Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Bang

Bang

19-03-2015 om 19:41

Verdoving in je ******

Pffff. Na een zware bevalling met totaalruptuur is de scheur uiteindelijk terug dichtgegaan, maar is er behoorlijk wat littekenvlees op gegroeid. Dit kan worden weggehaald, maar wordt onder plaatselijke verdoving gedaan. Dat betekent een of meerdere verdovingsspuiten in de vagina, tegen de achterwand ervan.

Oooooooo, wat lijkt me dat pijnlijk. Zag pas een stukje over een schaamlipcorrectie en dat meisje lag te huilen van de pijn bij het inspuiten van de verdoving. En dat lijkt me een minder gevoelige plek nog. Ik word al misselijk als ik eraan denk.

Iemand ervaring met verdoving op die plek die me kan zeggen dat het meevalt. Ik kan best wat hebben hoor, maar dit lijkt me zo verschrikkelijk pijnlijk. Maar het steeds groter wordende littekenvlees laten zitten is ook geen optie.

Marie

Marie

19-03-2015 om 19:59

roesje vragen?

Misschien kun je om een "roesje" vragen, zodat je het helemaal niet meekrijgt? Je moet dan wel wat langer blijven.

Katniss

Katniss

19-03-2015 om 20:00

Valt mee

Ik heb me daar ook eens laten verdoven en de prikken vielen mee. Het enige nadeel is dat ze soms niet ver of diep genoeg kunnen komen waardoor je nog pijn voelt.
Heb je niet de keuzemogelijkheid gekregen voor een ruggenprik?

Elisa Gemani

Elisa Gemani

19-03-2015 om 20:03

Verdoving

Kunnen dit soort ingrepen niet ook gedaan worden met verdoving in de vorm van een ruggenprik? Als dat kan zou ik daarvoor gaan. Zo niet, ff doorbijten maar. Verdovingsprikken kunnen heel gemeen zijn maar het is ook relatief snel gebeurd. Hier overigens ook een totaalruptuur en een fistel gehad na de bevalling (14 jaar geleden) maar gelukkig geen last van littekenweefsel. Sterkte!

Carla

Carla

19-03-2015 om 20:59

vraag gewoon

Een dormicuminjectie zodat je kort buiten westen bent zoals Marie aangeeft. Het is dan wel een halve dagopname (bv 8 uur geholpen, daarna naar afdeling en om 12 uur naar huis), maar lijkt me fijner dan een ruggenprik waaraan toch meer risico vastzit, of een plaatselijke verdoving die misschien niet afdoende werkt of jou teveel angst geeft.

Pijnstiller?

Zou je niet, net als bij een spiraal wel eens wordt voorgesteld, van tevoren een pijnstiller mogen nemen? Wel ff navragen natuurlijk.

Vraagje

Wat voor soort verdoving kreeg je dan toen je totaalruptuur gehecht werd dan? Bij mij is dat gewoon met plaatselijke verdoving gedaan, ik nam aan dat dat standaard was?

Skik

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.