Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tikje ot: vrouw die genezen is van kanker ontwerpt de kaarten die ze zelf had willen krijgen.

Deze zag ik in Slate en ik vond m te mooi om niet door te sturen: een vrouw die genezen is van kanker heeft een serie ansichtkaarten ontworpen van het soort dat zelf wel had willen krijgen: http://www.slate.com/blogs/the_eye/2015/05/06/empathy_cards_by_emily_mcdowell_are_greeting_cards_designed_for_cancer_patients.html

Met teksten als "please let me be the first to punch the next person who tells you everything happens for a reason"

Nu maar hopen dat ze ooit hun weg vinden naar de Nederlandse kiosk.

Groeten,

Temet

vondst!

en nu nog pakkende Nederlandse vertalingen erop! (Of Engels laten; dat vinden we in Nederland meestal leuker)

Passende kaart

Ik zocht een kaart voor een vriendin met kanker maar kon niet slagen. De'sterkte' kaarten vond ik te sober of betref deelnemingskaarten. Daar maak je een patient echt niet blij mee. En de beterschapskaarten alsof je een been hebt gebroken, ook niet. Ik hoop ook dat deze passende kaarten gauw in de kiosk liggen.
Frappant dat Hallmark, dat de strijd tegen kanker steunt, nog geen passende kaarten heeft uitgebracht.

Barvaux

Barvaux

07-05-2015 om 11:01

Flanagan

Juist voor dit soort doelen bestaan er gewoon kaarten zonder tekst maar met allerhande leuke, lieve, mooie en bijzondere foto's.

Barvaux

Barvaux

07-05-2015 om 11:02

je kunt natuurlijk zelf even van een foto een kaart maken.

Hortensia

Hortensia

07-05-2015 om 11:13

Goed idee!

En dan ook dergelijke kaarten/teksten voor allerlei andere slechtnieuwsmomenten.

Ik maak mijn kaarten overigens zelf, met eigengemaakte foto's. Maar soms zit je wel eens met een bek vol tanden wat de tekst betreft.

Barvaux

Barvaux

07-05-2015 om 11:18

Hortensia

Wat is er dan mis met 'Ik denk aan je'?

Nou ja ik heb een hekel aan voorgedrukte kaartjes met teksten denk ik Ze passen nooit echt helemaal goed in dit soort situaties. Deze kaarten zou ik ook niet allemaal durven sturen overigens.

Cliché

Ik vind het erg leuk dat op deze kaarten al die irritante clichés onderuit gehaald worden die je als zieke te horen krijgt, zoals 'everything happens for a reason' of 'this is a journey'. Het verbaast mij dan weer wel dat er een kaart tussen zit waarop staat 'I'm here any time you need me'. Wat ik uit de draadjes 'wat schrijf ik op een kaart aan iemand die het moeilijk heeft' wordt altijd gezegd dat dat zo'n loze uitspraak is, omdat mensen die dusdanig in de penarie zitten vaak niet bij machte zijn om zo'n algemeen aanbod om te zetten in een concrete hulpvraag.

skik

Hortensia

Hortensia

07-05-2015 om 12:30

Barvaux en Skik

Er is niks mis met "ik denk aan je", maar soms wil je wel wat meer zeggen omdat het zo snel cliché wordt. Net als "sterkte". Ook al komt het uit je hart. Sommige mensen hebben daar gewoon behoefte aan. En sommigen niet. En ook dat is prima

Skik, die kaart vond ik ook negatief eruit springen. Daar zou je misschien beter van kunnen maken "ik sta as. vrijdag bij je op de stoep". Of zoiets. Geen woorden maar daden, omdat inderdaad degene die het moeilijk heeft zelden uit zichzelf die concrete hulpvraag zal doen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.