Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Ulnaris operatie, wat kan ik verwachten?

Is er iemand hier die ooit geopereerd is aan een klem zittende ulnaris zenuw in de elleboog. Ik word morgen geopereerd (kleine kijkoperatie om te proberen de zenuw los te maken bij de elleboog). Ik hoop verlost te worden van de chronische pijn in de ringvinger en in de pink. De neurochirurg die me morgen opereert zei dat er een kans bestaat dat deze kleine operatie niet voldoende is en dat de zenuw helemaal verplaatst moet worden, over een lengte van +-15 cm.
Heeft iemand hier ervaring met een van de twee operaties en wat kan ik precies verwachten?
Sini

2 jaar terug

Ja, ik ben 2 jaar geleden geopereerd aan een beklemde zenuw in mijn linker elleboog. Ik had geen pijn maar echt uitval in mijn linker hand. Kon miet meer met mes en vork eten bijvoorbeeld, knoopjes dicht doen, een wasknijper inknijpen enz. Mijn hand voelde permanent of hij sliep en ik kreeg ook echt een ingevallen hand omdat ik de spieren niet meer gebruikte. Ik heb er 2 jaar mee gelopen en toen na de 2e controle EMG bleek dat het erger werd ben ik uiteindelijk toch geopereerd. Niet om de situatie te verbeteren maar om te voorkomen dat het nog erger werd. Het was voor mij de eerste keer dat ik onder het mes ging en het viel me 100 % mee. De verdoving ging met een blokkade in de oksel en ik heb echt geen moment pijn gehad. Heb 5 dagen een gipsarm gehad die volledig gestrekt (dus lastig) was en daarna nog 4 weken een gipsspalk 24 uur per dag en aansluitend de spalk nog 6 maanden voor de nacht. Ik heb me daar ook echt aan gehouden , net als aan de oefeningen voor de spieren in mijn hand met eem schuimballetje . Nu 2 jaar later kan ik tegen alle verwachtingen in bijna alles weer . Ik let goed op dat ik niet meer op mijn ellebogen leun bijvoorbeeld achter de pc. De operatie is uitgevoerd door een plastisch chirurg en de onderzoeken en na controles door een neuroloog.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.