Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

a

a

09-04-2016 om 14:42

Vieze adem

Altijd na het eten heb ik een vieze smaak in mijn mond.
Wat kan het zijn.

Ik poets mijn tanden een paar keer per dag.
En spoel een paar keer per week mijn mond met mondwater.
Een tongrasp heb ik ook maar dat werkt niet.

Bellefleur

Bellefleur

09-04-2016 om 20:12

Tandarts

Wat zegt jouw tandarts van deze klacht?
Gebruik je tandenstokers?
Is het mogelijk dat je een ontsteking hebt in je mond?

Puck

Puck

11-04-2016 om 10:17

Stop eens met dat mondwater

Mijn man heeft ooit eens (omdat dat tandsteen zou tegengaan) een half jaar gespoeld met mondwater. Tandarts schrok zich rot na dat half jaar. Had niet gewerkt. Die rotzooi zou in zijn ogen niet verkocht mogen worden. Het verstoort de natuurlijke balans in de mond. Ik zou eens proberen wat er gebeurt als je die mondwaters een paar maanden achterwege laat, misschien herstelt het zich.

mama2

mama2

15-04-2016 om 12:25

Verschillende oorzaken

Erg lastig te zeggen wat er aan de hand is natuurlijk zo op afstand en zonder verdere info.

Als de klacht enkel direct na het eten verschijnt, denk ik eerder aan een probleem dieper in het lichaam, de maag bijvoorbeeld. Reflux oid. Zou je een ontsteking in je mond hebben, dan verwacht je de klachten constant.

Wat betreft het mondwater. Ik raad het ook zeker niet aan bij mensen in een gezonde situatie. Enkel bij mensen die door lichamelijke beperkingen oid niet goed (tijdelijk) kunnen poetsen of na een operatie in de mond en dan nog maar enkele merken. Ik vermoed dat je Listerine gebruikt (het meest gebruikte middel namelijk)....mee stoppen. Ik ben het met Puck eens, het doet meert kwaad dan goed op langere termijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.