Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

ff zo

ff zo

11-06-2015 om 15:45

vel over...

ik ben altijd dun geweest; smalle bouw. Na de kinderen en leeftijd uiteraard wat aangekomen; Laatste jaren werd het echt wel erg: buik(je). Iedereen zal wel denken waar heeft ze het over, maar ik vind die buik echt lelijk en het stond niet bij mijn bouw. aldus de inleiding. Nu afgevallen, 5 kilo en dat is prima, nu gewicht wat bij me past maar... huilhuil ben er niet mooier op geworden. ben echt smaller, broeken passen super maar als ik op handen en knieen zit en ik kijk naar mijn buik!! alsof ik net bevallen ben. rimpels en echt zo'n bobbel.. lelijk! Niet als ik sta. Is hier met spieren op romp/buik nog iets aan te doen? wie lukte dat wel?

Yeti

Yeti

11-06-2015 om 15:50

Als je op handen en knieën zit?

Natuurlijk valt je buik dan naar beneden, dat heet zwaartekracht! Volgens mij is de remedie heel simpel: niet meer op handen en knieën zitten, of niet meer naar je buik kijken als je toch iets op handen en knieën moet doen ...

Evanlyn

Evanlyn

11-06-2015 om 15:59

Yep, zwaartekracht

Die lijkt op mijn lichaam ook steeds meer vat te hebben. Het heeft vast iets te maken met CO2 uitstoot of teveel HPV vaccinaties...

Investeren in een goed korset (als het je genoeg kan schelen).

Barvaux

Barvaux

11-06-2015 om 16:20

tjonge

Als je op handen en knieën gaat zitten gaan je borsten ook hangen hoor!

Wie ziet jou op handen en knieën? Ga eens gewoon genieten van je leven in plaats van je druk te maken over het lichaam waarmee je kinderen op de wereld hebt gezet! Ik zou zeggen: get a life.

Puck

Puck

11-06-2015 om 16:24

niet meer op handen en knieen gaan zitten dan

Tja, als je er zo mee bezig bent dat je zelfs op handen en knieen je buik gaat beoordelen.... Welkom in de wereld van het ouder worden: over 10 jaar worden je borsten theezakjes en krijg je kipfiletjes onder je armen. Met oefeningen kun je je lijf wel wat strakker houden. En dat overtollige vel op je buik krijg je nadat je je kinderen hebt gekregen nooit meer helemaal weg, is toch mega opgerekt geweest. Als het je leven zo beheerst dat je er onder lijdt is denk ik plastische chirurgie de enige optie om er vanaf te komen.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

11-06-2015 om 18:28

Buikje

Je kan afvallen totdat je letterlijk een ons weegt maar daarmee verdwijnt die slappe, uitgerekte huid niet. Integendeel; die wordt nog erger. Valt niets aan te doen; het valt ook niet weg te trainen ook al beweert men van wel. Alleen chirurgie helpt. Mijn advies: het hoort bij je lichaam en je moeder-zijn. Accepteer en waardeer het. We hebben het allemaal. En niet op handen en knieën gaan zitten en er zo obsessief mee bezig zijn. Ik ben klein en tenger en heb dat buikje en die slappe, rimpelige huid ook. Zal me worst wezen; ik ben er trots op en loop gewoon in m'n bikini. Dit lijf heeft toevallig wel een kind gedragen en gebaard.
Straks in de overgang is de kans trouwens groot dat je opeens zomaar 5-10 kilo aankomt en dat dit gewicht rond je middel gaat zitten. Je lichaam verandert gewoonweg in de loop der jaren; niet alleen door de zwaartekracht, de hormonen en de extra kilo's maar ook door huidverslapping en het vet wordt anders verdeeld. Focus je op je gezondheid en niet zozeer op je gewicht en hoe je lijf er uit ziet.

ja wat wil je

Ik lijk ook steeds meer op een combinatie van mijn vader, mijn oma en mijn overgrootmoeder. Een lichaam met karakter en geschiedenis.

Toen ik heel lang geleden begon in de zorg hielp ik een bejaarde non onder de douche en ik vond haar zo'n bijzonder jong lichaam hebben. Ik vroeg me toen ook af of het kwam omdat ze nooit kinderen had gehad.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

11-06-2015 om 18:53

Genen

Genen spelen ook een belangrijke rol. En die non heeft waarschijnlijk nooit liggen zonnebaden. Zonneschade is een van de belangrijkste oorzaken van huidveroudering.

goh

even voorstellen:

Jippox, 43 jaar, 4 kinderen, hoeft niet op de knieën voor een hangbuik.

Ik denk dat je geluk meer zit in acceptatie dan in koste wat kost iets nastreven wat er niet meer is en nooit meer zal komen.

Fitness?

Ik heb ook zo'n buikje en ik ben mijn taille kwijt. Ik vind het ook niet echt fraai, maar blijkbaar ook niet erg genoeg om er iets aan te doen.

Buikspieroefeningen zullen best helpen. Misschien eens navragen bij de sportschool? Er is toch zo'n bbb programma, borst, buik, billen?

Katniss

Katniss

11-06-2015 om 21:59

Niet leuk

Ik ben ook wat kilo's kwijt en heb nu ook hangend vel op mijn buik dat ik eerder nog niet had. Als ik rechtop sta is het gelukkig gewoon glad, maar als ik op mijn zij lig of onderuitgezakt zit, hangt er echt een enorme rimpelige blub. Na mijn laatste bevalling (10 jaar geleden) merkte ik al dat ik meer huid had dan daarvoor, en volgens de huisarts kan dat alleen operatief gecorrigeerd worden. Maar dat vond hij erg overdreven omdat het alleen zichtbaar is in genoemde houdingen Verder merk ik over mijn hele lichaam dat mijn huid dunner en slapper wordt. Tja, je bent geen jong meisje meer en aan die huidconditie kun je echt weinig doen. Dat zie je ook bij die botoxtypes. Je gezicht kun je wel laten straktrekken, fillen en botoxen, maar armen, decolleté en de rest van je lichaam gaat gewoon rimpelen en hangen.

Angela67

Angela67

11-06-2015 om 22:00

ik lees telkens 'vel over. . . ' en dan denk ik: 'been'!

makke

makke

11-06-2015 om 22:08

van de week

vertelde m'n schoonzus wat grappigs. (vond ik).

Ze had een foto op facebook gekregen van iemand met een heel platte buik. Eronder stond de tekst;
"Had ik vroeger; stond me niet"

Als ik het nu opschrijf moet ik alweer lachen.

Alles is relatief.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

12-06-2015 om 13:49

Angela67

...dat interpreteerde ik ook meteen zo

Kaaskopje

Kaaskopje

12-06-2015 om 14:11

Pas een beetje op

met dit soort gedachten. Straks slaat het door naar letterlijk vel over been omdat je niet kunt accepteren dat je dun genoeg bent, maar helaas geen meid van 16 meer bent. Denk ook aan je rol als voorbeeld voor je eigen kind(eren). Als moeder zich zo druk maakt om normale moeder-flubbertjes, wat moet een onzeker kind dan?

tja, je moet het er maar weer aaneten vrees ik

Volgens mij worden vrouwen die wat voller zijn iha minder snel rimpelig. Als je dat overtollige vel weer opvult scheelt dat allicht. Maar ja, dan ben je dus weer dikker.

Ik ben het eens met Puck: als het je echt enorm dwars zit dan is plastische chirurgie het enige dat erop zit. Alleen heb je dan straks weer andere lichaamsdelen die niet meer bij je strakke buik passen.

Veroudering houd je uiteindelijk niet tegen. Berusting (al dan niet dof) is het enige dat erop zit.

Groeten,

Temet

Dikkie

Dikkie

14-06-2015 om 08:06

Snap het wel

Ben je 5 kg afgevallen (knap!) word je geconfronteerd met een blubberbuik. Dat mag je dan jammer en niet mooi vinden toch? En als je de wilskracht hebt om af te vallen heb je ook dewilskracht om die weg te trainen - als dat zou kunnen, en daar gaat de vraag over.
Helaas ff zo, je kunt je buikspieren trainen en dat helpt een beetje maar het vel wat over die spieren ligt daar doe je niks aan alleen operatief. Aanvaarden dus.

Yeti

Yeti

14-06-2015 om 08:34

Dikkie

Ze heeft geen blubberbuik! Er is niks om jammr te vinden. Als ze gewoon rechtop staat, is er geen buik. Die is er alleen als ze op handen en knieën zit.

ff zo

ff zo

14-06-2015 om 12:57

haha, moet wel lachen om de reakties

nee, obsessief zal ik nooit worden, wees niet bang. Ik accepteer mijn lichaam best alleen vind ik het zo jammer. Als ik sta heb ik een beetje een bollige buik (te doen) als ik zit wordt het al een dikke 'rimpel' ik vind het zo jammer... en heel veel moeite heb ik niet gedaan met afvallen, gewoon minder koolhydraten (en wel gezond, wees gerust).

Mijntje

Mijntje

14-06-2015 om 14:15

ff zo

Niet meer zitten dus, en al helemaal niet ondersteboven hangen. Het is jammer, maar helaas, we worden er niet mooier op.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.