helft maar heb meegekregen en heb gevraagd. Gisteren uitslag vandaag kon ik al terecht bij chirurg.

Omdat ik diabeet ben en bij mij wondjes altijd moeilijk genezen ben ik erg benieuwd en vind het ook spannend hoe e.e gaat verlopen. Ben blij dat over 2 weken alles weer er uit is. Weg is weg..

Pimpelpaars

Pimpelpaars

15-10-2016 om 13:59

sponsje

Aansluitend wordt een sponsje op de wond gelegd om de bloedstolling te bevorderen en wordt de wond met een pleister afgeplakt.
https://www.lumc.nl/org/huidziekten/patientenzorg/10111209473940/10112602104540/

Dus het is voor de bloedstolling.

Het lijkt mij spannend ja. Jeetje, sterkte.

kaatje66

kaatje66

15-10-2016 om 23:14 Topicstarter

Dat hebben ze al gedaan. Bleef 1 dag zitten. Zal wel hetzelfde zijn. Ik wacht af.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.