Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

E

E

03-03-2019 om 20:25

Vorm van migraine zonder hoofdpijn

Al sinds mijn jeugd ben ik elke paar maanden wel een keer ziek. Ik ben dan heel lichtgevoelig, het linkeroog traant, ik ben een beetje neusverkouden. Ik kan eigenlijk niet anders dan in een donkere slaapkamer liggen en ik slaap veel. Ik heb me nu voorgenomen om een keer naar de dokter te gaan als het op zijn ergst is.
Herkent iemand dit?

Doenja

Doenja

03-03-2019 om 21:43

Lijkt op...

Ik heb jaren met dit soort verschijnselen rond gelopen en het bleek om hooikoorts en andere lichte niet te ontdekken allergieën te gaan! Elke dag n pilletje anit histamine en sindsdien nooit meer last. Of toch wel, als ik mijn pilletje niet inneem, dan merk ik dat binnen 24 uur. Mocht je het binnenkort weet hebben, neem dan eens allerfree of reactine of een andere vrij verkrijgbare allergiepil in. Bij mij waren de klachten binnen een uur over.

Alison

Alison

03-03-2019 om 21:44

Geen herkenning

Maar wel een tip. Film jezelf. Beeld zegt meer dan woorden en dan kun je jezelf op je slechts filmen. Dan zit je namelijk niet bij de arts.
Sterkte ermee.

Guppie

Guppie

04-03-2019 om 16:50

Atlas

Lijkt me dat een omschrijving van je klachten voldoende zou moeten zijn. Denk dat je huisarts niet zo heel veel kan zien.
Je kan denken aan factoren als voedingspatroon (histamine, suiker), darmflora, tekorten aan voedingsstoffen, oestrogeendominantie maar ook een scheefstand van de atlas. Zelf veel minder hoofdpijn na een atlascorrectie.

oogmigraine

Ik heb af en toe een aanval van oogmigraine. Dan is mijn blikveld zeer beperkt en zie ik alleen maar geschitter. Heel irritant en lastig, maar dat duurt maar een half uurtje ofzo. Daarna ben ik alleen nog een poosje (paar uur) moe. Dat lijkt niet op wat jij beschrijft. Ik zou toch eens naar de huisarts gaan om het te bespreken. Misschien is het inderdaad meer iets allergisch.

ps. guppie: ze heeft juist géén hoofdpijn...

Brianna F

Brianna F

04-03-2019 om 18:35

migraine sans migraine?

zie titel

Jesse_1

Jesse_1

04-03-2019 om 20:39

Oogmigraine

Bij migraine zonder hoofdpijn denk ik eerder aan oogmigraine. Herken je dat?

Net als bij Jippox is het bij mij beperkt tot een beperkt blikveld gedurende ca 20 minuten. Ik voel het vaak al aankomen voor mijn zicht verminderd - al kan ik niet goed aanduiden wat ik dan voel. Bij een erge aanval wordt ik daarna héél erg moe (dat ik ook echt naar bed moet omdat ik niet wakker kan blijven) het kan tot max 2 dagen duren voor ik weer enigszins fit ben. Eventueel gepaard met een lichte hoofdpijn, meer een druk achter één oog dan echt hoofdpijn.

E

E

04-03-2019 om 21:03

Geen beperkt blikveld

Het gekke is dat ik helemaal geen beperkt blikveld heb. Ik ben alleen ontzettend lichtgevoelig. Ik voel wel een bepaalde druk boven mijn linkeroog. Mijn oogleden aan dat oog zijn dik door het tranen, maar het oog zelf is niet rood. Allergiepillen helpen niet ondanks dat -soms- een niesbui de trigger is.
Vroeger als kind had ik het nog veel erger, toen was het jaren lang minder en na mijn 40e is het weer erger geworden.
Deze winter al 3x gehad en ik ben er nu echt wel klaar mee. Het is toch telkens een dag of 2/3 in bed.

Jesse_1

Jesse_1

04-03-2019 om 22:04

Het kan bij iedereen weer anders zijn.

Wat ik vergat te zeggen is dat betablokkers bij mij super werken. Ik had op een gegeven moment gemiddeld 1x per week een oogmigraine (wat soms dus alleen beperkt is tot de aura zonder extreme moeheid etc), ik heb een redelijk lage bloeddruk, dus ik slik een erg lage dosis, maar als ik slik geen aanvallen meer. Geen negatieve bijwerkingen verder. Een keer geprobeerd medicatie af te bouwen, maar zodra ik gestopt was kreeg ik een pittige aanval. Dus nu slik ik gewoon dagelijks mijn pilletje en heb nergens meer last van.

E

E

06-03-2019 om 06:48

Heb ook betablokker

Ik heb zelf ook een betablokker, vanwege mijn hoge bloeddruk. Maar dat doet niets voor mijn kwaal. Fijn dat voor jouw oogmigraine wel goed werkt!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.