Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Juno

Juno

18-02-2014 om 23:26

Vakantie, steeds zo'n hoofdpijn

Eindelijk zijn we op vakantie en ik heb me toch een hoofdpijn! Vannacht was het zo erg dat ik met een bonkend hoofd mijn weg door het vakantiehuisje heb gezocht om beneden een ibuprofennetje te nemen. Slecht geslapen. Ook overdag lichte hoofdpijn en nu zit het weer tegen migraine aan.
Ik drink geen alcohol, drink voldoende water, kom genoeg aan mijn rust en ook mijn koffie-inname is niet anders dan anders. Hoe zou het kunnen komen?

Why we do get headaches

http://www.bbc.com/future/story/20140214-why-do-we-get-headaches
Het zijn niet de hersenen zelf maar de weefsels er om heen en er doorheen, de hersenvliezen, de bloedvaten.
Hoofdpijn heeft diverse oorzaken, maar helemaal precies weten we het niet. Het lijkt of het te maken heeft met het stress, het plotseling stoppen van koffiedrinken waardoor er ineens een toevloed aan bloedstroom ontstaan die teruggehouden werd door de koffie, afijn en nog zo wat oorzaken.

heerst

Volgens mij heerst er iets met hoofdpijn, Ik heb er zelf een paar dagen last van gehad en hoor het heel veel om mij heen. Wel balen dat het net in je vakantie is...

Suze

Suze

19-02-2014 om 10:27

temperatuur

Misschien is de temperatuur in het appartement hoger of minder frisse lucht?

Of inderdaad, gewoon een virusje dat er nu net uitkomt?

Komt overigens vaker voor dat mensen aan het begin van de vakantie ziek worden.

Beterschap!

wintersport

En als je op wintersport bent kan het ook de hoogte nog zijn...

Groeten,

Temet

Juno

Juno

19-02-2014 om 17:40

Zit in Limburg

Zie ander draadje over huisje in Cornwall. Afgezegd ivm overstromingen.
Vandaag ging het wel. Veel geslapen, veel water gedronken en eigenlijk niets gedaan. Beetje gelezen, beetje gehangen, naar de bakker geweest, sauna, wat geslapen. Nu ben ik wel toe aan wat actie!

Qwenn

Qwenn

25-02-2014 om 16:16

manlief

heeft ook altijd hoofdpijn als we op vakantie gaan. Soort van werkafkick hoofdpijn.

Sterkte! Enne fijne vakantie.

Iris

Iris

04-03-2014 om 13:00

Spanningshoofdpijn?

Mijn man had ook altijd hoofdpijn , soms wel 2 dagen, migraine was het als we op vakantie waren. Ook in het weekend als we niet op vakantie waren. Bijv. uitslapen in het weekend, meer of minder koffie drinken kan al leiden tot hoofdpijn. Hij staat dus nu in het weekend op gewone tijd op en drinkt niet meer of minder koffie dan normaal.
De stress en spanning van het op vakantie gaan, het inpakken en het andere levensritme kan inderdaad leiden tot spanningshoofdpijn.
Probeer dag voor de vakantie vrij te zijn, niet meer werken en rustig inpakken en probeer op vakantie ook een duidelijke regelmaat te hebben is mijn advies! Misschien heb je er wat aan?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.