Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tijdelijk niet kunnen kauwen


Congee. Rijst langer koken dan normaal, zodat ie wat zachter wordt. Van boekweitgrutten kan je pap maken.  Van groentes als knolselderij, zoete aardappel en pompoen kan je puree maken en natuurlijk aardappelpuree. Denk wel aan voldoende eiwitten. Edelgistvlokken kan je overal doorheen doen. Kabeljauwlever is vrij zacht. Kortkokende linzen worden een soort puree. https://www.acupunctuurpurmerend.nl/congee-havermout

Hier kreeg kind het advies 4 x 600 brufen bruis afgewisseld met 4x 1000 pcm...
En die heeft ze nodig gehad. 
En inderdaad: op tijd bellen als de pijn erger wordt of de zwelling toeneemt.
beetje verhoging schijnt normaal te zijn, echt koorts niet.

Hoe is je zoon de nacht doorgekomen Jippox? Gaat het een beetje met de pijn? 

De tip van de waterijsjes daar ben ik persoonlijk niet zo'n fan van.  Een stukje ijs tegen de wond aanleggen klinkt verleidelijk en geeft misschien even wat verlichting van de pijn maar het kan ook zeer doen en suiker in/ bij de wond kan ook negatieve effecten hebben. 

Jippox

Jippox

23-06-2021 om 14:06 Topicstarter

Het gaat redelijk. De nacht beter dan hij had verwacht. Het is nu een beetje de dag door zien te komen (vierkante ogen kweken dus vooral).

Ik ben zelf op mijn werk en ik app hem af en toe, maar erg mededeelzaam is hij niet. Dus helemaal inschatten kan ik het niet, maar ik heb wel de indruk dat het minder erg is dan de vorige keer. 

Dit is de eerste keer dat ik het eens ben met een posting van Guppebeestje, merk ik, de tip van congee is niet gek (de overige tips trouwens ook niet). Mocht je die kant op willen, het is volgens mij ongeveer hetzelfde als het Indonesische bubur ayam, waar misschien wat makkelijker een recept van te vinden is. Een soort hartige rijstpap met kip (je maakt m vziw ik weet met gewone rijst trouwens, niet met paprijst). 

En inderdaad: pijnstillers op schema slikken, niet pas als de pijn niet meer te houden is (heb ik ooit in mijn oren geknoopt toen een medisch geschoolde vriendin me dat uitlegde). 

Heel naar allemaal, hopelijk knapt hij snel weer op. 


Groeten, 

Temet

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.