Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Ella anoniem

Ella anoniem

18-01-2014 om 22:41

Urineverlies tijdens de nacht

Ik zit sinds een jaar of drie met een vervelend probleem. Ik word soms wakker en dan weet ik dat ik zodra ik me omdraai of uit bed op zal staan wat urine zal verliezen. Dit komt niet vaak voor gelukkig, eens in de paar weken denk ik. Ik heb voor dit doel een gebruikte handdoek naast bed liggen, niemand in mijn gezin weet dit dan ook.
Ik doe geen complete plas in bed, maar er druppelt urine uit de blaas, en dat blijft in de schede tot ik overeind kom of draai.
Daarna kan ik gewoon naar de wc om te plassen.

Vanochtend echter, was ik om 7.00 al een klein beetje verloren (opgevangen door slip, zoveel is het niet) en had daarna geplast. Maar om 9.00 werd ik weer wakker, en merkte ik dat ik meer ging verliezen. Ben snel uit bed gegaan en de vloer werd nat.
Ik werd wakker uit een droom waarin ik heel langdurig zat te plassen. Ik vraag me af, droomde ik dat omdat ik moest plassen of ging ik plassen vanwege de droom?
Ik zou graag eens wat ervaringen uitwisselen, hebben meer mensen hier last van, en wat doe je eraan?

anno

anno

19-01-2014 om 10:59

gynaecoloog/uroloog

een verwijzing vragen voor een gynaecoloog of uroloog.
Normaal gesproken maakt een mens in de nacht minder urine aan, zodat je niet wakker hoeft te worden om te plassen (tenzij je voor het slapen gaan nog veel drinkt uiteraard).
Sommige mensen maken nog dezelfde hoeveelheid aan als overdag, dat is te controleren.
Het kan ook een verzakking zijn van blaas of baarmoeder. Echt zonde om dit niet te laten controleren

Ik draag dag en nacht maandverband i.v.m. verzakking

Je kunt zelf alvast beginnen met het oefenen en aanspannen van je bekkenbodemspier, dat kun je de hele dag, zonder dat iemand er iets van merkt doen.

http://www.tena.nl/vrouwen/rubriek-oefeningen/?cmpid=aw-tenanl-text-tena-training

Ella anoniem

Ella anoniem

19-01-2014 om 18:45

Alvast dank

voor jullie reacties, ik zal er maar eens mee heen moeten denk ik.
Is er hier niemand die het verlies van een beetje urine (overloopblaas) herkent...

Annanoniem

Annanoniem

19-01-2014 om 19:03

Niezen

Wat jij beschrijft herken ik niet, maar het gaat wel eens mis als ik moet plassen en dan moet niezen. Gelukkig geen compleet natte broek maar dan verlies ik wel wat druppels. Schijnbaar heeft 50% van de 40 plussers daar last van, en ik heb het nog niet dringend genoeg gevonden om ermee naar de huisarts te gaan. Sinds een paar jaar voel ik op de wc ook niet echt of ik 'klaar' ben, dan moet ik kijken of ik nog plas of druppel voordat ik ga staan en een heel spoor achterlaat.

Monique D*

Monique D*

20-01-2014 om 16:08

Heb je er overdag ook last van?

Als je overdag daar ook last van hebt kan je misschien jouw bekkenbodemspieren trainen, wat Jasam ook opperde.

Of heb je het alleen 's-nachts? En gebeurt het alleen als je wakker wordt of kan het ook gebeuren tijdens jouw slaap?

Ella Anoniem

Ella Anoniem

20-01-2014 om 21:09

alleen 's nachts bij mij.

En het geeft me wel spanning merk ik. De afgelopen nacht ben ik om de paar uur wakker geweest om te plassen. Het houdt me wel bezig.

Ik word nooit wakker met nattigheid, maar als ik wakker word "weet" ik dat er wat uit mn blaas is gelopen, dat komt pas uit me lopen als ik draai of omhoog kom. Het is wel gek eigenlijk hoe ik dat dan weet ?!

Monique D*

Monique D*

26-01-2014 om 17:45

Huisarts?

Ben je hiervoor naar de huisarts geweest? Misschien verslappen jouw blaasspieren zich tijdens jouw slaap en kan de huisarts jou een middeltje geven of heeft een ander idee dat dit probleem stopt?

amk

amk

26-01-2014 om 19:00

is het wel urine?

of is het misschien vaginaalvocht? Want dat heeft wel ruimte om even in het lichaam te blijven en bij het opstaan loopt het er dan uit.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.