Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

vaccinatie en autisme (Onno, graag reactie)

http://www.upworthy.com/16-years-ago-a-doctor-published-a-study-it-was-completely-made-up-and-it-made-us-all-sicker?c=ufb3

Zie bijgaand artikel. Onno, nu jij. Graag een onderbouwde reactie, met cijfers en onderzoek enzo.

amk

amk

08-12-2014 om 22:13

haha Jippox

we snappen het toch niet, waarom zou Onno reageren, we zijn domme blondjes hier.
Heb 'm maar gedeeld op fb misschien heeft iemand er iets aan.

Ad Hombre

Ad Hombre

08-12-2014 om 22:20

Het blijkt

Dat als zo'n nep-onderzoek eenmaal de pers gehaald heeft het bijna niet meer uit het collectief bewustzijn te krijgen is. Mensen onthouden het half (maar niet de weerlegging) en vertellen het later door. Geloof dus maar niets wat iemand ooit beweert!

overigens ...

Ben ik nou de enige die uit die leuke plaatjes alleen met enige moeite de relevante gegevens kan halen? Ik bedoel: een gewoon plat tekstje had ik sneller gelezen.

Onno is ondertussen zijn oprijlaan aan het asfalteren denk ik, of ligt al in zijn bed, zich voorbereidend op een nieuwe lange dag vol dankbare patiënten

Groeten,

Temet

Ad Hombre

Je hebt gelijk, en daar moet iets mee te doen zijn.

Even denken ... "ongelijke verdeling van huishoudelijke taken veroorzaakt borstkanker"

"het houden van grote honden leidt tot hart- en vaatziekten"

"persoonlijke ontwikkelingsplannen belangrijke veroorzaker van depressie en ziekteverzuim"

Verzin zelf je eigen onderzoeksvraag en -antwoord

Groeten,

Temet

amk

amk

08-12-2014 om 22:33

nog 1 dan

dihydrogeenoxide levensgevaarlijke chemische stof!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

08-12-2014 om 22:36

Ja dat klopt

Daar kun je dood aan gaan

Andrew Wakefield

Het is een treurig verhaal. Dit is wel de eerste arts die de rapportage van ouders, kind decompenseert na vaccinatie, serieus genomen heeft. Dat het verband vaccinatie-autisme niet aangetoond wordt, gelukkig wordt dat goed onderzocht, wil niet zeggen dat de ouders onterecht alarmeren.
Tot een aantal jaren geleden werden er voor vaccinaties zware metalen gebruikt. Aangetoond is dat kinderen met autisme die veel slechter kunnen verwerken. En nog steeds zijn er toegevoegde stoffen in vaccinaties waar kinderen met een vorm van autisme last van kunnen hebben.
Onder stress, ook lichamelijke stress, functioneren kinderen met autisme meer rigide, met meer autistische verschijnselen.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20625937
"The significant elevation in the concentration of Cu, Pb, and Hg and significant decrease in the concentration of Mg and Se observed in the hair and nail samples of autistic subjects could be well correlated with their degrees of severity."

Ik denk dan ook dat Andrew Wakefield terecht inging op de vraag van ouders maar dat er een ander verband is dan in eerste instantie leek te zijn. Niet de vaccinaties veroorzaken autisme maar kinderen met autisme reageren met lichamelijke stress en versterkt autistisch gedrag op de zware metalen. Het is alleen een luxerend moment.
Net zoals de huidige stress en verwachtingen op scholen luxerend kunnen zijn.

Ik heb het ook altijd opmerkelijk gevonden dat mijn exman en mijn kinderen een weerzin tegen vis hebben, vol met zware metalen. Maar een individueel geval telt natuurlijk niet.

Ik vind het dan ook niet behoorlijk om een arts als Andrew Wakefield verder belachelijk te maken. Hij was de eerste die ouders hierin serieus nam, al ligt het verband autisme vaccinatie waarschijnlijk anders.

auto immuunreacties door vaccinatie en de pathogenese van autism

http://www.wrongplanet.net/forums/viewtopic.php?t=234791

Een ander mogelijk verband is dat bij autisme, dat vaak ook gepaard gaat met immuunreacties en maagdarmproblematiek, er een afwijkende reactie is op de eiwitten in de mazelenvaccinatie.

" Furthermore, over 90% of MMR antibody-positive autistic sera were also positive for MBP autoantibodies, suggesting a strong association between MMR and CNS autoimmunity in autism. Stemming from this evidence, we suggest that an inappropriate antibody response to MMR, specifically the measles component thereof, might be related to pathogenesis of autism."

Overigens geen reden om niet te vaccineren, dat heeft weer andere gezondheidswinst, maar wel reden om goed te kijken waar de risico's liggen en of je daar wat aan kunt verbeteren, bijvoorbeeld door een betere spreiding van de vaccinaties maar ook een andere samenstelling van de vloeistoffen.

Ook de CDC heeft data gemanipuleerd volgens een insider

http://edition.cnn.com/2014/08/27/health/irpt-cdc-autism-vaccine-study/index.html

"Brian Hooker, author of the study and a biochemical engineer, found African-American boys who were given the MMR vaccine before age 24 months were more likely to be diagnosed with autism. To reach this conclusion, Hooker said he analyzed the same set of data that was the basis for a 2004 study done by researchers at the U.S. Centers for Disease Control and Prevention."

"The CDC's raw data was made available for other scientists to use when its study was published in 2004. Hooker said he began his research after he was contacted by one of the original study authors, William Thompson, in November 2013. Thompson is a senior scientist with the CDC, where he has worked since 1998.
Hooker said he believes the increased risk for African-American boys he found was not identified in the CDC study because the researchers, including Thompson, deliberately limited the number of participants they included in their analysis, which he said altered the results. Hooker said that by excluding children without birth certificates, the CDC study results were skewed.
"I regret that my co-authors and I omitted statistically significant information in our 2004 article," Thompson said in a statement sent to CNN by his lawyer. "I have had many discussions with Dr. Brian Hooker over the last 10 months regarding studies the CDC has carried out regarding vaccines and neurodevelopmental outcomes, including autism spectrum disorders. I share his belief that CDC decision-making and analyses should be transparent."

Het laatste woord, kortom, is hier nog niet over gezegd.

Andrew Wakefield over deze uitkomsten


https://www.youtube.com/watch?v=oPTxDzsVvyY

Ook in deze video vertelt Andrew Wakefield dat de reden van zijn onderzoek de rapportage is van ouders wereldwijd over de effecten na vaccinatie.

Hamburgers voldoen ook aan een behoefte

AnneJ, al je woorden kunnen niet verhullen dat deze dokter de kluit belazerd heeft.
"After years of controversy and making parents mistrust vaccines, along with collecting $674,000 from lawyers who would benefit from suing vaccine makers, it was discovered he had made the whole thing up. The Lancet publicly apologized and reported that further investigation led to the discovery that he had fabricated everything."

Nu kun je wel beweren dat deze meneer dat deed in de volle overtuiging te voldoen aan de behoefte van zijn klanten, ik geloof dat onmiddellijk, maar daarmee hoort deze meneer en zijn manier van werken toch eerder thuis bij de counter van McDonalds dan in de gezondheidszorg.

O ja

Met name dat de vaccinatiegraad afnam en er meer kinderen ziek werden en daar de complicaties van opdeden.

onderzoek

MacDonald gaat mij te ver maar hij heeft wel teveel toegegeven aan de behoefte om de data van zijn onderzoek toe te buigen naar de gewenste uitkomsten. Dat komt vaker voor als er geld, belangen, banen en professioneel prestige in het spel zijn, en niet alleen bij de Diederik Stapels van deze wereld. Nee, dat is niet goed. Maar werkelijk waardevrij onderzoek kost wat en niet iedereen is bereid en in staat, ook door tunnelvisie en onopzettelijk, om die standaard te behalen. Toeschrijven naar de conclusies is tamelijk gangbaar in veel kringen. Daar is Andrew Wakefield niet uniek in, maar wel een schrijnend voorbeeld. Maar zelfs de CDC, heeft dat in eigen belang, gepresteerd. Ook niet goed.

CDC

Ga je die ook hamburgerbanen bezorgen?

Ad Hombre

Ad Hombre

09-12-2014 om 08:42

Temet

"Verzin zelf je eigen onderzoeksvraag en -antwoord "

LOL

Ik zoek eigenlijk meer iets met een verdienmodel.

Ook in Nederland worden data van vaccinatieschade gemanipuleerd

http://www.eenvandaag.nl/binnenland/48163/onterecht_beschuldigd_van_kindermishandeling_

Ook in Nederland manipuleren we het onderzoek rondom vaccinaties. Bijwerkingen bestaan wel maar zijn in de meeste gevallen niet linea recta aantoonbaar en daarom beschuldigen we de ouders van kindermishandeling. Zonder de mogelijkheid open te laten dat er sprake is van een bijwerking van vaccinatie.
Dat is de omgekeerde bewijslast. Vaccinatieschade is moeilijk te bewijzen, kindermishandeling is ook moeilijk te bewijzen, maar we kiezen er toch voor om onbewijsbare zaken voor waar aan te nemen.
Ook niet goed, maar het gebeurt. En in tegenstelling tot de rechtzaken tegen de onbewezen onderzoeksverslagen van Andrew Wakefield kunnen ouders tegen de onbewezen onderzoeksverslagen van het AMK en de Raad voor de Kinderbescherming niets beginnen.
Niet goed.

"Verdacht worden van het 'Shaken Baby Syndrome', een zware vorm van kindermishandeling, terwijl je ervan overtuigd bent dat je je kind nooit kwaad hebt gedaan: het is het verhaal van Peter en Petula uit Vianen en Jan-Willem en Hilde uit Breda.

De verdenking heeft grote gevolgen. Bij een gezin wordt de baby uit huis geplaatst, bij het andere wordt dat ternauwernood voorkomen. De ouders zijn in alle staten en laten het er niet bij zitten. Tijdens hun zoektocht stuiten ze op een arts - Jannes Koetsier - die hen wijst op de mogelijkheden van vaccinatieschade.

In EenVandaag het verhaal van de ouderstellen en deze arts. Ook Agnes Kant reageert, directeur van Lareb dat de bijwerkingen van medicijnen bijhoudt."

Van mij mogen die raadsonderzoekers allemaal een hamburgerbaan.

amk

amk

09-12-2014 om 09:41

Tjemig AnneJ

moet nu werkelijk overal jeugdzorg bijgehaald worden!

tja AMK

Zij dringen zich overal op, dat heb ik niet zelf verzonnen.

Tenzij

Tenzij je vind dat het opportuun is om hier data, om redenen van oogkleppen, weg te laten. Het gebeurt.

amk

amk

09-12-2014 om 09:50

Anne

ik lees je berichten gewoon helemaal niet meer. En ik weet dat er meerderen dat inmiddels doen, je schiet je doel voorbij.

Ad Hombre

Voor verdienmodel moet je het denk ik toch in de diëten zoeken, dan wel in een verzonnen behandeling tegen een vage en bij voorkeur eveneens verzonnen kwaal.

Maar je kan ook een aandoening onder jeugdigen verzinnen en dan vervolgens deskundige op het terrein van die aandoening worden. Dat werkt echter alleen maar als je een titel mag voeren die klinkt of je verstand van de materie moet hebben.

In alle gevallen zou ik proberen supplementen te verkopen, daar is volgens mij een hoop winst te halen.

groeten,

Temet

Lucerna

Lucerna

09-12-2014 om 15:37

biosoof

In het verleden heeft een -toentertijd bekende- forummer zich wel de titel van "biosoof" aangemeten. Dat staat heel intelligent op een bord in je tuin, klinkt erg natuur en evenwichtig en je hoeft er verder niets voor te kunnen.

Hombre, als je dan echt wat wilt, kun je zelfs nog zelf een branchevereniging oprichten met een vriendje m/v. Dan erkent die vereniging jou officieel en mag je zelfs "erkend biosoof" op je naambord zetten. Prima-de-luxe. Gauw een nieuwe kwaal verzinnen bij je zojuist uitgevonden remedie.

Hulp bij beschuldiging kindermishandeling door vaccinatieschade

http://www.shakenbaby.nl/wie-wij-zijn

Arts en advocaat die families helpen die met deze misstand geconfronteerd worden. Goed om te weten mocht je dat in je omgeving meemaken dat er goede ouders beschuldigd worden als hun zeer jonge kind ernstig ziek wordt.

Overigens kunnen wegrakingen en bloedingen ook voorkomen zonder dat er een vaccinatie aan vooraf ging. Zelfde verhaal.

Vaccinaties zijn zeer belangrijk maar het is niet nodig om daar misinformatie over te verspreiden of de risico's te veronachtzamen of artsen die een tegenwicht bieden belachelijk/onschadelijk te maken.

vakkie

vakkie

10-12-2014 om 09:37

Er wordt teveel zwart-wit gedacht

Door sommige mensen. Als je soms ook maar een beetje twijfel uitspreekt over eventuele bijwerkingen bij vaccinaties dan wordt je door veel mensen weggezet als gevaarlijke gek.
Ook op dit forum heb ik gelezen.
Als je bijvoorbeeld twijfelt over die HPV vaccinatie waarvan niet zeker is dat het een heel leven bescherming biedt en dat meisjes van nu toch een beetje een testcase zijn dan spreekt men meteen schande. Over vaccinaties mag je niet kritisch zijn.
Toevallig is mijn oudste na de eerste 2 vaccinaties behoorlijk ziek geworden en toen ik dat na de eerste keer meldde op het CB werd daar zo neerbuigend mee omgegaan, alsof een koortsstuip niks is.
Wij waren ons kapot geschrokken.

Aan de andere kant staat dan weer een enorme anti groep die ook niet veel zinnigs kan zeggen. En die vinden het weer schande als je je kind wel laat vaccineren; weet je wel wat voor rommel je in je kind stopt!

Waarom zijn we niet gewoon eerlijk? Vaccinaties kunnen bijwerkingen geven die best ernstig zijn. Het zijn fijn zijn als artsen dan open zijn erover en niet doen alsof er niks aan de hand is.
Maar niet vaccineren is risicovoller, dus het is wel degelijk beter om je kind te vaccineren is mijn mening.

Alleen bij de HPV heb ik heel lang getwijfeld, en toen ik de twijfel op een forum postte ben ik echt verrot gescholden!
Uiteindelijk heeft dochter ze wel gekregen, maar is wel 2x een week ziek geweest (toeval volgens de GGD).

Dat is er volgens mij mis met die hele vaccers-anti vaccers discussie. Men schreeuwt alleen maar naar elkaar en luisteren is er niet bij. En helaas doen dokters er aan mee.

Barvaux

Barvaux

10-12-2014 om 10:04

tja

'Dat is er volgens mij mis met die hele vaccers-anti vaccers discussie. Men schreeuwt alleen maar naar elkaar en luisteren is er niet bij.'

Het is net de zwartepieten discussie... daar gaat het om tradities en racisme, hier gaat het over de gezondheid van je kind!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.