Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

voorproefje nieuwe jeugdwet

https://www.opvoedpoli.nl/
"Van maandag 9 december 2013 tot maandag 6 januari 2014 geldt er een aanmeldstop voor alle poli’s voor de GGZ voor vrijwel alle verzekeraars. Wanneer je een restitutiepolis hebt en bij : ONVZ, de Amersfoortse, de Friesland ( vrije keus polis), Ditzo, Aegon, en PNO/Salland verzekerd bent kan je je wel aanmelden. Voor mensen die bij DSW/Stad Holland verzekerd zijn geldt dat zij zich niet meer bij ons kunnen aanmelden omdat deze verzekeraar de zorg tot op heden niet wil vergoeden."

Ik weet nog dat ik met een kind voor een bril ging naar de opticien, doorverwezen door de huisarts/praktijkondersteuner. Extra plus verzekerd. Helaas bleek achteraf dat de opticien geen afspraken had met 'mijn' zorgverzekeraar. Dat was denk ik de eerste keer een soort irritante voorbode.
Dat gaat, ook buiten de nieuwe jeugdwet om, gelden voor alle gezondheidszorgvoorzieningen. Steeds moet je als 'klant' scherp opletten of en hoe de zorg vergoed wordt.

De opvoedpoli en haar klanten hebben een nieuw probleem. De zorgverzekeraars en de zorgautoriteit eisen inzage in de patientendossiers voor (gedeeltelijke) vergoeding. Dat weigert de opvoedpoli principieel. Bij de opvoedpoli werken oa. artsen, psychologen en psychiaters.

Straks bij de gemeente heb je er nog een partij bij die inzage eist, de gemeente.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.