Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Viooltje

Viooltje

24-04-2015 om 14:19

Uroloog, onderzoeken bij plasproblemen

Aangezien ik problemen heb met plassen ben ik doorgestuurd door de huisarts naar de uroloog.
Daar ben ik vanochtend geweest en ik stond al snel weer buiten met een hele sliert aan onderzoeken.
Bloedonderzoek, urineonderzoek in wel drie verschillende potjes (gezegd ook voor kijken naar kwaadaardige cellen), echo van de nieren plus blaas, foto van de buik en ook een urineflowmeting. Een inwendig onderzoek van de blaas behoort ook nog tot de mogelijkheden.
Krijg je altijd direct al deze onderzoeken als je met plasproblemen bij de uroloog komt?
Ik ben afgelopen dinsdag bij de huisarts geweest en volgens mij vond hij dat ik wel eerder met mijn klachten mocht komen.

lennest

lennest

24-04-2015 om 20:29

herkenbaar

Heel herkenbaar, meteen het inwendig onderzoek erbij. Ik vond het niet de meest fijne onderzoeken. Terwijl eigenlijk de diagnose al door de huisarts was gesteld: stress incontinentie. Suf geoefend op de bekkenbodemspieren, maar als je blaas echt verzakt is, helpt dat ook niet. Ik ben uiteindelijk geopereerd, heb een tvt-bandje gekregen en was gelijk van alle problemen af. Het is nu ruim 10 jaar geleden, nog steeds nergens last meer van.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.