Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

hoestje

hoestje

23-06-2016 om 09:46

tips om van hoest af te komen

Wie o wie heeft de gouden tip om van mijn kriebel/blaf/vastzittend-slijm-hoest en daarbij komende keelpijn af te komen? Ik word er zo moe van!!
Ik weet dat codeïne alleen op doktersrecept verkrijgbaar is, maar daar mag je niet mee autorijden en gezien mijn werk (als zpp-er) is dat geen optie. Iemand een goed huismiddeltje? Ik hoor het heeeeeel graag!

Prikkeldempend

Ik weet niets wat echt geneest, maar wel iets wat de hoestprikkel gedurende een uur of 8 dempt. Is prettig als je eens beter wil slapen, of naar een voorstelling moet waar je niet wil hoesten.
De laatste keer dat ik het kocht, was het niet meer via de drogist verkrijgbaar, maar wel zonder recept bij de apotheek. Het schijnt niet te combineren te zijn met bepaalde medicijnen of pijnstillers, vandaar dat ze er voorzichtiger mee zijn.

Het heette Darolan. ken het ook als Daromefan of Daro retard capsules.

40er

40er

23-06-2016 om 12:36

keelpijn

Saliethee met honing!

Verder heb ik alleen maar hoestdrank uit Duitsland, dus geen tips

Lusithania

Lusithania

23-06-2016 om 15:57

De 20-kruiden (korrel)thee van Zonnatura. Ik doe twee theelepeltjes in een theeglas voor 'gewoon' en vier voor hoesten of een zere keel.
Het legt een soort laagje in je keel en dat verzacht plus gaat bij mij ook de hoestprikkel tegen.

hoestje

hoestje

23-06-2016 om 18:01

dank

dank alvast voor de tips. Ik heb de kruidenthee van Zonnatura vast gekocht; dat ga ik eerst maar eens proberen. En morgen kijk ik bij de Etos voor darolan oid. En als ik ergens saliethee tegenkom, ga ik die ook kopen. Gewoon alles proberen; want ik wil ervan af! Thanks!

Etos niet

Een drogist heeft geen darolan of iets aanverwants. Dat is alleen bij de apotheek te verkrijgen (maar wel zonder recept). Zie mijn verhaal in #2

Pirata

Pirata

24-06-2016 om 08:41

slijm

Ik snap dat je niet de hele tijd wilt hoesten, maar je moet dat slijm toch op die manier kwijt.
En hoe erg is die hoest en hoe lang duurt het al? Let op dat je niet iets ergers onder de leden hebt. Bv. Kinkhoest of een verwaarloosde longontsteking.

bertje1

bertje1

24-06-2016 om 23:18

zoethoutstokjes

zoethoutstokjes en drop met zoethout werkt heel goed. ... en misschien strepsils. en veel drinken en slikken.

Ad Hombre

Ad Hombre

25-06-2016 om 21:52

Codeine

Laatste keer dat ik een hardnekkige hoest had (gelukkig zijn de kids van de creche af) kon ik gewoon hoestdrank met codeine kopen. Dat werkte toch altijd het beste.

Je kunt je HA natuurlijk ook gewoon om codeine vragen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.