Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Juno

Juno

15-04-2014 om 20:22

Voorwerp onder gipsverband

Zoon heeft arm in gips, had jeuk en ging op school krabben met een pen. De dop van de pen is achter gebleven. Een juf kwam op het lumineuze idee om de dop op te vissen met een breinaald cq te krabben met een breinaald. De dop zit nu ver buiten bereik, ongeveer ter hoogte van zijn pols.
In hoeverre kan dit kwaad? Mijn gevoel zegt dat het niet goed is omdat die dop natuurlijk in zijn huid drukt en misschien wel de huid beschadigt.

Druif

Druif

15-04-2014 om 21:48

Overleg met de arts/gipskamer

Ik denk zeker dat het een vervelende wond kan veroorzaken, zo'n dop. Als ik jou was, zou ik morgen met het ziekenhuis bellen waar ze het gips hebben gezet en vragen wat te doen.

Wat een domme actie van de juf zeg!

amk

amk

15-04-2014 om 22:39

ziekenhuis

en opnieuw gipsen. Er wordt niet voor niets verteld dat je niet mag frotten met een breinaald of andere dingen zoals pennen.

Die achtergebleven dop kan een druk plek opleveren en daarmee een open wond creeren.

Puck

Puck

16-04-2014 om 09:06

idd opnieuw gipsen

Onder gips moet juist vlak zijn. gaat absoluut drukplekken en wonden geven en verder bestaat de kans dat een voorwerp ook de ideale stand van het bot beinvloedt waardoor de genezing niet op de goede manier gaat.

Juno

Juno

16-04-2014 om 16:43

Gebeld

Zoon heeft geen last van de dop en zou morgen sowieso al ander gips krijgen dus het blijft gewoon nog even zitten.
Waarom heet degene op de gipskamer een 'gipsverbamdmeester'? Bijzondere titel....

amk

amk

16-04-2014 om 17:15

omdat

dit beroep nog stamt uit de tijd van de gilden.

overigens

Er bestaan speciale anti-jeukspuitbusjes voor ingegipste ledematen. Ter voorkoming van wanhoopsacties met breinaalden en pennen.

Te koop bij de apotheek. Maar misschien heeft de gipskamer ze ook wel.

Groeten,

Temet

Juno

Juno

16-04-2014 om 21:45

Weet ik

Het is allemaal op school gebeurd. Kind had last van duim, moest koelen. Bleef last houden, brulde door de klas dat hij pijn had. Waarschijnlijk heeft de meester hem niet serieus genomen omdat hij wel vaker onaangepast gedrag heeft (kind heeft stoornis), maar duim zag er toch wel rot uit.
Ik ben vanuit de HA naar de SEH met hem geweest, heb meester gemaild over het gips. Tikkie fout ingeschat, vind ik niet erg, kan gebeuren. Dat kind niet serieus is genomen toen hij aangaf dat hij pijn had, vind ik wel erg. Maar vervolgens hoor ik helemaal niets op die mail. De eerste de beste dag komt hij thuis met het breinaald-verhaal. En daar baal ik een beetje van, want ik wéét van die sprays, ik wéét dat je met een koude föhn de jeuk kunt verlichten en ik wéét dat je never nooit met iets onder dat gips moet gaan poeren. Vind het zo bijzonder dat die kennis niet op school is.
Maar goed, morgen gaan we naar het ziekenhuis.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.