Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Marieke

Marieke

17-04-2016 om 21:50

Vitamine tekort

Mijn dochter, 15, heeft een vitamine-, ijzer en magnesiumtekort, en niet zo'n beetje ook. De waardes zijn ongeveer een kwart van wat normaal zou moeten zijn. Ze is moe, concentratieproblemen, slaapt slecht, vaak ziek, maar niet ernstig, meer algehele malaise.
Als ze nou slecht zou eten, maar nee, ze eet goed, ook groenten en fruit. Snoept weinig, drinkt vooral water en thee, ik zou niet weten hoe ze aan dit tekort komt.
Inmiddels krijgt ze injecties voor b12, vloeibaar vitamine d, ijzer- en magnesiumtabletten, maar ik zie haar nog niet vooruit gaan. Duurt het lang voor ze het zou moeten gaan merken? We zijn nu zo'n drie maanden onderweg.
En hoe kom je aan zo'n tekort terwijl je voeding in orde is?

Moeder

Moeder

17-04-2016 om 21:56

Komt heel veel voor

en je dochter heeft geluk dat het onderkend is. Vaak genoeg denkt een arts helemaal niet aan een vitamine- of mineralentekort. Zo'n tekort kan op verschillende manieren ontstaan en vaak wordt de oorzaak niet gevonden. Belangrijkste is dat de behandeling goed gaat. Op deze site staat heel veel informatie. http://stichtingb12tekort.nl/ Veel sterkte voor je dochter.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.