Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

tante Sidonia

tante Sidonia

26-08-2017 om 12:24

vestibulaire migraine of virus op evenwichtsorgaan?

Enkele jaren geleden, en enkele dagen geleden heb ik een dusdanig zware aanval van duizeligheid gehad dat ik werkelijk niets meer kan. Zelfs omdraaien in bed bewerkstelligt een naar gevoel in het hoofd. De eerste keer heb ik de arts langs laten komen: zij constateerde een virus op het evenwichtsorgaan: het kon wel dagen tot weken duren. Toch was het na anderhalve dag praktisch over. Toen ik dit kort geleden weer had dacht ik weer zo'n virus te hebben, maar gelukkig het was weer net zo vlot over. Na de aanval kreeg ik echter wel een hoofdpijn die uren later uitdraaide op migraine. Toen ik erop googlde kwam ik tegen dat er ook vestibulaire migraine bestaat: je bent dan heel duizelig en voor tijdens of erna kan hoofdpijn voorkomen. Dus vraag ik me af of het zinvol is om eens te laten onderzoeken of dit bij mijn migraine hoort en vooral: of er iets aan te doen is. Heb ik migraine of een virus op mijn evenwichtsorgaan?
Zelf gebruik ik alleen paracetemol en anti misselijkheidszetpillen omdat migrainemedicatie er voor zorgt dat de migraine aanval alleen maar uitgesteld wordt.

tante Sidonia

tante Sidonia

26-08-2017 om 12:27

oh ja en

normaal heb ik dus al geregeld migraine; knallende koppijn met misselijkheid en braken. Gelukkig heb ik het over het algemeen maar enkele keren per jaar. Momenteel heb ik al weken voortdurend hoofdpijn en soms migraine...

Tine Winkel

Tine Winkel

26-08-2017 om 16:28

sorry, aan mij heb je niets

wil je wel sterkte en beterschap wensen. Weken voortdurend hoofdpijn, ik moet er niet aan denken.

Ik zou idd e.e.a. laten uitzoeken. En zijn er geen andere migraine-medicijnen mogelijk? Sinds ca. 8 maanden gebruik ik preventief medicijnen tegen migraine-aanvallen, zodat ik nu van eens per 2 weken op eens per 3 maanden zit - een hele verbetering.

Headdache

Headdache

26-08-2017 om 16:57

migraine medicijnen

Toen ik een jaar of 5 geleden migraine kreeg riep mijn huisarts vrolijk: er zijn 8 medicijngroepen en desnoods gaan we ze allemaal af tot we de juiste hebben. Heb je ze allemaal wel geprobeerd?

Natuurlijk wel naar HA

Je hebt nieuwe symptomen, dus je kan veel eter naar de huisarts. Het is misschien niets om je zorgen over te maken, maar ik zou het aan een arts overlaten om dat te zeggen.
Succes en sterkte
Sini

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.