Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Lavendel

Lavendel

26-07-2020 om 20:56

Verkrijgbaarheid melatonine

Mijn zoon gebruikt methylfenidaat, wat bij hem als bijwerking heeft dat hij 's avonds lastiger in slaap valt. Hier gebruikt hij melatonine voor. Tot nu toe volstonden gewoon de kleine tabletjes die overal verkrijgbaar waren. Dit was van een merk in een gele verpakking (ik mag hier de naam niet noemen, denk ik), met smelttabletjes van 0,1 mg. Hier gebruikte hij er 7 van, wat prima was. Ook over gehad met de kinderarts: we konden dit gewoon zelf halen bij de winkel.

Nu zijn die tabletjes opeens nergens meer te verkrijgen. Ik heb al googlend ontdekt dat per 1 juli melatoninetabletjes boven de 0,3 mg niet meer vrij mogen worden verkocht. Ik snap niet waarom deze tabletjes van 0,1 mg er dan niet meer zijn? En wat gek is, is dat andere verpakkingen van zelfs 3 mg en 5 mg wel gewoon verkocht worden. Dat is voor zoon veel te veel.

Nu heb ik van een ander merk wel zuigtabletten van 0,299 gram (dat gewicht is uiteraard een zo-mogen-we-het-nog-verkopen-truc) gevonden, maar die werken bij zoon helemaal niet. Geen idee waarom.

Nu is het vakantie en is het niet erg dat hij wat later slaapt, maar hij is overdag daardoor ook moe.

Ik kan uiteraard de huisarts of kinderarts bellen, dan zullen we vast iets voorgeschreven krijgen. Maar die tabletjes van 0,1 (keer 7) voldeden prima en ik snap niet waarom ze nergens (ook online niet) meer te verkrijgen zijn.

Is er hier iemand die er wat meer over weet? Snap ik de regels niet, of zit er in dat merk wat nu niet meer verkrijgbaar is, soms stiekem meer dan 0,1?? (Omdat het andere merk nu niet werkt, krijg ik bijna die indruk...)

Dendy Pearson

Dendy Pearson

26-07-2020 om 21:39

Sleepzz

Volgens mij heeft Sleepz zijn assortiment gewoon verandert.
Wij hebben nu die van Etos eigen merk. Die soel je weg met water.

Lavendel

Lavendel

26-07-2020 om 22:01

Dendy

Op hun website staat de original (0,1 mg) nog wel.

ElenaH

ElenaH

27-07-2020 om 07:04

Viel mij ook op

Voor mij zijn die hogere doseringen ook veel te zwaar, dus ik was ook al op zoek. Volgens de website van de Appie zouden ze in de winkel nog verkrijgbaar zijn, maar misschien is dat alleen oude voorraad?

Lavendel

Lavendel

27-07-2020 om 16:52

Gelukt

Ik ben er na een mailtje van de leverancier achter hoe het zat. De verpakkingen moesten aangepast worden ivm regelgeving, daarom was alles uit de handel. Nu worden ze weer geleverd.

ElenaH, het ligt weer in de schappen bij Etos en DA drogisterijen. De rest volgt.

ElenaH

ElenaH

27-07-2020 om 16:57

Fijn!

Bedankt Lavendel, dat is goed nieuws.

Bedankt Lavendel

Super fijn dat je het hebt uitgezocht! Deze had ik ook nodig maar kon ze niet meer vinden

Niempje77

Niempje77

04-08-2020 om 23:44

Nog geel?

Was toevallig vorige week op zoek voor zoon. Die is nogal lastig met tabletjes maar deze gingen dus wel. Zag toen wel een groene verpakking. Zijn ze nu terug in een gele verpakking of zitten ze nu in die groene doosjes?

Lavendel

Lavendel

04-08-2020 om 23:48

De gele

Ze zitten nog steeds in het gele doosje. Die zijn inmiddels weer verkrijgbaar bij Etos en DA.

De groene doosjes zijn nieuw. Dat is natuurlijke melatonine of zoiets. Uit plantjes waar van nature melatonine in voorkomt.

ElenaH

ElenaH

05-08-2020 om 06:39

Tomaat, toch?

Melatonine zit in tomaat, volgens mij.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.