Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Veel opgezette lymfeklieren baby nek

hoi, 
Mijn dochter van 11 maand heeft sinds haar geboorte opgezette lymfeklieren in haar nek/achterhoofd. Toen ze 3 maand oud was heb ik het bij de HA en KA laten nakijken en ze vonden het nix, lichaam vechten tegen infecties etc. 
Nu is ze bijna 1 jaar en zijn de lymfeklieren nog opgezet en worden steeds meer. Ze groeien dan een tijdtje zijn ze weer ietsjes kleiner en dan weer groter maar helemaal weg zijn ze niet en worden dus meer. Volgens mij heb ik ook een onder de oksel gevonden vandaag. Iemand ervaring met aanhoudende lymfeklieren bij babys en vergelijkbare situatie? Ik wil niet gelijk weer naar de HA. Alvast hartelijk dank. 
Groet, 
MamS

Bijtje82

Bijtje82

25-12-2021 om 21:56

Dit is bij kinderen een heel normaal verschijnsel. Immuunsysteem is nog niet optimaal, dus ze zullen voor de minste verkoudheid al opzetten. 
Als ze niet abnormaal groot zijn, het kind gezond is en alert dan is er weinig reden tot paniek. Het lichaam van je dochter doet eigenlijk wat het hoort te doen, haar gezond houden. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.