Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Nu even niet

Nu even niet

22-12-2016 om 23:44

Urologisch onderzoek

Hoi,

Ik stel deze vraag namens mijn man.
Ik
Hij krijgt binnenkort een aantal onderzoeken mbt zijn blaas.

Nu ziet hij enorm op tegen het onderzoek waarbij de arts met een kleine camera naar binnen gaat in de plasbuis. Hij wordt wel lokaal verdoofd met een gel. Maar ook daar ziet hij tegenop.

Kent iemand deze ingreep? Is het echt zo erg als hij zich voorstelt?

Zijn er tips die het voor hem wat minder onaangenaam maakt?

Deze x even anoniem

Wisselt

Alweer jaren geleden heb ik een keer bij zo'n onderzoek meegekeken.
Als de patiënt vrij rustig was, waren er weinig tot geen klachten.
Naarmate men meer nerveus werd werden ook de klachten duidelijker zichtbaar.

Op zich valt het onderzoek te doen. Het is even gevoelig en soms pijnlijk.
Als hij er erg tegenop ziet kan hij ook een kalmeringsmiddel vragen aan de huisarts of de uroloog. Even opbellen misschien?

Ervaringsdeskundige

Ervaringsdeskundige

24-12-2016 om 07:56

Uit

Die sonde erin valt wel mee, eruit is minder prettig, dus zeg het tegenovergestelde tegen je man. Het is zo voorbij.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

24-12-2016 om 16:13

Wat moet dat moet

Het wordt verdoofd dus het zal geen ondraaglijke pijn zijn. Wellicht te vergelijken met het inbrengen van een spiraaltje of opensnijden van een cyste in dat gebied. Verstand op nul en binnen een kwartier is het voorbij.

Nu even niet

Nu even niet

25-12-2016 om 00:31

Bedankt

Haha, als ik dit zo lees zal hij niet echt gerust gesteld zijn.

Ik zal de berichtjes even door een filter halen:

Het onderzoek valt wel mee. Hoe meer je ontspant hoe beter het is. Even iets kalmerende vragen bij de huisarts. Het is zo voorbij.

Volgens mij is dit wat er over blijft na het filter, haha.

Er is hem verteld om een beetje mee te persen wanneer het slangetje erin gaat. Dat zou voor meer ruimte zorgen. Klopt dat?

mijk

mijk

25-12-2016 om 12:25

volgens de echtgenoot

Valt het reuze mee. Hij heeft paar maanden geleden gehad.v Hij vond het vooral gênant maar als je je daar overheen zet is het goed te doen. En hij is geen fan van dokters en ziekenhuizen!!!

Zo ik hoefde niks te filteren, was echt wat hij zij nadat ik je bericht liet lezen.

Mijk

Nu even niet

Nu even niet

26-12-2016 om 00:28

Mijk

Wat lief. Ik zal de boodschap doorgeven --

Geruststellende verhaal.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.