Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

40er

40er

25-09-2016 om 08:49

Verandering in menstruatie patroon


Morgaine

Morgaine

01-11-2016 om 10:49

40er

Nee, nog niet. Lief dat je daar aan denkt! Fijn dat jij weer een normale menstruatie hebt gehad!

40er

40er

01-11-2016 om 12:30

Nee, ben ik niet bang voor.....kan niet meer. Toen niet leuk, nu heel handig

hormonendans.

Als je jaren een lange cyclus hebt gehad kan dat wijzen op ontregelingen in de hormonen, namelijk oestrogeendominantie en insulineresistentie. Loop zelf tegen de vijftig en begin nu een kortere cyclus te krijgen.
Op hormonendans.nl staat info waar je een boekje kan verkrijgen over dit onderwerp en je kan natuurlijk op de trefwoorden googlen.
Gebruik zelf natuurlijke progesteroncrème, wat helpt bij allerlei hormoongerelateerde problemen. Geeft ook een lichtere bloeding.

40er

40er

13-03-2017 om 07:26

Nou

Inmiddels heel wat tijd verstreken. En in de tussentijd vanalles gebeurd.
Bij de huisarts geweest, naar de gynaecoloog geweest. Huisarts dacht aan de overgang, maar gezien mijn leeftijd wilde ze uitsluiten dat het niet wat anders was. Gynaecoloog was tevreden, alles zag er goed uit en schreef de mirena voor. Hierover had ik het al met de huisarts gehad en zag dat totaal niet zitten. Huisarts gaf aan om eerst eens de pil te proberen. Idd waren de menstruatie klachten minder, maar verder....
Inmiddels gestopt met de pil en ik ga dus ook niet beginnen met de mirena. Als ik zie hoe heftig ik weer reageerde op de hormonen in de pil durf ik niet met de mirena te beginnen. Ookal zit er minder in aan hormonen, dan nog durf ik het niet aan. De laatste 2 maanden waren iets te heftig voor me.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.