Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

jessie

jessie

25-12-2015 om 01:25

tussentijds bloedverlies?

Bij een uitstrijkje pas geleden was de uitslag pap 2, licht afwijkend dus, volgend uitstrijkje over 6 maanden.

Zo'n maand of 5 geleden heb ik een mirena laten verwijderen, met de mirena had ik geen bloedverlies meer. Sindsdien nogal onregelmatig ongesteld.
Ben het nu bij aan het houden omdat ik weer een mirena wil.

De laatste keer zat er al niet zoveel tijd tussen de menstruaties. Maar nu heb ik bloedverlies, terwijl de laatste menstruatie 2 weken geleden begon.
Dat lijkt me erg vroeg, dus ik neem eigenlijk aan dat dit een tussentijdse bloeding is?

Mijn vraag is vooral of ik me zorgen moet maken om dat bloedverlies, in combinatie met de uitslag van het uitstrijkje.
Zouden jullie hiermee terug gaan naar huisarts nu al, of het misschien bespreken met gynaecoloog waar ik straks voor spiraaltje naar toe ga?
(Als het me lukt een afspraak te plannen want ik wil wel graag het geplaatst krijgen tijdens menstruatie, en ik krijg dus niet zo'n goed zicht op mijn cyclus)

Overgang kan maar ik ben pas 45, en merk daar verder nog niets van.

Jamie

Jamie

25-12-2015 om 09:18

tip

Mijn huisarts doet het zelf, het lijkt me idd lastig een afspraak maken met een gyn nu. Vraag aan je huisarts of er een huisarts in de buurt is die dat doet?

Mijntje

Mijntje

25-12-2015 om 10:16

Met 45 is het normaal wat onregelmatiger ongesteld te zijn, al merk je verder nog niets, is mijn ervaring. Ik zou opnieuw een uitstrijkje laten maken bij de huisarts, dat kan ws sneller dan de afspraak met de gyn. Of heb je die afspraak binnenkort al?
Je kan dit ook even overleggen met de huisarts (telefonische afspraak), zou ik maandag even doen.

Nimbo

Nimbo

27-12-2015 om 12:29

Bij mij

begon mijn menstruatie ook rond mijn 43 of zo te rommelen: ik was toen heel veel ongesteld; elke twee weken. Dat was voor mij gewoon de voorbode van de menopauze.

Elfje65

Elfje65

28-12-2015 om 17:58

ik had ook pap 2

Ben juist de pil weer gaan slikken omdat ik gek werd van een onregelmatige menstruatie. Ik was toen 49. En er is mij uitgelegd dat pap2 kleine afwijkingen in de cellen zijn (absoluut geen kanker) maar kan ook een hpv-virus zijn die het lichaam zelf weer opruimt. Een half jaar later weer keurig pap1. (Hoewel ik dat wel spannend vond) Ik zou proberen om je niet meteen heel erg druk te maken. Je hoeft niet voor niets pas over een half jaar terug te komen.

jessie

jessie

28-12-2015 om 18:32

dank

voor jullie reacties.
Stellen me toch wat gerust.
Elfje, ben ook niet heel bezorgd over pap 2 (hoewel er toch wel veel vrouwen zijn die niet daarna pap 1 hebben...) maar ik vroeg me gewoon af of ik me zorgen moest maken icm de bloeding nu.

Vraag me wel af hoe ik weet of dit menstruatie was of tussentijdse bloeding. Het is nog steeds aan de gang, wel minder heftig dan mijn menstruaties gewoonlijk.
Fijn om te horen dat na 2 weken weer menstrueren niet perse vreemd is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.