Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Clementine

Clementine

15-02-2014 om 14:46

vaak ziek deze winter

Dit is nu al de 5e keer dat ik geveld word door ziekte deze winter. Elke keer hetzelfde; heel erg verkouden, hoofd vol snot, en echt goed ziek. Paar dagen in bed liggen en weinig kunnen.
Ik heb het elke winter wel 1 of 2 keer, maar nu is het wel erg vaak raak.
Op mijn werk valt ook telkens de één na de ander uit.
Heerst er nu zoveel meer dan andere jaren?

hier ook

Ik ben zelf ook al voor de 4e keer aan de beurt dit jaar. Een keer buikgriep, 2x zoals jij heel erg verkouden met koorts enzo en nu vooral hoofdpijn, spierpijn, heel erg moe, beroerd...
Vraag me net af of het aan mij ligt, dus ik ben ook wel benieuwd naar de ervaringen van anderen.

Misschien heeft het iets te maken met de zachte winter?

Dendy Pearson

Dendy Pearson

15-02-2014 om 15:05

zachte winter??

Hier is met name mijn jongste momenteel vaak niet lekker. En ikzelf en mijn man zijn al 2 weken verkouden met echte groene snot. En dat was al heel lang geleden.

Ik heb zelf altijd het idee dat met een strenge winter bacterieen ook verdwijnen. Het geeft mij altijd een heel gezond gevoel om bij vorst de dekbedden dagelijks buiten te hangen en het huis goed te luchten. Of lekker goed ingepakt een flink eind te gaan lopen. Kinderen die met rode wangen op het ijs staan vind ik ook altijd een gezond gezicht. Ze hebben hier dan ook altijd een hele lekkere eetlust.
Ik heb het idee dat we nu allemaal wel heel veel binnen zijn met z'n allen.

Dus voor mijn gevoel ligt het gekwakkel aan deze kwakkelwinter. Maar dat kan ik niet wetenschappelijk onderbouwen

Kwakkelwinter en ziek zijn

In de krant stond net dat er veel minder griep is dan vorig jaar, omdat het een zachte winter is. Ik weet niet of dat wetenschappelijk onderbouwd is!

Aiselle

Aiselle

15-02-2014 om 18:00

3 weken

Ik ben al 3 weken niet fit. Echt ziek is het niet, beetje zwak, en ik blijf een beetje hoesten en slijm in mijn luchtwegen houden.
Voor mij is dat heel lang.

Vanaf de kerst is het hier één kwakkelpartij

de één lost de ander af, en denk je dat je het helemaal hebt gehad begint de eerste weer met net even wat andere klachten naast de snot dan, ruk hier elke week mega pakken zakdoekjes aan.

Rafelkap

Rafelkap

15-02-2014 om 18:29

gek genoeg

hebben wij allemaal al na de zomervakantie helemaal geen griep gehad. Klop klop natuurlijk.
Schijnt meer voor te komen in deze zachte winter.
Ik prijs mijzelf zeer gelukkig hiermee!

Dalarna

Dalarna

15-02-2014 om 22:44

Rafelkap

Je zin loopt niet helemaal maar bij een flinke griepepidemie wordt toch ook maar max 10% ziek?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.